Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Gaźnik Amal 16T - problem z ustawieniem
Autor Wiadomość
BigSoft Niedostępny
Pomocny użytkownik


Liczba postów: 1,006
Imię: Przemo
Skąd: SI
Pojazd: Romet Chart
Post: #1
Gaźnik Amal 16T - problem z ustawieniem
Cześć.

Szczerze mówiąc nie spodziewałem się, że będę musiał zakładać temat na forum dotyczący tak z pozoru banalnego problemu jak regulacja gaźnika, ale po prostu wymiękam. Nie jeden gaźnik miałem w swojej ręce, ale takie problemy jakie robi mi Amal 16T, to chyba żaden mi nie robił, więc zwracam się do Was o pomoc.

Gaźnik jest oryginalny, nie podróbka (jak to sprawdzić - można znaleźć w sieci). Kupiłem go tutaj:
http://www.stazet.inkontrahent.pl/produk...G-MZA.html

Dysze jakie miał w środku:
- główna - 65,
- biegu jałowego - 39.

Problem:
- wysokie spalanie (nawet do 4,5l/100km!)
- ma problemy na ciepłym silniku z wejściem na obroty, o czym niżej.

Pierwszy problem rozwiązałem tak, że kupiłem dyszę 60. Ustawiłem na środkowy rowek - jest lepiej, spalanie waha się od 3 do 3,5l/100km (i tak za dużo moim zdaniem o około litr w porównaniu do binga 1/14/206). Silnik odzyskał wigor, rozpędza się po prostej do 55-60km/h, z górki maksymalnie 67km/h. Od razu mówię, że środkowy rowek dlatego, że na nim jest najlepiej, jak dam iglicę niżej to ma za mało benzyny i zaczyna się strasznie grzać, jak wyżej to już go zaczyna zalewać trochę.

Drugi problem. Sytuacja jest taka. Jadę sobie po prostej drodze, dojeżdżam do skrzyżowania, wiadomo zatrzymuję się. Teraz muszę robić ciągłą przegazówkę, bo inaczej jak zostawię go na wolnych i dodam potem gazu to robi buuuuu, schodzi z obrotów i jak się uda szybko manetką poszaleć to jeszcze uda się go na te obroty wkręcić i potem ruszam i jadę, a jak się nie uda to po prostu zgaśnie.

Uznałem, że skoro spalanie jest nadal dosyć wysokie i go zamula po zatrzymaniu się i próbie dodania gazu - to możliwe, że jeszcze dysza biegu jałowego jest zbyt duża.

Kupiłem obie dysze tzn główna 60 i biegu jałowego 3: 25, 30, i 35. Dysza główna jak pisałem wyżej spisuje się ok, otworek ma mniejszy od 65 i jest lepiej, ale!

Każda z dysz biegu jałowego ma większy otwor od mojej 39 mimo, że wymiary nabite na nich oznaczają całkiem co innego. Oczywiście spróbowałem założyć każdą z nich i jest tylko gorzej...

Doradźcie coś panowie, bo mnie szlag już trafia z tym gaźnikiem. 140zł poszło w błoto. Pomijam to, że lało z niego (z komory) od nowości, ale z tym się uporałem. Niby jeżdżę nim codziennie, ale te mulenie z wolnych obrotów jest wku..rzające, już bym przeżył to spalanie.

Jakieś pomysły? Króciec mam dorobiony, wymiary niemal identyczne co oryginalny pod 14MC, tylko końcówka, ta stopa stykająca się z gaźnikiem jest zrobiona pod Amala, no i przelot oczywiście 16mm tak jak w gażniku. Jedyna różnica, to kąt - króciec ssący idzie trochę bardziej w górę, pod większym kątem, żeby gaźnik był wyżej i nie opierał się o silnik.

Aha - dysze kupiłem w suprabike.pl
Nie zakładam oryginalnych gaźników bo sprawiają problemy z racji zużycia (jeszcze waham się nad 14mc, bo mam, ale wiem, że jakieś problemy robił, bing 1/14/206 po założeniu nowego, oryginalnego zestawu naprawczego tj. pływak, zaworek, iglica - zaczął lać z komory po około pół roku i nic się nie da z tym zrobić, to samo k60b po roku eksploatacji - leje).

citroen-XM.pl
11-08-2013 13:41:44
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
Odpowiedz 


Wiadomości w tym wątku
Gaźnik Amal 16T - problem z ustawieniem - BigSoft - 11-08-2013 13:41:44




Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Brak maksymalnej mocy, pr...
Ostatni post: Fearevil
Dzisiaj 17:29:36
» Odpowiedzi: 20
» Wyświetleń: 705
Lewa korba silnika na ped...
Ostatni post: Muran001
Wczoraj 22:13:51
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 50
Romet Czajka 1974R
Ostatni post: Jakiś_typ
26-09-2025 22:31:00
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 91
Nakleja west star
Ostatni post: tomangelo
26-09-2025 22:19:24
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 183
Kupię ramę do 2362 ew 237...
Ostatni post: Jogurt
26-09-2025 09:48:35
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 85
Romet Chart czy MZ ETZ 50...
Ostatni post: ko_sa
26-09-2025 09:48:05
» Odpowiedzi: 17
» Wyświetleń: 4480
Śmieszne i ciekawe linki,...
Ostatni post: Norweski Zomowiec
25-09-2025 23:13:08
» Odpowiedzi: 1399
» Wyświetleń: 360440
[K] Części do rowerka Smy...
Ostatni post: komarek54
24-09-2025 18:01:43
» Odpowiedzi: 9
» Wyświetleń: 519
Podnóżki kierowcy Ogar 20...
Ostatni post: Bob_Harley
23-09-2025 23:37:14
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 152
Ogar 205 –więcej mocy, ja...
Ostatni post: Trusek
23-09-2025 13:57:46
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 373
Instrukcje do Rometów
Ostatni post: kawu26
22-09-2025 21:44:07
» Odpowiedzi: 9
» Wyświetleń: 68834
Wigry 2 1976 - Remont woj...
Ostatni post: wigryman
22-09-2025 16:24:50
» Odpowiedzi: 42
» Wyświetleń: 8698
Witam cudownie zakręconyc...
Ostatni post: Piotrekdriver1
22-09-2025 06:48:51
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 235
Amal 16 Jawa50/Ogar200
Ostatni post: Bob_Harley
20-09-2025 23:27:25
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 281
Romet Ogar 200 - usprawni...
Ostatni post: grissley
19-09-2025 00:41:41
» Odpowiedzi: 50
» Wyświetleń: 3846

Reklama