Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Inne Polskie i nie tylko prototypy
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3
No To ja zaczynam kilka fajnych wózków :

Furka dobrze znana FSO Polonez Analog Smile

Tu mamy Fiata 125 Coupe

To napewno jakiś fiat typu Maluch ale nie pamietam dokładnie jaki

O tym zawsze marzyłem tylko z dachem Fiat 125p Limo uwielbiam 125 są piękne

Fiat 126p Coupe :]
ten fiat 125p cabrio to jie jest prototyp tylko wlasno ruba
ten coupe to trochę do ogara podobny
ehem jak znajdziecie jakies fajne prototypy to daawać tutaj :] fajny dział lubie takie Tongue
(29-12-2010 00:16:14)miskowski194 napisał(a): [ -> ]
To napewno jakiś fiat typu Maluch ale nie pamietam dokładnie jaki

Polski Fiat 126np (np - napęd przedni), tzw. "Ryjek"

(29-12-2010 01:04:31)tornado napisał(a): [ -> ]ten fiat 125p cabrio to jie jest prototyp tylko wlasno ruba
To jest dzieło FSO-wskiego OBRSO. Wabił się "Jamnik" Big Grin
wiem wiem ostatnio czytalem o tym
a to widzieliscie

to mial byc nowy wyglad fiata 125P robiony troche na styl wolgi
Szczerze mi to bradzej starego mercedesa przypomina z boku niż wołgę Smile taki nasz polski mercedesik Smile szkoda że go nie wyprodukowali i innych prototypów przynajmniej polska by sie jakoś rozwinęła w branży motoryzacyjnej
szkoda ze jakis los doprowadzil romet do ruiny bo by byloporzedne rowery i motorowery
To przez to że komuna się skończyła , Romet nie zdążył się dostosować do zasad wolnego rynku , które wtedy wchodziły, wiele innych spółek i zakładów wtedy również upadło.

Naprawdę szkoda.
Przed wojną mieliśmy też wolny rynek i jakoś produkcja rowerów przy Fordońskiej była możliwa...
Do komuny się dostosowali , ale do wolnego rynku to chyba nie zdążyli, ostatnim genialnym tworem został Chart
A ci frajerzy z Arkusa kupili markę za grosze, żeby zaistnieć na rynku z tym co z Chin przywieźli i udają że polski motorower, a mogę się założyć, że nawet naklejki z napisem "Romet" są wyprodukowane w Chinach.
to jest więcej niż pewne ! ;/ zab
FSO "Ogar"

[attachment=13]

OGAR zbudowany został w latach 1976 - 77 przez Zakład Krótkich Serii w oparciu o podwozie PF 125p. Było to ostatnie stadium polskiego "coupe" przygotowanego do produkcji. Nadwozie zaprojektował prof. Cezary Nawrot a grupą konstruktorów kierował inż. Jan Politowski. OGAR miał być sporto- wą wersją PF 125p. Prototyp wykonano z pietyzmem pod kierownictwem Czesława Piechura. Konstrukcja ta prezentowała się o wiele korzystniej od swojego poprzednika PF 125p Coupe. Miała ładniejszy, nowocześniejszy, bardziej rasowy wygląd. Zastosowano tu m.in. chowane reflektory przednie. Ogara wyposażono w zespoły napędowe PF 125p. Była to bardzo ciekawa i ładna konstrukcja.

Źródło:
http://protauta45.republika.pl/index.htm
Macie tam jeszcze parę prototypów.
Jakiś czas temu gadałem z pewnym oblatywaczem z Rometu i mówił mi że w Czechach powstał ogar 200 ale nie miał 3 a 4 biegi i podobno rozpędzał się do zawrotnej prędkości 90 km/h przy pojemności 50cm3 jednak nie weszły one do polski ponieważ u nas był taki głupi przepis który panuje do dziś ze motorower może jechać tylko 40 a dziś 45km/h ale w Czechach podobno można jeszcze coś takiego znaleźć

Używaj polskich znaków - Arts66
Stron: 1 2 3
Przekierowanie