Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Gaźnik Amal 16T - problem z ustawieniem
Autor Wiadomość
BigSoft Niedostępny
Pomocny użytkownik


Liczba postów: 1,006
Imię: Przemo
Skąd: SI
Pojazd: Romet Chart
Post: #1
Gaźnik Amal 16T - problem z ustawieniem
Cześć.

Szczerze mówiąc nie spodziewałem się, że będę musiał zakładać temat na forum dotyczący tak z pozoru banalnego problemu jak regulacja gaźnika, ale po prostu wymiękam. Nie jeden gaźnik miałem w swojej ręce, ale takie problemy jakie robi mi Amal 16T, to chyba żaden mi nie robił, więc zwracam się do Was o pomoc.

Gaźnik jest oryginalny, nie podróbka (jak to sprawdzić - można znaleźć w sieci). Kupiłem go tutaj:
http://www.stazet.inkontrahent.pl/produk...G-MZA.html

Dysze jakie miał w środku:
- główna - 65,
- biegu jałowego - 39.

Problem:
- wysokie spalanie (nawet do 4,5l/100km!)
- ma problemy na ciepłym silniku z wejściem na obroty, o czym niżej.

Pierwszy problem rozwiązałem tak, że kupiłem dyszę 60. Ustawiłem na środkowy rowek - jest lepiej, spalanie waha się od 3 do 3,5l/100km (i tak za dużo moim zdaniem o około litr w porównaniu do binga 1/14/206). Silnik odzyskał wigor, rozpędza się po prostej do 55-60km/h, z górki maksymalnie 67km/h. Od razu mówię, że środkowy rowek dlatego, że na nim jest najlepiej, jak dam iglicę niżej to ma za mało benzyny i zaczyna się strasznie grzać, jak wyżej to już go zaczyna zalewać trochę.

Drugi problem. Sytuacja jest taka. Jadę sobie po prostej drodze, dojeżdżam do skrzyżowania, wiadomo zatrzymuję się. Teraz muszę robić ciągłą przegazówkę, bo inaczej jak zostawię go na wolnych i dodam potem gazu to robi buuuuu, schodzi z obrotów i jak się uda szybko manetką poszaleć to jeszcze uda się go na te obroty wkręcić i potem ruszam i jadę, a jak się nie uda to po prostu zgaśnie.

Uznałem, że skoro spalanie jest nadal dosyć wysokie i go zamula po zatrzymaniu się i próbie dodania gazu - to możliwe, że jeszcze dysza biegu jałowego jest zbyt duża.

Kupiłem obie dysze tzn główna 60 i biegu jałowego 3: 25, 30, i 35. Dysza główna jak pisałem wyżej spisuje się ok, otworek ma mniejszy od 65 i jest lepiej, ale!

Każda z dysz biegu jałowego ma większy otwor od mojej 39 mimo, że wymiary nabite na nich oznaczają całkiem co innego. Oczywiście spróbowałem założyć każdą z nich i jest tylko gorzej...

Doradźcie coś panowie, bo mnie szlag już trafia z tym gaźnikiem. 140zł poszło w błoto. Pomijam to, że lało z niego (z komory) od nowości, ale z tym się uporałem. Niby jeżdżę nim codziennie, ale te mulenie z wolnych obrotów jest wku..rzające, już bym przeżył to spalanie.

Jakieś pomysły? Króciec mam dorobiony, wymiary niemal identyczne co oryginalny pod 14MC, tylko końcówka, ta stopa stykająca się z gaźnikiem jest zrobiona pod Amala, no i przelot oczywiście 16mm tak jak w gażniku. Jedyna różnica, to kąt - króciec ssący idzie trochę bardziej w górę, pod większym kątem, żeby gaźnik był wyżej i nie opierał się o silnik.

Aha - dysze kupiłem w suprabike.pl
Nie zakładam oryginalnych gaźników bo sprawiają problemy z racji zużycia (jeszcze waham się nad 14mc, bo mam, ale wiem, że jakieś problemy robił, bing 1/14/206 po założeniu nowego, oryginalnego zestawu naprawczego tj. pływak, zaworek, iglica - zaczął lać z komory po około pół roku i nic się nie da z tym zrobić, to samo k60b po roku eksploatacji - leje).

citroen-XM.pl
11-08-2013 13:41:44
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
Odpowiedz 


Wiadomości w tym wątku
Gaźnik Amal 16T - problem z ustawieniem - BigSoft - 11-08-2013 13:41:44




Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
[K] Mocowanie tłumika oga...
Ostatni post: KubaOg
Wczoraj 23:44:28
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 225
Kartery S38ZB4
Ostatni post: Szczepan
Wczoraj 12:36:29
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 60
50T-1, 200 albo 205 - któ...
Ostatni post: Bob_Harley
Wczoraj 11:28:08
» Odpowiedzi: 261
» Wyświetleń: 29827
Dezamet 019 regeneracja g...
Ostatni post: Norweski Zomowiec
Wczoraj 09:23:48
» Odpowiedzi: 9
» Wyświetleń: 370
Co to za rower ZZR
Ostatni post: Rometowiec_SJZ
12-11-2025 23:29:29
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 59
Komar 2352 1984r
Ostatni post: radzio162
12-11-2025 23:14:32
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 339
Romet 50-T1 Tramwajarza
Ostatni post: tramwajarz
12-11-2025 22:39:57
» Odpowiedzi: 22
» Wyświetleń: 6020
Rejestracja Komara 2350
Ostatni post: Szczepan
12-11-2025 22:23:25
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 126
Romet 50-T1 by sbanys
Ostatni post: sbanys
11-11-2025 22:16:58
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 155
Romet kadet kopniak łapie...
Ostatni post: Merfix
11-11-2025 21:14:47
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 249
silnik dezamet 029
Ostatni post: Norweski Zomowiec
11-11-2025 16:05:36
» Odpowiedzi: 14
» Wyświetleń: 9980
Liczba oktanowa a ustawie...
Ostatni post: Norweski Zomowiec
11-11-2025 01:38:34
» Odpowiedzi: 67
» Wyświetleń: 10345
Brak maksymalnej mocy, pr...
Ostatni post: romek
11-11-2025 01:20:56
» Odpowiedzi: 61
» Wyświetleń: 5422
Remont rometa Polo M-760
Ostatni post: romek
09-11-2025 10:34:31
» Odpowiedzi: 43
» Wyświetleń: 8407
Fatalny stan techniczny R...
Ostatni post: Bob_Harley
08-11-2025 02:06:02
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 367

Reklama