Inne Polskie i nie tylko prototypy
|
Autor |
Wiadomość |
Mati
Administrator
Liczba postów: 757
Imię: Mateusz
Skąd: Bydgoszcz (Fordon)
Pojazd: Romet Ogar 205
|
RE: Inne Polskie i nie tylko prototypy
Wprawdzie to nie są prototypy, tylko wstępne projekty i makiety w skali 1:10, ale macie tu Lanosa w wersji Kombi i Van:
Oraz zdjęcia, które nie dawno udało mi się znaleźć i ujrzały światło dzienne. Jest to FSO z 1995 r., które nie otrzymało nazwy, a było dziełem praktyki jednego z pracowników zatrudnionego na dziale stylistyki, a potem w prototypowni, czyli krótko mówiąc konstruktor z OBRSO (Ośrodek Badawczo-Rozwojowy Samochodów Osobowych) przy FSO, który dziś już nie funkcjonuje dzięki Korańcom z Daewoo.
Powstała również wersja dostawcza:
Nie wszedł do produkcji ze względów na brak środków na dalsze badania, a w tym czasie FSO walczyło o wprowadzenie do produkcji FSO Trapera (Analog). Dlatego w 1995 r. powstało też kilka wizji drugiej generacji Trapera już bez makiety, również autorstwa tego samego konstruktora:
Powstała również taka ekstrawagancja. Wyobraźcie to sobie w salonie ze znaczkiem FSO na masce:

Autor tych koncepcji obecnie pracuje dla zagranicznych koncernów motoryzacyjnych. Jak widać w Polsce ze stworzeniem samochodu nie ma najmniejszego problemu. Problem jest ze środkami i organizacją do uruchomienia produkcji. Pozostaje mieć nadzieję, że kiedyś polska myśl konstruktorska będzie miała szanse zaistnieć...
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 16-01-2011 00:49:08 przez Mati.)
|
|
16-01-2011 00:43:40 |
|
|
Wiadomości w tym wątku |
RE: Inne Polskie i nie tylko prototypy - Mati - 16-01-2011 00:43:40
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
|
|