Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Remont
Autor Wiadomość
romek Offline
019 rzondzi
*


Liczba postów: 2,738
Imię: Marcin
Skąd: NOS
Pojazd: Romet Komar
Post: #31
RE: Remont
Hmm jak to ostatnio robiłem to też łożysko wystawało
21-08-2025 16:23:45
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
grz3513k Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 191
Imię: Grzegorz
Skąd: Lubelskie
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #32
RE: Remont
Zmieniłem przed chwilą podkładkę pomiedzy karterami na orginalną o szerkości okolo 0,8mm i dalej jest to samo czyli po delikatnym skreceniu (2Nm) wał obraca się bardzo ciężko a po poluzowaniu śrub kręci się bez problemu
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 21-08-2025 16:41:15 przez grz3513k.)
21-08-2025 16:31:34
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
łogór 200 Offline
Ostatni ch#j Polski
*


Liczba postów: 704
Imię: Tomek
Skąd: Małopolska
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #33
Remont
Bez pomiaru walu sie nie obedzie mozliwe ze w miejscu wag trzeba go bedzie przyszlifowac albo lozyska bo jest za szeroko

Druga opcja to krzywy wał lub kartery w momencie zpolowienia sie klinuje sie


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

K:A ja jestem durnym osłem, Tak?
J:Tak
J:Ostatnim ch... Polski To ci mogę zapowiedzieć.

„Każdy człowiek musi w jakiś sposób żyć, nie jak to się mówi byle jak”
21-08-2025 17:18:54
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
grz3513k Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 191
Imię: Grzegorz
Skąd: Lubelskie
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #34
Remont
W jaki sposób przeszlifować kartery lub łożyska? I jaki wymiar ma orginalny wał? Ja swój zdążyłem sprzedać od czasu pierwszego rozłożenia facepalm druga opcja odpada kartery kiedy są nie dokręcone tylko złożone jak na zdjęciu praktycznie bez szczeliny wał obraca się luźno wystarczy lekko dokręcić nawet na 2Nm i już wał ma ogromny opór    

Wysłane z mojego 24117RN76E przy użyciu Tapatalka

Przy karterach złożonych bez śrub mam wrażenie że przy łożyskach od zapłonu czyli tam gdzie wystają jest jeszcze trochę miejsca?                    

Wysłane z mojego 24117RN76E przy użyciu Tapatalka

Złożyłem nowe łożysko i nie chce wejść dalej czy to było by problemem?    

Wysłane z mojego 24117RN76E przy użyciu Tapatalka
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 21-08-2025 19:17:45 przez grz3513k.)
21-08-2025 19:03:20
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
łogór 200 Offline
Ostatni ch#j Polski
*


Liczba postów: 704
Imię: Tomek
Skąd: Małopolska
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #35
Remont
Karterow nie szlifujesz,tylko wał w miejscu gdzie łożysko dotyka walu albo szlifujesz łożysko z jednej strony,dobry tokarz sobie z tym poradzi,do pomiarów nie potrzebny stary wał wystarczy suwmiarka i głębokość od gniazda łożyska do krawędzi komory korbowej i głębokość od komory korbowej do krawędzi połówki, sumujesz i potem druga połówka karteru.

Potem zakładasz łożyska na wal mierzysz szerokość od końca łożysk po jednej stronie do drugiej różnica które wyjdzie to wynik o który trzeba zeszlifować plus dodać trochę luzu nie moze być na 0


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

K:A ja jestem durnym osłem, Tak?
J:Tak
J:Ostatnim ch... Polski To ci mogę zapowiedzieć.

