Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Ankieta: Który motorower będzie nabardziej bezproblemowy w eksploatacji?
50T-1 (019)
Ogar 200
Ogar 205
[Wyniki ankiety]
Uwaga: To jest publiczna ankieta, więc każdy może zobaczyć na co zagłosowano.
Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 1 głosów - 5 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
50T-1, 200 albo 205 - który kupić na "daily" zagranicą?
Autor Wiadomość
grissley Offline
Kombinator
*


Liczba postów: 186
Imię: Roman
Skąd: Olsztynek
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #301
RE: 50T-1, 200 albo 205 - który kupić na "daily" zagranicą?
(09-12-2025 00:29:42)Dinozaur napisał(a):  Jak nie nauczysz sie 'zonglowac zaplonem' - to bedziesz 'skazany na 55 - 65% osiagow' maksymalnie, bo raczej nie osiagnie '75%' mocy nigdy...

Co to znaczy "żonglować zapłonem" i czy wszyscy tutaj żonglują?
To niby inny pojazd, ale jak w Jawie 350 zamontowałem elektroniczny zapłon to zapomniałem o temacie na zawsze, a ogień był w pełnym zakresie...
W Ogarze zapłon powinienem mieć teraz ustawiony na 2mm.

*************
Mój Ogar 200
09-12-2025 20:04:28
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
Elektronik Offline
Nowy
*


Liczba postów: 25
Imię: Krzysiek
Skąd: Brzączowice
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #302
RE: 50T-1, 200 albo 205 - który kupić na "daily" zagranicą?
Zapłon się ustawia i się jeżdzi, chyba że ktoś chce eksperymentować.
Czasem trzeba sprawdzić ustawienie zapłonu bo młoteczek się wyciera a styki wypalają, tak raz w roku
i tyle.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 09-12-2025 20:22:17 przez Elektronik.)
09-12-2025 20:20:52
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Dinozaur Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 196
Imię: Jarek
Skąd: Wroclaw
Pojazd: Inny
Post: #303
RE: 50T-1, 200 albo 205 - który kupić na "daily" zagranicą?
Fakt, uzylem 'nieznanego' okreslenia, bo uzywanego tylko w 'kregach' majacych stycznosc z tzw. 'dzwignia opozniania / wyprzedzania zaplonu' na kierownicy - ktora mozna zaplon opoznic do zapalenia silnika, a pozniej - zwiekszac jego wyprzedzenie 'na sluch' / w zaleznosci od coraz wiekszego 'odkrecania manetki gazu'...
W przypadku regulacji zaplonu tak znacznie uproszczonej, jak w dwusuwowych motorowerach / nalezy po prostu szukac najodpowiedniejszego ustawienia tegoz wyprzedzenia i jesli silnik nie osiaga wysokich obrotow, a regulacje gaznika 'nic nie daja' - to sila rzeczy reguluje sie takze to wyprzedzenie zaplonu / zwieksza - zmniejsza sie o jakis nieznaczny skok, np. 1 - 1,5 stopnia i wtedy sprawdza sie osiagi silnika.
W braku hamowni - robi sie to na wyczucie i 'sluch', niestety - bo kazdy silnik moze reagowac inaczej i jeden bedzie wkrecal sie najwyzej pod obciazeniem / przy np. 1,5mm wyprzedzeniu zaplonu, a inny - moze wymagac np. 2 czy 2,5 mm nawet..?
W moim pierwszym motocyklu wiele lat temu - regulacje wstepnego wyprzedzenia zaplonu zajmowaly mi czasem nawet 2 - 3 dni 'strojenia' i prob drogowych / na pelne osiagi, znowu ustawiania i znowu proba drogowa i tak az do skutku, a rezultat byl taki, ze przedwojenny motocykl o wygladzie 'sterty zlomu / pordzewialy i odrapany' - byl szybszy w 2 osoby od 'nowoczesnej swiecacej chromem i nowym lakierem MZ-ki 250' wowczas i spalal o polowe mniej benzyny...
Pozdrawiam.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 09-12-2025 20:59:22 przez Dinozaur.)
09-12-2025 20:57:37
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
grissley Offline
Kombinator
*


