Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
|
Autor |
Wiadomość |
hohowski
Nowy

Liczba postów: 1
Imię: Jacek
Skąd: Końskie
Pojazd: Romet Chart
|
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
(14-08-2013 12:47:49)Lagoon napisał(a): Nadal nie, liczyć umiem i dla skoku 40 mm, czyli 3,14 x 2,35 x 2,35 x 4 wychodzi dokładnie 69,36 cm3, czyli 70, zaś dla skoku 42 mm, czyli 3,14 x 2,35 x 2,35 x 4,2 wychodzi 72,8 cm3, czyli prawie 73 cm3.
Zegarami niestety nie ma się co sugerować.
Masz rację z tych wyliczeń tak wychodzi, jakoś nigdy nie liczyłem skoku 40 mm ale po dokładnym obejrzeniu cylindra i zaobserwowaniu śladów na tulei ewidentnie widać od jakiego poziomu do jakiego pracują pierścienie, mierząc tą wysokość i odejmując od niej wysokość między dołem dolnego pierścienia a górą górnego wychodzi jak nic 42 mm. Tu może być jeszcze jedno przekłamanie ten cylinder ewidentnie pracował w jakimś innym silniku ponieważ odcisk na kołnierzu mocującym go do karterów jest inny niż oryginalny obrys mocowania cylindra. Ten odcisk przypomina mi jakby kanały od Simsona, tylko też nie wiem czemu wtedy nie wychodzi 44 mm. Ale tu może być nasza niezgodność wyjaśniona.
(13-08-2013 23:19:22)Lagoon napisał(a): No to mówię, cylinder z Derbi EBS 47 mm czyli przy tym skoku będzie 77 ccm, oczywiście mówię o cylindrze 70 do sendy, bo w 50 t onie ma się co bawić.. Pasuje bardzo dobrze.
Czy mierzyłeś ten cylinder do karterów Simsona lub charta? Czy wysokość mocowania cylindra pasuje czy trzeba dorabiać podkładki lub toczy? czy ma rozstaw szpilek około 50 mm?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 14-08-2013 14:12:09 przez hohowski.)
|
|
14-08-2013 14:07:44 |
|
|
Wiadomości w tym wątku |
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień - hohowski - 14-08-2013 14:07:44
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
|
|