Ocena wątku:
- 0 głosów - 0 średnio
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Ładowanie zanikanie
|
Autor |
Wiadomość |
BigSoft
Pomocny użytkownik
Liczba postów: 1,006
Imię: Przemo
Skąd: SI
Pojazd: Romet Chart
|
RE: Ładowanie zanikanie
(09-06-2013 19:18:31)EGON napisał(a): z tymi kolorami to tez u mnie się nie zgadza z tym co na schemacie. Wracając do tematu podłączenia mostka to mam takie kable przy mostku. Biały + / niebieski cewka / czarny - / zółty cewka / czy dobrze rozumiem ze podłączenie kabli od cewki nie ma znaczenia np biały/niebieski/czarny/zółty = biały/zółty/czarny/niebieski ?
Przy samym mostku nie ma znaczenia.
EGON napisał(a):a po przekręceniu stacyjki na 2 stopień załącza ona 2 cewkę za przewód zółty ?
Nie wiem jakie masz kolory. Ogólnie to jest zrobione tak, że jeden koniec którejś z cewek jest poprowadzony bezpośrednio do jednego ze złącz "~" w mostku prostowniczym. Do drugiego "~" w mostku poprowadzony jest wspólny przewód obu cewek. Teraz zauważ, że przy kostce na schemacie, przy pinie oznaczonym numerem "2" są narysowane dwa przewody. Jeden jest doprowadzony właśnie do mostka, a drugi z tego samego pinu biegnie w kierunku stacyjki. Przez tą stacyjkę zamykany jest obwód z końcem drugiej cewki w momencie gdy włączysz pozycję "2". Czyli tak:
- na stałe do mostka prostowniczego podłączone są przewody z pinu 1 i 2.
- po przekręceniu stacyjki na pozycję "2", do pinu 2 w kostce instalacji dołączany jest przewód drugiej cewki ładowania (pin 5)
Czyli cały czas ładuje jedna cewka, a jak włączysz "2" w stacyjce, to ładują dwie naraz. Nie potrafię tego tak przez neta wytłumaczyć, ale staram się, choć zdaję sobie sprawę, że nie każdemu to może wydawać się zrozumiałe. Jeśli trzeba to narysuję schemat jak to działa, taki prosty z samym obwodem ładowania.
EGON napisał(a):Jeszcze takie pytanie jaka jest różnica w poborze prądu z akumulatora między stacyjką 1 a 2 ? (w zasadzie na 2 dochodzi chyba tylko oświetlenie prędkościomierza bo światła mają swoja cewkę i nie korzystają z akumulatora )
Różnica jest taka, że na pozycji 1 masz dostępny zapłon, światło stop, kierunkowskazy i klakson, a na pozycji dwa włącza się podświetlenie licznika i światło pozycyjne. Nie do końca masz rację z tym, że światła mają swoją cewkę. Swoją cewkę (a właściwie dwie połączone równolegle) ma tylko i wyłącznie przednie światło i to ono powinno świecić dopiero po uruchomieniu silnika. Reszta oświetlenia czyli światło stop, kierunkowskazy, pozycyjne, podświetlenie licznika powinny działać z akumulatora. To samo tyczy się klaksonu.
citroen-XM.pl
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 09-06-2013 20:26:54 przez BigSoft.)
|
|
09-06-2013 20:24:54 |
|
1 osoba postawiła piwo BigSoft za ten post:1 osoba postawiła piwo BigSoft za ten post.
EGON (06-09-2013)
|
Wiadomości w tym wątku |
RE: Ładowanie zanikanie - BigSoft - 09-06-2013 20:24:54
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
|
|