Liczba postów: 186
Imię: Roman
Skąd: Olsztynek
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #304
RE: 50T-1, 200 albo 205 - który kupić na "daily" zagranicą?
(09-12-2025 20:57:37)Dinozaur napisał(a):  'dzwignia opozniania / wyprzedzania zaplonu' na kierownicy

Teraz jak napisałeś o co chodzi to gdzieś mi się w odmętach pamięci kołaczą takie rozwiązania.
Aaale...
Ja mam zapłon elektroniczny. Ze zmiennym kątem wyprzedzenia, qrde.
Powinien chodzić jak wiertara... :|
Mogę ewentualnie pokombinować, żeby ustawić "wyjściowo" mniej niż te 2mm albo więcej i testować co i jak.
Chociaż nie wiem czy mniej niż 2mm się da, bo o ile pamiętam kółko było już napawane, bo wcześniej zakres regulacji się na 3mm kończył.

Aczkolwiek mam jeszcze poradę z boku:
Zanim się zacznie grzebać przy zapłonie, to dobrze byłoby:
1. Przeczyścić gaźnik, bo może jest jakiś paproch albo mini paproch i na wyższych obrotach po prostu paliwa brakuje
2. Sprawdzić dyszę paliwa (bo może większa pomoże), a potem ew dysze powietrza
3. Wskazówka - jak zmieniałem iglicę (zwłaszcza, jak dawałem ją wyżej), to trzeba było równocześnie zwiększyć ilość powietrza śrubką nr 2 (tego nie robiłem).

No i jak te wszystkie zabawy zawiodą to można kombinować dalej.
To co mi się średnio podoba to to, że w Amalu łatwego dostępu do dysz to chyba nie ma. Ale muszę poszukać jakichś filmików

*************
Mój Ogar 200
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 09-12-2025 22:53:25 przez grissley.)
09-12-2025 22:32:00
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Czyżby T-3 nie istniał?
Ostatni post: Alenia232
Dzisiaj 21:38:30
» Odpowiedzi: 64
» Wyświetleń: 52121
opona - stomil czy współc...
Ostatni post: Bob_Harley
Dzisiaj 21:01:25
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 96
Wał 023 pełny czy orginal
Ostatni post: Norweski Zomowiec
Dzisiaj 17:54:50
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 108
Jakie gwintowniki/narzynk...
Ostatni post: Piotrekdriver1
Dzisiaj 14:26:51
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 178
Gdańska Jawa Babetta 210
Ostatni post: buras_tft
Dzisiaj 01:11:56
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 1240
Iskra na platynkach
Ostatni post: Merfix
Dzisiaj 00:53:58
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 115
kola i wahacz
Ostatni post: grissley
Dzisiaj 00:27:23
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 4976
nwm co napisać
Ostatni post: galkahalka
Wczoraj 21:21:58
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 239
Romet ogar 200 strzela w ...
Ostatni post: Jakub.200
Wczoraj 18:38:53
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 356
Oś koła motorynka.
Ostatni post: Piotrekdriver1
Wczoraj 17:41:39
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 116
Przecięty dowód komar
Ostatni post: romek
Wczoraj 17:40:51
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 189
Przednie zawieszenie w Og...
Ostatni post: grissley
Wczoraj 03:48:41
» Odpowiedzi: 25
» Wyświetleń: 2004
Tuning Sałek s38 - działa...
Ostatni post: Dinozaur
13-12-2025 17:39:59
» Odpowiedzi: 40
» Wyświetleń: 2684
Tylna oś Romet Zenit.
Ostatni post: ROMECIARZ1
13-12-2025 17:06:07
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 99
siema wszystkim
Ostatni post: galkahalka
12-12-2025 16:38:16
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 138

Reklama