„Każdy człowiek musi w jakiś sposób żyć, nie jak to się mówi byle jak”
21-08-2025 22:14:06
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
grz3513k Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 191
Imię: Grzegorz
Skąd: Lubelskie
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #36
RE: Remont
Łogór 200 zrobiłem dokładnie tak jak mówisz i wyszło mi ze wał z łożyskami ma prawie taką samą długość jak kartery w środku od jednego segera do połowy drugiego +- Czyli wychodzą praktycznie identyczne wartości. Więc muszę zawieść łożysko do stoczenia ile będzie dobrze? 1mm?
Wczoraj 18:07:27
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
romek Offline
019 rzondzi
*


Liczba postów: 2,738
Imię: Marcin
Skąd: NOS
Pojazd: Romet Komar
Post: #37
RE: Remont
Po co szlifować, to ma chodzić normalnie, nie wiem co to za wał, może śmieszny przereklamowany Duellsa , jak się da to odsyłaj do reklamacji i kup Moretti który ma prawidłowe wymiary. Druga rzecz to grubość uszczelki pomiędzy kartery. Ale po tylu rozbiórkach to gniazda łożysk już muszą być wyrobione.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: Wczoraj 19:57:32 przez romek.)
Wczoraj 19:55:21
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
grz3513k Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 191
Imię: Grzegorz
Skąd: Lubelskie
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #38
RE: Remont
Romku, wał to moretti i z tym że ma prawidłowe wymiary to trochę przesadziłeś bo jak zamowiłem po raz pierwszy to miałem poł centymetra luzu na dolnym korbowodzie korba się poprostu przesuwała pomiedzy przeciwagami dopiero za drugim podejściem jakość wykonania była znośna. Składam z uszczelką o grubości 0,5 gniazda łożysk w karterach nie są wyrobione bo łożyska siedzą cały czas w karterach a ja tylko wyciagam wał bo on wchodzi z lekkim oporem na łożyska a nie jak orginalny wał, że trzeba nagrzewać bierznie, aby założyć i wprasowywać. Poza tym Romku bez urazy, ale jak zazwyczaj twoje wypowiedzi są bardzo pomocne to w tym wypadku nie widzę sensu powyższej wiadomości np "Po co szlifować, to ma chodzić normalnie" to tak samo jakbym powiedział, że równie dobrze mogłem przyspawać zębatkę i jeździć dalej tzn. robić fuszerkę, aby tylko jeździło, mam wrażenie, że to nie są lata 2000 gdzie te mopliki masowo jechały na złom bo nikt o to nie dbał i składał byle jak a potem się dziwił, że nie działa. Chcę ten silnik złożyć jak najlepiej aby mi posłużył przez dłuższy czas a nie tylko na kilka przejażdzek i zaraz remont.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: Wczoraj 22:12:21 przez grz3513k.)
Wczoraj 22:01:36
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
romek Offline
019 rzondzi
*


Liczba postów: 2,738
Imię: Marcin
Skąd: NOS
Pojazd: Romet Komar
Post: #39
RE: Remont
Dziwna sprawa, w dwóch silnikach mam Moretti i problemu nie było. Nie wiem jak z ich trwałoscia będzie bo używam motorowerów rzadko ale w przypadku Rometa sukcesem jest jeśli część pasuje i nawet dziala. Zresztą oryginalne wały też nie słynęły z trwalosci. To że korbowód się przesuwa między przeciwwagami to jest całkowicie normalne Smile ważne żeby nie było luzu góra dół ani żeby się nie wyginał. A z tym ,,po co szlifować" chodziło mi że trzeba znaleźć odpowiednie części takie które będą pasować. Ja się już nie pierdziele choćby pierdoła za 20 zł jeśli nie pasuje to spór allegro i reklamacja. Kurde jutro będę w garażu ale pewnie zapomnę Ci zmierzyć oryginalny wał. Choć obstawiam że trafiła Ci się wadliwa sztuka pod tym względem że jest po prostu krzywy jak łogór mówi.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: Wczoraj 22:30:31 przez romek.)
Wczoraj 22:25:53
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
grz3513k Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 191
Imię: Grzegorz
Skąd: Lubelskie
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #40
RE: Remont
Czyżby łożyska SKF były by szersze względem orginalnych? Spróbuje zawieść łożysko do jakiegoś "speca" żeby mi zeszlifował a jeżeli to nie pomoże to oddam wał do zakładu który regeneruje wyważa itp. chyba że lepiej wyjdzie kupić następny w co wątpię, żeby te wały miały kontrolę jakości w fabryce. Jestem też w słabej sytuacji i mam mało czasu bo planowałem od września dojeżdzać swoim 205 do liceum jak to się nie uda to będę musiał busem z jakiejś tam firmy bo w mojej metropoli (wsi) praktycznie żadne autobusy nie jeżdzą i codzienne czekanie na busa rano i popołudniu nie koniecznie mi pasuje. Mogłbym teoretycznie swoim 200 ale to takie moje oczko w głowie i boje się, że jak go rano zostawie to do wieczora nie będzie czym wrócić (ukradną rozkręcą itp)
Wczoraj 22:42:50
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
romek Offline
019 rzondzi
*


