29-12-2010, 00:16:14
29-12-2010, 00:16:14
29-12-2010, 01:04:31
ten fiat 125p cabrio to jie jest prototyp tylko wlasno ruba
29-12-2010, 13:05:07
ten coupe to trochę do ogara podobny
29-12-2010, 13:34:32
ehem jak znajdziecie jakies fajne prototypy to daawać tutaj :] fajny dział lubie takie
29-12-2010, 13:37:16
(29-12-2010 00:16:14)miskowski194 napisał(a): [ -> ]
To napewno jakiś fiat typu Maluch ale nie pamietam dokładnie jaki
Polski Fiat 126np (np - napęd przedni), tzw. "Ryjek"
(29-12-2010 01:04:31)tornado napisał(a): [ -> ]ten fiat 125p cabrio to jie jest prototyp tylko wlasno rubaTo jest dzieło FSO-wskiego OBRSO. Wabił się "Jamnik"
30-12-2010, 02:48:07
30-12-2010, 13:24:15
Szczerze mi to bradzej starego mercedesa przypomina z boku niż wołgę taki nasz polski mercedesik szkoda że go nie wyprodukowali i innych prototypów przynajmniej polska by sie jakoś rozwinęła w branży motoryzacyjnej
30-12-2010, 19:30:34
szkoda ze jakis los doprowadzil romet do ruiny bo by byloporzedne rowery i motorowery
31-12-2010, 14:19:30
To przez to że komuna się skończyła , Romet nie zdążył się dostosować do zasad wolnego rynku , które wtedy wchodziły, wiele innych spółek i zakładów wtedy również upadło.
Naprawdę szkoda.
Naprawdę szkoda.
31-12-2010, 15:38:41
Przed wojną mieliśmy też wolny rynek i jakoś produkcja rowerów przy Fordońskiej była możliwa...
31-12-2010, 15:41:41
Do komuny się dostosowali , ale do wolnego rynku to chyba nie zdążyli, ostatnim genialnym tworem został Chart
31-12-2010, 15:45:35
A ci frajerzy z Arkusa kupili markę za grosze, żeby zaistnieć na rynku z tym co z Chin przywieźli i udają że polski motorower, a mogę się założyć, że nawet naklejki z napisem "Romet" są wyprodukowane w Chinach.
31-12-2010, 17:16:42
to jest więcej niż pewne ! ;/
01-01-2011, 12:44:41
FSO "Ogar"
[attachment=13]
OGAR zbudowany został w latach 1976 - 77 przez Zakład Krótkich Serii w oparciu o podwozie PF 125p. Było to ostatnie stadium polskiego "coupe" przygotowanego do produkcji. Nadwozie zaprojektował prof. Cezary Nawrot a grupą konstruktorów kierował inż. Jan Politowski. OGAR miał być sporto- wą wersją PF 125p. Prototyp wykonano z pietyzmem pod kierownictwem Czesława Piechura. Konstrukcja ta prezentowała się o wiele korzystniej od swojego poprzednika PF 125p Coupe. Miała ładniejszy, nowocześniejszy, bardziej rasowy wygląd. Zastosowano tu m.in. chowane reflektory przednie. Ogara wyposażono w zespoły napędowe PF 125p. Była to bardzo ciekawa i ładna konstrukcja.
Źródło:
http://protauta45.republika.pl/index.htm
Macie tam jeszcze parę prototypów.
[attachment=13]
OGAR zbudowany został w latach 1976 - 77 przez Zakład Krótkich Serii w oparciu o podwozie PF 125p. Było to ostatnie stadium polskiego "coupe" przygotowanego do produkcji. Nadwozie zaprojektował prof. Cezary Nawrot a grupą konstruktorów kierował inż. Jan Politowski. OGAR miał być sporto- wą wersją PF 125p. Prototyp wykonano z pietyzmem pod kierownictwem Czesława Piechura. Konstrukcja ta prezentowała się o wiele korzystniej od swojego poprzednika PF 125p Coupe. Miała ładniejszy, nowocześniejszy, bardziej rasowy wygląd. Zastosowano tu m.in. chowane reflektory przednie. Ogara wyposażono w zespoły napędowe PF 125p. Była to bardzo ciekawa i ładna konstrukcja.
Źródło:
http://protauta45.republika.pl/index.htm
Macie tam jeszcze parę prototypów.
01-01-2011, 14:27:07
Jakiś czas temu gadałem z pewnym oblatywaczem z Rometu i mówił mi że w Czechach powstał ogar 200 ale nie miał 3 a 4 biegi i podobno rozpędzał się do zawrotnej prędkości 90 km/h przy pojemności 50cm3 jednak nie weszły one do polski ponieważ u nas był taki głupi przepis który panuje do dziś ze motorower może jechać tylko 40 a dziś 45km/h ale w Czechach podobno można jeszcze coś takiego znaleźć
Używaj polskich znaków - Arts66
Używaj polskich znaków - Arts66