Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ogar 200 nie pali
Autor Wiadomość
mlody191 Offline
Mechanior
*


Liczba postów: 840
Imię: Damian
Skąd: Lubelskie
Pojazd: Romet Chart
Post: #5
RE: Ogar 200 nie pali
(08-09-2013 01:06:35)TOFIC napisał(a):  sprawdź czy dochodzi paliwo i czy jest iskra bo jeśli nie. sprawdź przerwe na platynkach. kondensator też może być walnięty albo cewka butelkowa lub ta przy magnecie. jak dalej nie bedzie iskry zostanie ci sprawdzanie kabli chyba że coś mieszałeś przy stacyjce to schemat do ręki i machen ;D
i możesz gaźnik przeczyścić.

1. Iskra jest
2. Jakby padła cewka butelkowa to iskra była by znikoma

(08-09-2013 00:13:56)dioni napisał(a):  Ja tylko mogę ci doradzić na własnym przykładzie. Podobny problem miałem z odpaleniem skutra tyle, że nie był odpalany przez rok. No więc pierwsze co to naładowałem akumulator i sprawdziłem iskrę, niestety odmówił posłuszeństwa i nie odpalał. Oczywiste było przeczyścić gaźnik, bez zmian a świeca mokra. Starałem się wlać trochę benzyny do cylindra, no w końcu odpalił ale efekt trwał kilka sekund Dodgy. Dlatego chciałem dojść po kolei co było przyczyną. Sprawdziłem raz jeszcze świecę, iskra jest to pewnie problem leży w dopływie paliwa. A więc lecę po kolei.

Sprawdzam bak, następnie filtr paliwa i ściągam wężyk czy benzyna ścieka. Jak wszystko dobrze to drążę dalej, czyli jestem przy kraniku. Wyciągam wężyki z gaźnika i sprawdzam podciśnienie czy benzyna spływa z kranika, kranik w porządku to zostaje gaźnik. Więc przeczyściłem wszystko raz jeszcze i przy okazji sprawdziłem pływak czy się nie zatapia oraz jeszcze nie zapominam o elektrycznym ssaniu. Następnie odkręcam jeszcze króciec i zawór membranowy aby doglądnąć i przeczyścić. Poskładałem wszystko z powrotem. To teraz sprawdzam czy aby na pewno paliwo dostaje się do gaźnika, odkręcam wówczas filtr powietrza i patrzę czy gaźnik jest mokry(filtr też należało by przeczyścić) No dobra jak to sprawdziłem i mam pewność, że dobrze przeczyściłem to jeszcze pasuje zobaczyć tłok i cylinder w jakim są stanie. Upewnić się, że nie ucieka gdzieś powietrze. Ja tak mam często przy głowicy, bardzo wyraźnie słyszeć wówczas syczenie powietrza.

I tak w ten oto sposób nie doszukałem się usterki. Ale po tych prostych czynnościach sprawdziłem jeszcze kompresję, zalałem bak trochę paliwem, żeby dłużej nie czekać to jeszcze chwyciłem za wężyk podciśnienia żeby płucami trochę szybciej przepompować paliwo. Po paru kopnięciach maszyna zapaliła, rozgrzałem silnik i w końcu mogłem się przejechaćTongue

Oczywiście romet ma prostszą obsługę dlatego nie po wino być problemów.
Jak to nie zadziała to oznacza, że problem tkwi głębiej.

Opisane czynnosci robilem kilka razy Smile wszystko dobre... Paliwo dochodzi, iskra jest... Moze problem tkwi w filtrze powietrza? Bo ja mam szmate nawinietą na tą dziure gdzie powienien isc filtr powietrza...
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 08-09-2013 11:41:01 przez mlody191.)
08-09-2013 11:39:42
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 


Wiadomości w tym wątku
Ogar 200 nie pali - mlody191 - 07-09-2013, 14:09:51
RE: Ogar 200 nie pali - mlody191 - 07-09-2013, 21:28:34
RE: Ogar 200 nie pali - dioni - 08-09-2013, 00:13:56
RE: Ogar 200 nie pali - TOFIC - 08-09-2013, 01:06:35
RE: Ogar 200 nie pali - mlody191 - 08-09-2013 11:39:42
RE: Ogar 200 nie pali - dioni - 08-09-2013, 15:08:20




Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Słabe sprężanie komar 017...
Ostatni post: ifuomosquito
Dzisiaj 19:26:15
» Odpowiedzi: 12
» Wyświetleń: 193
Romet 50 T-1 od znajmowgo
Ostatni post: Deecuu
Dzisiaj 18:18:00
» Odpowiedzi: 39
» Wyświetleń: 10165
Ogar 200 z gaźnikiem 16n1...
Ostatni post: Bob_Harley
Dzisiaj 17:18:41
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 75
50-TS-1 prototyp - buduje...
Ostatni post: Jorginsson
Dzisiaj 01:54:46
» Odpowiedzi: 141
» Wyświetleń: 69244
Komar przednie zawieszeni...
Ostatni post: Dinozaur
Wczoraj 15:40:04
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 319
Ogar 200
Ostatni post: grz3513k
Wczoraj 11:14:45
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 227
Mocowania błotnika komar ...
Ostatni post: Dinozaur
Wczoraj 01:27:34
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 341
Określenie roku produkcji
Ostatni post: kacperjawa123
Wczoraj 00:34:07
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 224
Wigry 3 średnica rur ramy
Ostatni post: wigryman
05-05-2025 20:37:24
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 165
Ogar 205 1987
Ostatni post: Bob_Harley
05-05-2025 19:02:59
» Odpowiedzi: 26
» Wyświetleń: 1781
Od jakiego roweru jest te...
Ostatni post: nava_5
05-05-2025 15:18:36
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 141
Które magneto do komara c...
Ostatni post: mateuszf
05-05-2025 13:54:52
» Odpowiedzi: 9
» Wyświetleń: 551
Silnik gaśnie przy zmiani...
Ostatni post: Franek P
04-05-2025 23:28:51
» Odpowiedzi: 22
» Wyświetleń: 3439
Remont rometa Polo M-760
Ostatni post: Dinozaur
04-05-2025 22:43:21
» Odpowiedzi: 29
» Wyświetleń: 3579
głowica 2328 lub 2338
Ostatni post: jakemdural
04-05-2025 22:22:39
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 100

Reklama