Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
wsk 125 - zerwany gwint spustu oleju
Autor Wiadomość
Norweski Zomowiec Offline
Mechanik
*


Liczba postów: 1,760
Imię: Marcin
Skąd: Zamośc
Pojazd: Inny
Post: #1
wsk 125 - zerwany gwint spustu oleju
Witam
Okazało się, że gwint w karterze jest zjechany.. no może lekko sie trzyma korek, jednakże kapie olej. Co z tym fantem zrobić, bez zdejmowania silnika?


wczoraj rozważałem patent z tym:
https://allegro.pl/oferta/tulejka-wkladk...9310233839

Na google czytam, że korek jest na gwincie M14 i chyba na skoku 1.5. Myślę nad tą tuleją. Ona ma zewnętrznie trochę większy gwint M16, Położę motocykl i po prostu nakręcę nowy gwint tą tuleją. Potem zostawię tą tuleje wewnątrz, sklejając ją klejem aerobowym. W finalne będzie korek spustowy mniejszy na M12 , ale nagwintowany na stalowej tulei.
Sprawdziło by się?
21-10-2020 08:36:44
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
łogór 200 Offline
Ostatni ch#j Polski
*


Liczba postów: 536
Imię: Tomek
Skąd: Małopolska
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #2
RE: wsk 125 - zerwany gwint spustu oleju
(21-10-2020 08:36:44)Norweski Zomowiec napisał(a):  Witam
Okazało się, że gwint w karterze jest zjechany.. no może lekko sie trzyma korek, jednakże kapie olej. Co z tym fantem zrobić, bez zdejmowania silnika?


wczoraj rozważałem patent z tym:
https://allegro.pl/oferta/tulejka-wkladk...9310233839

Na google czytam, że korek jest na gwincie M14 i chyba na skoku 1.5. Myślę nad tą tuleją. Ona ma zewnętrznie trochę większy gwint M16, Położę motocykl i po prostu nakręcę nowy gwint tą tuleją. Potem zostawię tą tuleje wewnątrz, sklejając ją klejem aerobowym. W finalne będzie korek spustowy mniejszy na M12 , ale nagwintowany na stalowej tulei.
Sprawdziło by się?

A po co tak kombinować?

Nagwintuj na większy korek i po problemie.Karter jest dosyć cienki ta tulejka ledwo złapie gwint.

K:A ja jestem durnym osłem, Tak?
J:Tak
J:Ostatnim ch... Polski To ci mogę zapowiedzieć.

„Każdy człowiek musi w jakiś sposób żyć, nie jak to się mówi byle jak”
21-10-2020 09:48:46
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odrestaurator Offline
Majster
Moderatorzy


Liczba postów: 3,256
Imię: Szymon
Skąd: Knurów
Pojazd: Inny
Post: #3
RE: wsk 125 - zerwany gwint spustu oleju
Bez sensu, nagwintuj po prostu na większy korek i już.

Mój Simson

YT: POLMOZBYT
22-10-2020 22:26:52
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Norweski Zomowiec Offline
Mechanik
*


Liczba postów: 1,760
Imię: Marcin
Skąd: Zamośc
Pojazd: Inny
Post: #4
RE: wsk 125 - zerwany gwint spustu oleju
Tak zrobię. Mam znajomego tokarza, który wytoczy większy korek oraz w korku zrobi dodatkowy otwór na nakrętkę
22-10-2020 23:18:38
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
łogór 200 Offline
Ostatni ch#j Polski
*


Liczba postów: 536
Imię: Tomek
Skąd: Małopolska
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #5
RE: wsk 125 - zerwany gwint spustu oleju
A nie lepiej kupić gotowy korek na imbus i dąć podkładkę miedzianą niż toczyć nowy korek ? koszt z 2 zł i z podkładką nawet nie używając dużej siły nie ma prawa cieknąć jak wszystko w płaszczyźnie zrobione.

K:A ja jestem durnym osłem, Tak?
J:Tak
J:Ostatnim ch... Polski To ci mogę zapowiedzieć.

„Każdy człowiek musi w jakiś sposób żyć, nie jak to się mówi byle jak”
23-10-2020 09:50:21
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Norweski Zomowiec Offline
Mechanik
*


Liczba postów: 1,760
Imię: Marcin
Skąd: Zamośc
Pojazd: Inny
Post: #6
RE: wsk 125 - zerwany gwint spustu oleju
Położyłem motocykl na opony. Nagwintowałem i Wkręciłem helicoil na klej loctite
Dorobiłem śrubę mosiężną z dołączanym magnezem neodymowym

Jest elegancko

Dzięki za sugestie
04-03-2021 23:31:25
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Romet ogar 205 nie zapala...
Ostatni post: romek
Dzisiaj 20:09:29
» Odpowiedzi: 21
» Wyświetleń: 439
Czy to jest cylinder itd ...
Ostatni post: Wodnik
Dzisiaj 19:45:36
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 1174
Ogar 200 regulacja sprzęg...
Ostatni post: darkowski
Dzisiaj 17:29:32
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 42
Stajnia Bola
Ostatni post: NoSeLatamTrochu
Dzisiaj 14:29:52
» Odpowiedzi: 31
» Wyświetleń: 4491
Wycena - Romet Ogar 205
Ostatni post: wkzarci
Dzisiaj 12:17:05
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 110
szablon napisu do Romet P...
Ostatni post: zbyszek61
Dzisiaj 10:14:34
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 578
Problem z paliwem w Romec...
Ostatni post: romek
Dzisiaj 09:40:01
» Odpowiedzi: 12
» Wyświetleń: 938
pomoc przy indentyfikacji...
Ostatni post: Pióro
Dzisiaj 09:39:44
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 59
Paliwo owiane legendom
Ostatni post: Mityczny Kacperek
Wczoraj 22:59:55
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 94
Silnik gaśnie przy zmiani...
Ostatni post: elmer
Wczoraj 21:58:19
» Odpowiedzi: 18
» Wyświetleń: 428
Siema
Ostatni post: Nikodem_ek510
Wczoraj 14:23:59
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 452
ogar 205 023 mało mocy
Ostatni post: wazniak96
Wczoraj 12:09:13
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 469
Zapłon CDI
Ostatni post: MacRoial
Wczoraj 09:02:51
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 280
Nierówna praca silnika
Ostatni post: MacRoial
Wczoraj 08:59:23
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 130
Czajka 1974 - szczegółowy...
Ostatni post: zaz
19-05-2024 23:38:16
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 82

Reklama