Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
|
Autor |
Wiadomość |
hohowski
Nowy

Liczba postów: 1
Imię: Jacek
Skąd: Końskie
Pojazd: Romet Chart
|
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
(13-08-2013 21:55:25)Simon napisał(a): Tak Bigosft jest pierwszą osobą która wyczyniła i wyczynia cuda z elektroniką w Charcie Jego strona to właśnie motorowerowo.pl
Zrobiłem dwa iskrowniki na wzór tego z strony motorowerowo.pl z tą róznicą że mają one 4 przewinięte cewki, ale nie osiągnąłem zakładanego celu. Ładowania starcza na żarówkę 25 Watt i dlatego podjąłem sie zakupu innego zapłonu. Obecna ładowanie to super potęga, ciężko mi to opisać. Rozładowany akumulator wstaje w minutę od odpalenia. Światła oczywiście jak i cała instalacja w tym wykonaniu jest zasilana z akumulatora jak w normalnych motocyklach.
(13-08-2013 22:08:25)Lagoon napisał(a): Zapłon w Charcie fajna sprawa póki się nie zaczną cyrki z nim. Sprawdziłem ten wał do RV4 i nie ma takich o skoku 42 mm, wszystkie tuningowe są o fabrycznym skoku tłoka 40 mm, ponadto sprawdziłem dla pewności u polskich dystrybutorów( w tym u Smugglera, który ma dostęp do części z EasyParts) i takze potwierdził że takich wałów nie ma.
Co do kanału wodnego. Racja, można sobie z tym poradzić też, ale nie kombinując można przystosować cylinder z silnika Derbi EBS(Sendy i GPR do 2006 roku). Szpilki zdaje się pasują, więc mniej komplikacji.
Co do membrany. Pewnie i słusznie, jak już kupować membranę to o większym przepływie, niektóre tuningowe wyglądają jak seria i są o takim samym przelocie, kupują listki karbonowe mamy to samo o wiele tańszym kosztem.
Co do tłoków. W zasadzie to i MZA i RZT to kiepski wybór, MZA tanie i strasznie słabe, ostatnio zatarłem 2 tłoki w lekko dłubniętym 70/2 w simsonie, 3 tłok jakoś daje rade przy zwiększonej dawce oleju. RZT z kolei niektóre są bardzo dobre egzemplarze, latają aż miło, a miałem 2 przypadki gdzie te tłoki zawiodły, w jednym przypadku złe wykonanie rowka na pierścień , przez co silnik miał "odcinkę", drugi przypadek tłok się zacierał. Także raz się trafi a raz nie, cena według mnie przesadzona.
Zgadzam się co do tłoka to jego jakość nie odpowiada cenie. Mój pierwszy tłok dostałem z brakiem w odlewie pod otworem sworznia, tragedia a kosztował prawie 60 Euro. Nie wspomnę już o tym,. że kupiłem ten z jednym pierścieniem a Niemiec pomylił się i wysłał ten z dwoma pierścieniami. Troszkę zrechabilitował się i drugiego z jednym pierścieniem kupiłem za 25 Euro z dostawą do Polski bo też Niemiec pomylił się i wysłał zamiast do Niemiec do znajomych to do Polski
Co do cylindra RV4 to jestem pewien, że ma on skok 42 mm, taką ma dokładnie wysokość od końca tulei do dołu okien płuczących. Dwa milimetry to bardzo dużo aby można było się pomylić przy mierzeniu. Niemiec wystawiając go na aukcji też podał że jest to komplet tuningowy o skoku 42 mm firmy Malossi. I jeszcze jeden kolega simsonowiec z Łodzi robiący nawiasem mówiąc świetne tłumiki spawane u którego chcę teraz dorobić nowy spawany tłumik potwierdził, że takie właśnie cylindry robiła firma Malossi do tego silnika. Rozmawiałem z nim na temat skutków tego mniejszego skoku w przypadku założenia tego cylindra do siulnika o skoku 44 mm.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 13-08-2013 22:22:21 przez hohowski.)
|
|
13-08-2013 22:09:47 |
|
|
Wiadomości w tym wątku |
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień - hohowski - 13-08-2013 22:09:47
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
|
|