Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
Autor Wiadomość
hohowski Offline
Nowy
*


Liczba postów: 1
Imię: Jacek
Skąd: Końskie
Pojazd: Romet Chart
Post: #177
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
(08-01-2014 23:28:10)plusminus napisał(a):  Udało się! Przeczytałem temat od deski do deski.. Szacun w Twoją stronę autorze tematu za ogarniecie i zgranie tego wszystkiego. Masz pojęcie o tym co robisz i wiesz co jak policzyć. Jeśli chodzi o wykonanie, to również bardziej profesjonalna robota. Jeżeli liczysz już skrzynie biegów, to zdaj się na wzory (o ile tego nie robisz, tego niestety nigdzie nie udało mi się doczytać) przez co ułatwi Ci to bardzo planowanie czegoś. Kolejnym ukłonem w stronę projektowania skrzyni jak i jej przełożeń byłoby pojechanie na hamownie (co przy całym nakładzie projektu nie będzie za dużym wydatkiem). Wykres z niej będzie bardzo przydatny do policzenia wykresu trakcyjnego jak i ciągu na poszczególnych biegach. Uważam, ze strojenie w granicach 11.5k rpm przy 3 biegowej skrzyni jest delikatną przesadą. Taki silnik w teorii jest mało elastyczny a do tego przy zmianie biegu może wpadać w rezodziurę, przez co osłabi się jego moc. Cylinder swoją drogą, ale wydech wystroiłbym na 10-10.5k rpm i sprawdził jak zachowuje się wtedy silnik. Aby poprawić elastykę silnika na niskich obrotach można wyliczyć komorę rezonansową dolotu, tak aby były mniejsze spadki podciśnienia.
Dzięki wielkie. Takie słowa dodają skrzydeł. Cieszy mnie też że raz na jakiś czas pojawia się ktoś nowy w tej konwersacji. Co do skrzyni biegów i jej liczenia to muszę przyznać się, że nie liczyłem jej z wzorów bo nie mam o nich pojęcia a druga sprawa to fakt, że staram się maksymalnie wykorzystać elementy z obecnej skrzyni aby minimalizować koszty. W takiej sytuacji do policzenia zostaje jedynie czwarty bieg. Pierwsze trzy biegi będą miały takie same przełożenia jak w oryginalnej skrzyni charta a czwarty bieg będzie biegiem szybszym od pozostałych trzech. Jeśli wystarczy mocy to wychodzi mi z prostych proporcji, że powinienem uzyskać coś koło 146 km/h. jeśli braknie mocy to zostaje włożenie kosza od 70 tki i zwolnienie skrzyni i skrócenie biegów, wtedy wychodzi mi, że uzyskam około 116 km/h. To wszystko wyliczyłem przy założeniu osiągnięcia 12 tyś obrotów na silniku. Jeśli teraz takie osiąga to na big evo musi też tak się wkręcać. Widziałem filmy, że na tym cylindrze silniki osiągają nawet 14 - 15 tyś. obrotów, ale tego już nie chcę bo mam obawy o wał (mam tuningowy korbowód od Derby wytrzymujący 18 tyś. ale nie będę tego sprawdzał). Oryginalne przełożenia w charcie różnią się przy zmianie z 1 biegu na 2 o 8 zębów z 2 na 3 o 6 zębów a ja dokładam 4 bieg który będzie szybszy o 4 zęby od trzeciego - nie wiem czy jasno to opisuję. Gdy to jeszcze nie dopasuje przełożeń to zostaje mi jeszcze zabawa z zębatką w silniku mam zrobioną specjalnie do tego celu zębatkę o 15 zębach.
Co do strojenia to faktem jest, że można spróbować stroić silnik niżej ale prawdziwe moce zaczynają się powyżej 12 tyś. a z tego co sprawdziłem silnik daje sobie radę na tej trzy biegowej skrzyni więc tak go stroję. Młodszy brat nie chce słyszeć o niskim strojeniu silnika. Przyznaję jednak rację, że chciałbym sprawdzić jak wyglądała by elastyka silnika strojonego na około 9 - 10 tyś. to mogłoby być ciekawe ale prędkości nie uzyskalibyśmy zbyt efektownej na takim strojeniu.
09-01-2014 20:35:09
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 


Wiadomości w tym wątku
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień - hohowski - 09-01-2014 20:35:09




Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Romet Ogar 200 - usprawni...
Ostatni post: grissley
Dzisiaj 02:25:24
» Odpowiedzi: 47
» Wyświetleń: 3139
3 ROVERy do rozpoznania
Ostatni post: zaz
Wczoraj 23:18:24
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 91
Dziurawy bak Ogar 200
Ostatni post: grz3513k
Wczoraj 12:02:12
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 152
Brak maksymalnej mocy, pr...
Ostatni post: Bob_Harley
15-09-2025 23:31:15
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 206
Junak M10 sprzęgło
Ostatni post: ZielonyTRN
15-09-2025 19:28:59
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 65
Finanse forum
Ostatni post: romek
15-09-2025 12:08:39
» Odpowiedzi: 100
» Wyświetleń: 39044
Wigry 2 1975
Ostatni post: zaz
15-09-2025 05:11:15
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 102
Króciec JAWA50/Ogar200-Am...
Ostatni post: Fearevil
15-09-2025 00:20:20
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 225
[K] Części do rowerka Smy...
Ostatni post: Piotrekdriver1
14-09-2025 21:32:13
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 109
Instrukcje do Rometów
Ostatni post: kawu26
14-09-2025 11:46:24
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 68449
cześć
Ostatni post: kawu26
14-09-2025 11:03:33
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 80
Współczesny tłumik do Rom...
Ostatni post: tramwajarz
13-09-2025 19:51:15
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 290
Moja nowa dojazdówka (Oga...
Ostatni post: grissley
11-09-2025 13:41:55
» Odpowiedzi: 45
» Wyświetleń: 2962
Ogar 205 1987
Ostatni post: romek
11-09-2025 09:22:55
» Odpowiedzi: 60
» Wyświetleń: 8230
Naklejki do Jubilata 2 19...
Ostatni post: zaz
11-09-2025 05:24:57
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 182

Reklama