Liczba postów: 2,738
Imię: Marcin
Skąd: NOS
Pojazd: Romet Komar
Post: #41
RE: Remont
Raczej nie tu jest problem ale jak chcesz to na próbę skręć dając od zapłonu nie dwa a jedno łożysko (zewnetrzne)i zobaczysz co się będzie działo.

A swoją drogą jak ja chodziłem do szkoły to może ze dwa razy pojechałem do niej na Komarze z prostego powodu generalnie to on nie był sprawny i ogarnąłem go już jako dorosły człowiek a nawet jeśli był sprawny chwilowo to nie gwarantował powrotu i generalnie o co chodzi, całe życie robię w branży wiejskiego transportu autobusowego i widziałem różne patologie ale chyba lepiej jeździć największym dziad transem niż Rometem, a dlaczego ? Łatwiej iść bez obciążenia (jak bus nie przyjedzie) niz z obciążeniem (jak trzeba pchać Rometa) Wink
(Ten post był ostatnio modyfikowany: Wczoraj 23:37:02 przez romek.)
Wczoraj 23:08:10
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
łogór 200 Offline
Ostatni ch#j Polski
*


Liczba postów: 704
Imię: Tomek
Skąd: Małopolska
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #42
Remont
Szlifowanie łożyska to najprostsza metoda,można tez zeszlifować dwa łożyska z obu stron po tyle samo żeby zachować osiowość wag względem kraterów tzn takie same odległości od wag,co do tego ile zeszlifować mm to nie wiem napewno nie więcej niz łożysko wystaje z karteru,lepiej więcej zeszlifować i dołożyć podkładek niz dwa razy do majstra jechac,

Po tym. Zabiegu przynajmniej będziesz widział czy jest jakas różnica,jesli nie to jak mówiłem albo wal
Krzywy albo kartery i go klinuje po skreceniu


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

K:A ja jestem durnym osłem, Tak?
J:Tak
J:Ostatnim ch... Polski To ci mogę zapowiedzieć.

„Każdy człowiek musi w jakiś sposób żyć, nie jak to się mówi byle jak”
Dzisiaj 00:12:03
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
romek Offline
019 rzondzi
*


Liczba postów: 2,738
Imię: Marcin
Skąd: NOS
Pojazd: Romet Komar
Post: #43
RE: Remont
Panie a nie doczytałem a kartery to masz od pary w ogóle ?
Dzisiaj 00:21:06
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
grz3513k Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 191
Imię: Grzegorz
Skąd: Lubelskie
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #44
RE: Remont
(Wczoraj 23:08:10)romek napisał(a):  Raczej nie tu jest problem ale jak chcesz to na próbę skręć dając od zapłonu nie dwa a jedno łożysko (zewnetrzne)i zobaczysz co się będzie działo.

Romku to naprawdę świetny pomysł Big Grin myślę, że to rozwieję wątpliwości bez konieczności szlifowania czegokolwiek

(Wczoraj 23:08:10)romek napisał(a):  A swoją drogą jak ja chodziłem do szkoły to może ze dwa razy pojechałem do niej na Komarze z prostego powodu generalnie to on nie był sprawny i ogarnąłem go już jako dorosły człowiek a nawet jeśli był sprawny chwilowo to nie gwarantował powrotu i generalnie o co chodzi, całe życie robię w branży wiejskiego transportu autobusowego i widziałem różne patologie ale chyba lepiej jeździć największym dziad transem niż Rometem, a dlaczego ? Łatwiej iść bez obciążenia (jak bus nie przyjedzie) niz z obciążeniem (jak trzeba pchać Rometa) Wink

