Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
Planowanie cylindra nie głowicy ogar 200
Autor Wiadomość
janusz94 Niedostępny
Rezonator
*


Liczba postów: 65
Imię: Janusz
Skąd: wlkp
Pojazd: Inny
Post: #29
RE: Planowanie cylindra nie głowicy ogar 200
To może ja rozwieje wasze wątpliwości Tongue
Tomasz Sałek opisywał w swoich artykółach tuning komarka w taki spasób jak autor tematu chce zrobić w 223. Też zastosował podkładke pod cylindrem żeby nie dłubać w płukach w cylindrze i cylinder został stoczony od góry o 1-1,5mm bo nie pamietam dokładnie ile to tam akurat było. Faktem jest że kanał wydechowy musiał być po tym zabiegu troche przerobiony i do tego podcięty tłok żeby zachować odpowiedni czas otwarcia okna ssącego w stosunku do czasu otwarcia okna wydechowego.
W jawce niestety problem polega na tym że kołnież tulei nie jest "zatopiony" w radiatorze tylko jest nad radiatorem i po takim stoczeniu kołnieża może dojść do pęknięcia tulei przy dokręcaniu głowicy choć wcale nie musi, bo jeśli zbierzemy powiedzmy ten 1mm to materiał będzie jeszcze dość gruby aby zachować odpowiednią wytrzymałość.
Czyli reasumując jeśli chesz się w to bawić to poprostu zanieś cylinder do tokarza, on ci stoczy tam z góry o powiedzmy te 0,5-1mm, od dołu dasz do wyrównania podkładke pod cyla o takiej gróbości o ile zostało zebrane z cyla z góry (po to żeby tłok nie uderzał o głowice) i będzie chodziło jak trzeba.
Pamiętać jednak należy że po takim stoczeniu nalezałoby dokonać pewnych korekt w kanałach przelotowych a głównie w kanale wydechowym i ssącym żeby zachować odpowiednią symetrie czasów otwarcia.
Drugą rzeczą o której należy bez względnie pamietać to zmiana charakterystyki silnika.
Każde podnoszenie okien w góre powoduje przeniesienie momentu obrotowego i mocy w wyższe partie obrotów i jednoczesną strate w niższych partiach(mowa o silnikach o rozrządzie tłokowym tzw. symetryków) dlatego przydałoby się jednocześnie poszerzyć kanały przelotowe dla uzyskania lepsze elastyki ale nie będe się już na ten temat rozpisywał, jak kogoś to interesuje to polecam poczytać początkującym w tej dziedzinie artykóly Pana Tomasz Sałka, bo tam jest wszystko wytłumaczone niemalże łopatologicznnie.
I nie robić syfu na forum z byle powodu bo aż zwracać się chce jak się czyta takie wypowiedzi i wzajemne obrażanie.
A najbardziej zadziwiające jest to że najwięcej mają do powiedzenia te osoby które nic w swoich silnikach nie starają się udoskonalić a innych jadą za byle gówno.
Troche się rozwlekła moja wypowiedź, ale mam nadzieje że chociaż kilka osób wyciągnie z tego jakieś wnioski na przyszlość Wink
Pozdro.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 25-10-2013 18:17:04 przez janusz94.)
25-10-2013 18:16:14
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 2 użytkowników postawiło piwo janusz94 za ten post.
Odpowiedz 


Wiadomości w tym wątku
RE: Planowanie cylindra nie głowicy ogar 200 - janusz94 - 25-10-2013 18:16:14




Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Remont
Ostatni post: grz3513k
Dzisiaj 00:43:34
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 919
Lagi 50 T-1 w Ogarze 200
Ostatni post: Piotrekdriver1
Wczoraj 23:28:14
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 116
Ogar 205 1987
Ostatni post: grz3513k
Wczoraj 23:02:32
» Odpowiedzi: 51
» Wyświetleń: 4217
Jak wyglądały te modele w...
Ostatni post: Rometowiec_SJZ
Wczoraj 20:01:02
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 32
Ogar 205 - problemy z bie...
Ostatni post: romek
Wczoraj 15:35:25
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 53
Wyrobiony rowek na klin w...
Ostatni post: Dinozaur
Wczoraj 12:28:44
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 228
Romet komar nie ma mocy
Ostatni post: Norweski Zomowiec
16-06-2025 21:33:59
» Odpowiedzi: 17
» Wyświetleń: 946
O tym jak posiadłem FSMa ...
Ostatni post: Retrower
16-06-2025 20:27:05
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 3072
Problem ze sprzęgłem Rome...
Ostatni post: Ambero25
15-06-2025 22:48:27
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 296
OldtimerBazar Wrocław 7/3...
Ostatni post: siwy1958
15-06-2025 01:17:43
» Odpowiedzi: 43
» Wyświetleń: 23138
komar 2351
Ostatni post: joozek
14-06-2025 11:43:34
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 352
Remont rometa Polo M-760
Ostatni post: joozek
14-06-2025 11:39:12
» Odpowiedzi: 39
» Wyświetleń: 5523
Powitać wszystkich
Ostatni post: MarianoItaliano84
14-06-2025 11:33:48
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 113
Filtr powietrza który lep...
Ostatni post: Merfix
14-06-2025 09:34:27
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 291
Linka do motorynki
Ostatni post: romek
13-06-2025 08:10:20
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 202

Reklama