|
|
Jackmotorsowe zestawy tuningowe do 223 (Ogar 200 Jawa 50) - ktoś zna?
|
| Autor |
Wiadomość |
Fearevil
Nowy

Liczba postów: 43
Imię: Krycha
Skąd: Poznań
Pojazd: Romet Ogar 200
|
RE: Jackmotorsowe zestawy tuningowe do 223 (Ogar 200 Jawa 50) - ktoś zna?
(22-11-2025 18:19:21)Norweski Zomowiec napisał(a): Sprawdź dokładnie ten porting co zrobił...a najlepiej sprawdz czy wszystkie kanały się otwierają w DMP tłoka, zdejmij cylinder i porób zdjęcia jak wyglądają wszystkie kanały, drożność przelotowych, a nawet karterów, czy zlikwidowane są progi
a jak nie , to kup sobie ten zestaw za 1600zł  
Ja mam właśnie ogromne wątpliwości co do cylindra po portingu z JM. Nie mam póki co czasu na to by zmienić set, ale wszystko wskazuje na to, że kanał dolotowy nie otwiera się do końca w GMP, a co za tym idzie squish jest nędzny. Wszystko najprawdopodobniej przez to, że odlew cylindra jest zbyt długi...
Marcin (Norweski Zomowiec) Ty jesteś mega kumatym gościem, zechciałbyś zerknąć na zdjęcia które bym Ci podesłał na priv, może się wypowiesz czy dobrze to widzę?
Co do Piotra Ostrowskiego, to też znam o nim dobre opinie, pytanie tylko czy sprawdził ewentualny squish u Ciebie grissley...
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 23-11-2025 00:48:34 przez Fearevil.)
|
|
| 23-11-2025 00:48:13 |
|
|
grissley
Kombinator

Liczba postów: 154
Imię: Roman
Skąd: Olsztynek
Pojazd: Romet Ogar 200
|
RE: Jackmotorsowe zestawy tuningowe do 223 (Ogar 200 Jawa 50) - ktoś zna?
(22-11-2025 21:15:35)Bob_Harley napisał(a): żadna filozofia cylka zrzucić - odkręcasz 4 nakrętka na głowicy i zejdzie palcami, potem tylko uszczelkę pod cylinder daj nową, chyba że tej nie naruszysz, można leciutko posmarować silikonem żeby lepiej doszczelnić (tylko tak zeby sie firanki nie porobiły z silikonu i to jeszcze czerwonego xD)
a przy zakładaniu pierścionki sie ściska palcami przez te okna w tulei cylindra, też proste jak drut w kieszeni
Noo, to tylko fragment roboty. Żeby ściągnąć cylinder to muszę też odkręcić krociec i kolanko. Pojawiają się pytania pomocnicze - czy z gaźnika (albo z cylindra?) coś się nie zacznie lać, czy czegoś nie rozszczelnię i potem nie będzie lewego powietrza łapał, czy będzie mógł sobie tak wisieć na rurce czy jednak trzeba też bardziej porozłączać a potem połączyć, czy kolanko mam odkręcić też od tłumika czy niekoniecznie (jeśli od tłumika też to trzeba jakiś sznur ogarnąć a potem naumieć się toto uszczelniać), czy uszczelki czymś się smaruje czy też nie (i kupić smarowidło przed robotą a nie w trakcie), czy dokręcam na chama czy na oko (a może momentem), czy muszę na coś uważać (żeby nie wypadło, nie zgięło się, nie przesunęło) itpitd.
Ogólnie pierdoły, o których się nawet nie myśli robiąc to kolejny raz.
Ale mam praktykę z roweru - nie raz poszedłem coś zrobić w 5 minut a potem rower 2 dni był rozgrzebany, bo czegoś nie wiedziałem, a przy okazji coś-tam wyszło, albo okazało się że bez jakiegoś klucza się nie ruszy itp.
*************
Mój Ogar 200
|
|
| 23-11-2025 01:39:39 |
|
|
Fearevil
Nowy

Liczba postów: 43
Imię: Krycha
Skąd: Poznań
Pojazd: Romet Ogar 200
|
RE: Jackmotorsowe zestawy tuningowe do 223 (Ogar 200 Jawa 50) - ktoś zna?
(23-11-2025 01:46:08)grissley napisał(a): (23-11-2025 01:43:13)Norweski Zomowiec napisał(a):
to może zacznij od zdjęcia samej głowicy i (23-11-2025 00:56:10)Norweski Zomowiec napisał(a): Zrób zdjęcie tłoka w dolnym martwym położeniu (DMP), tak aby było widać, jak wyglądają kanały
To już prędzej. Jak będę miał jakiś wolny czas to spróbuję ogarnąć.
PS - pod głowicą jest jakaś uszczelka? Potrzebuję jakiegoś silikonu?
Nic nie potrzebujesz, wszystko jest składane bez uszczelki. Jedynie, że masz cienką aluminiową, ale jak ściągniesz to ewentualnie zobaczysz chyba, że się przyklei  Tak czy siak niczym się nie przejmuj, żadnego gumowanego wynalazku nie potrzeba
|
|
| 23-11-2025 02:15:21 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości
|
|