Do szkoły mam niby nie daleko bo 7km główną drogą gdzie strach wyjechać rometem chociaż często widuje tam starsze osoby na rowerach lub 12km ale wioskami. Przed remontem ogar 205 chodził bez zarzutu i przejażdzki o takich długościach nie robiły na nim wrażenia a 200 to już w ogóle bez awaryjny ostatnio 150km jednego dnia przejechałem

(Dzisiaj 00:21:06)romek napisał(a):  Panie a nie doczytałem a kartery to masz od pary w ogóle ?

Tak wszystko tak jak przykazano

(Dzisiaj 00:12:03)łogór 200 napisał(a):  Szlifowanie łożyska to najprostsza metoda,można tez zeszlifować dwa łożyska z obu stron po tyle samo żeby zachować osiowość wag względem kraterów tzn takie same odległości od wag,co do tego ile zeszlifować mm to nie wiem napewno nie więcej niz łożysko wystaje z karteru,lepiej więcej zeszlifować i dołożyć podkładek niz dwa razy do majstra jechac,

Po tym. Zabiegu przynajmniej będziesz widział czy jest jakas różnica,jesli nie to jak mówiłem albo wal
Krzywy albo kartery i go klinuje po skreceniu


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Spróbuje złożyć tak jak romek powiedział i zobaczymy co z tego będzie
(Ten post był ostatnio modyfikowany: Dzisiaj 01:24:29 przez grz3513k.)
Dzisiaj 01:21:25
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
grz3513k Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 191
Imię: Grzegorz
Skąd: Lubelskie
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #45
Remont
Zrobiłem dokładnie tak jak napisał Romek i jak się okazuje po skręceniu karterów na 10Nm wszystko kręci się bez żadnych oporów (nareszcie!) Teraz tylko muszę zawieść łożysko do jakiegoś fachowca żeby mi wyszlifował i w końcu mogę wszystko składać do kupy bez żadnych wyrzutów

Wysłane z mojego 24117RN76E przy użyciu Tapatalka
Dzisiaj 12:55:18
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Prośba o identyfikację sk...
Ostatni post: Spleen
Dzisiaj 19:29:06
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 66
Jaki lać olej do mieszank...
Ostatni post: Bob_Harley
Dzisiaj 17:10:00
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 572
Cylinder do 3b
Ostatni post: romek
Dzisiaj 14:52:59
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 51
Remont
Ostatni post: grz3513k
Dzisiaj 12:55:18
» Odpowiedzi: 44
» Wyświetleń: 3060
Problem ze światłami
Ostatni post: sprocket
Dzisiaj 12:03:07
» Odpowiedzi: 48
» Wyświetleń: 31963
Dzwonienie w silniku po r...
Ostatni post: Macias123
Wczoraj 22:27:21
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 238
LED do wigry
Ostatni post: FranekOriginal15
Wczoraj 22:18:03
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 3345
Gdzie były motnowane lamp...
Ostatni post: FranekOriginal15
Wczoraj 22:13:37
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 231
ogar 205 nie wysprzęgla
Ostatni post: Stachu131
Wczoraj 21:29:34
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 228
[K]Kupię części do Zenita...
Ostatni post: Piotrekdriver1
Wczoraj 16:41:17
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 306
Tłumik cygaro schemat
Ostatni post: MacRoial
24-08-2025 22:42:20
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 240
Romet Ogar 205 - usprawni...
Ostatni post: MacRoial
24-08-2025 21:58:23
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 111
Zblokowany silnik
Ostatni post: bkrukl
24-08-2025 20:35:34
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 310
Kupię zębatki Simson
Ostatni post: Miczix
24-08-2025 16:06:40
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 78
Romet 50-t-1 1982r.
Ostatni post: Jarek_i_romet
24-08-2025 13:32:36
» Odpowiedzi: 24
» Wyświetleń: 1001

Reklama