Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Inne Polskie i nie tylko prototypy
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3
W Czechach też jest na pewno jakieś ograniczenie prędkości dla motorowerów. Co do powstania Ogara w Czechach to raczej sam silnik tam zbudowali.
nie mati bo to była tranzakcja wiązana oni sprzedali silniki ale ogary też szły do nich a tam już co się z nimi działo to nikt nie wie no ale dobrze jak ci nie pasuje że w ogarze to wyobraź sobie że to była jawka 50 a w latach 80 nie było ograniczenia prędkości w Czechach
Ten Fiat 126p to nie jest zaden prototyp. Samoróba.
Po upadku Deawoo, usamodzielnieniu się FSO, nabyciu od syndyka Daewoo praw do produkcji Lanosa i Matiza oraz zmianie marki tych modeli na swoją, w FSO pojawił się zamysł stworzenia następcy FSO Poloneza Trucka. I tak właśnie w październiku 2005 r. firma Rucker, na zlecenie FSO, wykonała pierwsze koncepcyjne rysunki samochodu dostawczego FSO Lanos Pick-up:





Niestety gdy właścicielem FSO stał się UkrAvto, projekt został "przejęty" (czyt. skradziony) i produkcja samochodu, który mógł być kolejnym owocem polskiej myśli technicznej, została uruchomiona na Ukrainie, a dostawczak nazywa się ZAZ Lanos Pick-up:
http://www.autocentre.ua/truck/09/04/ima...288%29.jpg
http://www.autocentre.ua/truck/09/04/ima...287%29.jpg
i znów wycyckali polaków ...
To samo było z FSM Beskidem. Po dwóch tygodniach od wygaśnięcia patentu na tą konstrukcję wszedł do produkcji nieco zmodernizowany we Francji pod nazwą Renault Twingo...
od czego jest to skrót fsm ? bo mam to wygrawerowane na kluczyku od stacyjki do charta Big Grin
fabryka samochodow malolitrazowych to jest tez na iskrowniku i chyba magnecie od 023 i 019
Fordońska Spółdzielnia Mieszkaniowa :F

A tak na serio - Fabryka Samochodów Małolitrażowych, czyli bardzo prawdopodobne że masz w stacyjce wkładkę od żuka Big Grin

EDIT: Torrnado jak tornado i szybszy ode mnie Tongue
Ale Żuki były robione w FSC/FSD/FS w LublinieBig Grin Logo FSM spotkać możecie chociażby na karterach i innych elementach aluminiowych silników Dezametu bo były one odlewane właśnie w odlewni FSM, ale nie wiem czy w Bielsku-Białej czy w TychachBig Grin
Tak, ale na stacyjkach od żuka też masz FSM :F
Wprawdzie to nie są prototypy, tylko wstępne projekty i makiety w skali 1:10, ale macie tu Lanosa w wersji Kombi i Van:



Oraz zdjęcia, które nie dawno udało mi się znaleźć i ujrzały światło dzienne. Jest to FSO z 1995 r., które nie otrzymało nazwy, a było dziełem praktyki jednego z pracowników zatrudnionego na dziale stylistyki, a potem w prototypowni, czyli krótko mówiąc konstruktor z OBRSO (Ośrodek Badawczo-Rozwojowy Samochodów Osobowych) przy FSO, który dziś już nie funkcjonuje dzięki Korańcom z Daewoo.





















Powstała również wersja dostawcza:


Nie wszedł do produkcji ze względów na brak środków na dalsze badania, a w tym czasie FSO walczyło o wprowadzenie do produkcji FSO Trapera (Analog). Dlatego w 1995 r. powstało też kilka wizji drugiej generacji Trapera już bez makiety, również autorstwa tego samego konstruktora:




Powstała również taka ekstrawagancja. Wyobraźcie to sobie w salonie ze znaczkiem FSO na masce:




Autor tych koncepcji obecnie pracuje dla zagranicznych koncernów motoryzacyjnych. Jak widać w Polsce ze stworzeniem samochodu nie ma najmniejszego problemu. Problem jest ze środkami i organizacją do uruchomienia produkcji. Pozostaje mieć nadzieję, że kiedyś polska myśl konstruktorska będzie miała szanse zaistnieć...
Do narysowania jest wielu chetnych ale zeby produkowac to nie ma komu...
a ja wam powiem szczerze nie widze w tym aucie bez nazwy nic szczegolnego wrecz nie odstrasza to jego zalamanie lini na drzwiach i w ogole jest brzydki
Stron: 1 2 3
Przekierowanie