Ogar 205 –więcej mocy, jak najlepiej zrobić Porting?
|
Autor |
Wiadomość |
Trusek
Nowy

Liczba postów: 16
Imię: Kamil
Skąd: Białystok
Pojazd: Romet Ogar 205
|
Ogar 205 –więcej mocy, jak najlepiej zrobić Porting?
Witam, chcę wykonać porting cylindra w moim Ogarze 205. Mam do tego odpowiednie warunki i sprzęt, a przede wszystkim chęci, żeby zrobić to samodzielnie. Zastanawiam się jednak nad optymalnym rozwiązaniem: czy lepiej powiększyć istniejące dwa kanały płuczące, czy może dorobić jeszcze dwa dodatkowe, mniejsze kanały? Kiedyś widziałem na YouTube filmik, gdzie ktoś wykonywał taki porting i efekty wyglądały całkiem obiecująco, ale teraz nie mogę go znaleźć. Jeśli ktoś natknął się na ten film i może mi podesłać link, będę bardzo wdzięczny. Nie jestem pewien, czy w praktyce taka przeróbka naprawdę poprawi osiągi silnika, jego moc i elastyczność, czy może będzie tylko bardziej ryzykowna bez spektakularnych efektów. Chciałbym poznać waszą opinie, żeby dowiedzieć się, która opcja będzie najbezpieczniejsza i najbardziej opłacalna pod względem wzrostu mocy i trwałości.
|
|
Dzisiaj 13:52:30 |
|
|
Dinozaur
Uczeń

Liczba postów: 165
Imię: Jarek
Skąd: Wroclaw
Pojazd: Inny
|
RE: Ogar 205 –więcej mocy, jak najlepiej zrobić Porting?
Czesc, moze najpierw wyprobuj bardzo precyzyjnie wyregulowac wyprzedzenie zaplonu [ nie kierowac sie w ogole instrukcja obslugi ], tylko zrobic to 'na wyczucie / na najwieksza moc silnika'..?
Przykladowo bowiem : Rysie i Zaki mialy podobne moce silniczkow 65 lat temu, bo od 1,7 - do 2 KM [ na owczesnej, dedykowanej do nich benzynie 'spirytusowej BA 70 - 75 Oktan' ] i wg instrukcji osiagaly nawet 55 - 60 km/h i to przy niskich stopniach sprezania silnikow 6,5 : 1.
Postaraj sie minimalnie zwiekszyc wyprzedzenie zaplonu, np. o 0,1 - 0,2mm / ponad to, co masz w tej chwili ustawione i wyprobuj silnik na drodze - czy zwiekszyly sie osiagi i zaczal np. mniej spalac benzyny, itp. ?
Jesli bedzie jezdzil lepiej - to znowu zwieksz wyprzedzenie zaplonu, o kolejne 0,1 - 0,2mm i tak az do skutku / az do momentu - kiedy motorower bedzie osiagal najwieksza predkosc podrozna i bedzie dawal sie uruchamiac 'kopniakiem' bezproblemowo - nie bedzie 'odkopywal' mocno przy zapalaniu.
Pozdrawiam.
|
|
Dzisiaj 14:47:59 |
|
|
Dinozaur
Uczeń

Liczba postów: 165
Imię: Jarek
Skąd: Wroclaw
Pojazd: Inny
|
RE: Ogar 205 –więcej mocy, jak najlepiej zrobić Porting?
Czyli - 'nie rozumiemy sie', niestety...Bo tu nie chodzi o rodzaj zaplonu - tylko o jego bardzo precyzyjna regulacje : wyprzedzenia zaplonu - do LO dzisiejszej benzyny.
A jezeli '99%' uzytkownikow - robi to wg instrukcji, czyli ustawia '3 mm przed GMP', to czasem silnik z 'CDI' jest nawet slabszy, niz oryginalnym zaplonem 'platynkowym'...
Napisalem wczesniej dosc prosto : 'Rys i Zak' - jezdzily 55 / 60 km/h na benzynie 'BA 70 - 75 Oktan', przy stopniu sprezania 6,5 : 1 i wyprzedzeniu zaplonu 4,5 mm przed GMP - prawie 70 lat temu.
Natomiast 'Komar' zostal juz fabrycznie 'zdlawiony', zeby nie byl zbyt szybki - bo zmienily sie przepisy i mogl jezdzic maksymalnie do 45 km/h - to w instrukcji napisali mu, ze wyprzedzenie zaplonu ma miec '3 mm przed GMP' i zakonczyli produkcje benzyn 'spirytusowych BA 70 - 75 Oktan' i pozostala na rynku tylko 'etylina 74 - 76 Oktan'.
Dlatego napisalem - zebys nie kierowal sie instrukcja, tylko zwiekszal wyprzedzenie zaplonu o 0,1 - 0,2 mm i sprawdzal, czy silnik ma coraz wyzsza moc i coraz szybciej jezdzi, a jednoczesnie - da sie go odpalic bez 'odkopywania kopniaka'..?
Ponizej - zaplony 'CDI', ktore maja mozliwosc regulacji wyprzedzenia zaplonu nawet 2-krotnie wieksza, niz oryginalny zaplon :

,

, przy czym w jednym - tzw. 'fasolki regulacyjne' wyprzedzenia sa tylko nieznacznie dluzsze, niz w oryginalnym zaplonie 'platynkowym'.
Pozdrawiam :
|
|
Dzisiaj 16:16:04 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
|
|