Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
Autor Wiadomość
hohowski Offline
Nowy
*


Liczba postów: 1
Imię: Jacek
Skąd: Końskie
Pojazd: Romet Chart
Post: #177
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
(08-01-2014 23:28:10)plusminus napisał(a):  Udało się! Przeczytałem temat od deski do deski.. Szacun w Twoją stronę autorze tematu za ogarniecie i zgranie tego wszystkiego. Masz pojęcie o tym co robisz i wiesz co jak policzyć. Jeśli chodzi o wykonanie, to również bardziej profesjonalna robota. Jeżeli liczysz już skrzynie biegów, to zdaj się na wzory (o ile tego nie robisz, tego niestety nigdzie nie udało mi się doczytać) przez co ułatwi Ci to bardzo planowanie czegoś. Kolejnym ukłonem w stronę projektowania skrzyni jak i jej przełożeń byłoby pojechanie na hamownie (co przy całym nakładzie projektu nie będzie za dużym wydatkiem). Wykres z niej będzie bardzo przydatny do policzenia wykresu trakcyjnego jak i ciągu na poszczególnych biegach. Uważam, ze strojenie w granicach 11.5k rpm przy 3 biegowej skrzyni jest delikatną przesadą. Taki silnik w teorii jest mało elastyczny a do tego przy zmianie biegu może wpadać w rezodziurę, przez co osłabi się jego moc. Cylinder swoją drogą, ale wydech wystroiłbym na 10-10.5k rpm i sprawdził jak zachowuje się wtedy silnik. Aby poprawić elastykę silnika na niskich obrotach można wyliczyć komorę rezonansową dolotu, tak aby były mniejsze spadki podciśnienia.
Dzięki wielkie. Takie słowa dodają skrzydeł. Cieszy mnie też że raz na jakiś czas pojawia się ktoś nowy w tej konwersacji. Co do skrzyni biegów i jej liczenia to muszę przyznać się, że nie liczyłem jej z wzorów bo nie mam o nich pojęcia a druga sprawa to fakt, że staram się maksymalnie wykorzystać elementy z obecnej skrzyni aby minimalizować koszty. W takiej sytuacji do policzenia zostaje jedynie czwarty bieg. Pierwsze trzy biegi będą miały takie same przełożenia jak w oryginalnej skrzyni charta a czwarty bieg będzie biegiem szybszym od pozostałych trzech. Jeśli wystarczy mocy to wychodzi mi z prostych proporcji, że powinienem uzyskać coś koło 146 km/h. jeśli braknie mocy to zostaje włożenie kosza od 70 tki i zwolnienie skrzyni i skrócenie biegów, wtedy wychodzi mi, że uzyskam około 116 km/h. To wszystko wyliczyłem przy założeniu osiągnięcia 12 tyś obrotów na silniku. Jeśli teraz takie osiąga to na big evo musi też tak się wkręcać. Widziałem filmy, że na tym cylindrze silniki osiągają nawet 14 - 15 tyś. obrotów, ale tego już nie chcę bo mam obawy o wał (mam tuningowy korbowód od Derby wytrzymujący 18 tyś. ale nie będę tego sprawdzał). Oryginalne przełożenia w charcie różnią się przy zmianie z 1 biegu na 2 o 8 zębów z 2 na 3 o 6 zębów a ja dokładam 4 bieg który będzie szybszy o 4 zęby od trzeciego - nie wiem czy jasno to opisuję. Gdy to jeszcze nie dopasuje przełożeń to zostaje mi jeszcze zabawa z zębatką w silniku mam zrobioną specjalnie do tego celu zębatkę o 15 zębach.
Co do strojenia to faktem jest, że można spróbować stroić silnik niżej ale prawdziwe moce zaczynają się powyżej 12 tyś. a z tego co sprawdziłem silnik daje sobie radę na tej trzy biegowej skrzyni więc tak go stroję. Młodszy brat nie chce słyszeć o niskim strojeniu silnika. Przyznaję jednak rację, że chciałbym sprawdzić jak wyglądała by elastyka silnika strojonego na około 9 - 10 tyś. to mogłoby być ciekawe ale prędkości nie uzyskalibyśmy zbyt efektownej na takim strojeniu.
09-01-2014 20:35:09
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 


Wiadomości w tym wątku
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień - hohowski - 09-01-2014 20:35:09




Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Wyrobiony rowek na klin w...
Ostatni post: Merfix
Dzisiaj 14:13:19
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 6
Romet komar nie ma mocy
Ostatni post: Norweski Zomowiec
Wczoraj 21:33:59
» Odpowiedzi: 17
» Wyświetleń: 826
O tym jak posiadłem FSMa ...
Ostatni post: Retrower
Wczoraj 20:27:05
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 2893
Problem ze sprzęgłem Rome...
Ostatni post: Ambero25
15-06-2025 22:48:27
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 227
OldtimerBazar Wrocław 7/3...
Ostatni post: siwy1958
15-06-2025 01:17:43
» Odpowiedzi: 43
» Wyświetleń: 23104
komar 2351
Ostatni post: joozek
14-06-2025 11:43:34
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 290
Remont rometa Polo M-760
Ostatni post: joozek
14-06-2025 11:39:12
» Odpowiedzi: 39
» Wyświetleń: 5443
Powitać wszystkich
Ostatni post: MarianoItaliano84
14-06-2025 11:33:48
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 87
Filtr powietrza który lep...
Ostatni post: Merfix
14-06-2025 09:34:27
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 181
Linka do motorynki
Ostatni post: romek
13-06-2025 08:10:20
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 165
Uszczelka pod głowicą rom...
Ostatni post: Merfix
12-06-2025 20:15:48
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 274
Przerwa w kole.
Ostatni post: romek
11-06-2025 23:34:55
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 233
Mój pierwszy Ogar 200
Ostatni post: Quake96
11-06-2025 22:37:31
» Odpowiedzi: 1534
» Wyświetleń: 838882
Komar po szlifie na dotar...
Ostatni post: romek
11-06-2025 17:37:44
» Odpowiedzi: 159
» Wyświetleń: 29030
Komar 3 1978 – słaba iskr...
Ostatni post: 2stroke4life
11-06-2025 15:48:30
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 354

Reklama