Ocena wątku:
- 0 głosów - 0 średnio
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
50T-1, 200 albo 205 - który kupić na "daily" zagranicą?
|
Autor |
Wiadomość |
tomangelo
Uczeń

Liczba postów: 228
Imię: tomangelo
Skąd: Polska
Pojazd: Romet Komar
|
RE: 50T-1, 200 albo 205 - który kupić na "daily" zagranicą?
Te silniki były robione pod Mixol i cokolwiek było w NRD, a tu dywagacje czy olej do współczesnych, precyzyjniejszych jednostek nie zatrze silnika?
Byle było tłuste i nie tworzyło więcej nagaru niż mocy. A czy to będzie Racing, Ultimate, Super, Duper, Hiper, Mega, Giga, Turbo, Burbo - wszystko jedno.
|
|
Wczoraj 20:44:08 |
|
|
łogór 200
Ostatni ch#j Polski

Liczba postów: 700
Imię: Tomek
Skąd: Małopolska
Pojazd: Romet Ogar 200
|
50T-1, 200 albo 205 - który kupić na "daily" zagranicą?
Kazdy tu rzuca jakimiś markami motulami castrolami i tak dalej i tak dalej,a nikt nie zwraca uwagi jakie te oleje maja SAE,mixol S mial SAE 30 i taki olej ma być lany do smietnikow,a czy to jest syntetyk pol czy minerał to juz kwestia ile kto ma pieniędzy,wiadomo im lepszy olej tym lepiej ale ma spełniać swój podstawowy parametr czyli zapewnic odpowiednie SAE,
O takich rzeczach jak to czy olej jest do dozownika czy do sporządzenia mieszanki nawet nie wspomnę,
Wiec takie gadanie ze motul czy tam castrol albo „ajfon” jest lepszy nie ma tutaj najmniejszego sensu
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wroć miał być mixol T a nie S,S ma SAE20 czyli lypa
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
A jesli brnąć w to dalej i spuszczać sie nad tym jaki olej do ogara 200 to zaden z wymienionych wyżej olej sie nie nadaje sie,bo w instrukcji od jawki zalecany olej to m2t o lepkości SAE40
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
K:A ja jestem durnym osłem, Tak?
J:Tak
J:Ostatnim ch... Polski To ci mogę zapowiedzieć.
„Każdy człowiek musi w jakiś sposób żyć, nie jak to się mówi byle jak”
(Ten post był ostatnio modyfikowany: Wczoraj 21:58:41 przez łogór 200.)
|
|
Wczoraj 21:48:02 |
|
|
grissley
Nowy

Liczba postów: 104
Imię: Roman
Skąd: Olsztynek
Pojazd: Romet Ogar 200
|
RE: 50T-1, 200 albo 205 - który kupić na "daily" zagranicą?
(Wczoraj 21:48:02)łogór 200 napisał(a): Kazdy tu rzuca jakimiś markami motulami castrolami i tak dalej i tak dalej,a nikt nie zwraca uwagi jakie te oleje maja SAE,mixol S mial SAE 30 i taki olej ma być lany do smietnikow
Może dlatego, że SAE dla olei 2T nie jest podawana. Na stronie Castrola nie ma tego parametru, w karcie produktu ani karcie charakterystyki też nie, nie ma też na etykiecie na butelce.
Na stronie Orlenu z Mixolem też SAE nie podają. Chyba tylko Motul podaje, tak po szybkim sprawdzeniu.
W instrukcji motoroweru nie widzę wzmianki o tym, żeby olej musiał być SAE30...
A początek tych dywagacji wziął się po prostu stąd, że kupiłem gruza z pełym bakiem, a w nim siedział właśnie ten Castrol Racing cośtam. I chciałem kupić to samo.
|
|
Wczoraj 22:42:29 |
|
|
romek
019 rzondzi

Liczba postów: 2,723
Imię: Marcin
Skąd: NOS
Pojazd: Romet Komar
|
RE: 50T-1, 200 albo 205 - który kupić na "daily" zagranicą?
Proszę na wstępie admina o przeniesienie postów do na przykład tematu o olejach niedawno zalozonego
W Karcie Charakterystyki nie znajdziesz takich informacji tylko co się dzieje w kontakcie ze skórą itp
Natomiast znajdziesz coś w Karcie Danych Technicznych
Nie jest to bezpośrednio podane jako klasyfikacja SAE ale na przykład sprawdziłem ,, mój" Motul 510 to jest podana lepkość w 40 i 100 stopniach 64.0 oraz 9,6 mm²/s
A tu jest tabela, patrzymy kolumnę SAE J300
https://www.lubrina.pl/pl,wiedza,oleje-s...kacja.html
No i wychodzi że na zimno jest to SAE20 a na ciepło (chyba bardziej to nas powinno interesować) SAE30
Nie wiem jednak czy nie ma różnicy w zależności od metody pomiaru
A np Castrol Power Racing to SAE20
Orlen Semisynthetic 2T (malinka) SAE30)
Orlen Mixol 2T SAE20
Shell Advance Ultra 2t również SAE20
(Ten post był ostatnio modyfikowany: Dzisiaj 09:02:31 przez romek.)
|
|
Dzisiaj 08:54:18 |
|
|
romek
019 rzondzi

Liczba postów: 2,723
Imię: Marcin
Skąd: NOS
Pojazd: Romet Komar
|
RE: 50T-1, 200 albo 205 - który kupić na "daily" zagranicą?
Być może jest, sprawdziłem tylko kilka olei. Stihl HP czerwony ma podana lepkość od-do i ,,do" zahacza o SAE40. Ale nie wiem czy jest to jakoś istotny parametr w przypadku silników dwusuwowych tym bardziej że nie jest zazwyczaj podany.
Cytat:Oleje syntetyczne są bardziej odporne na starzenie i długotrwale utrzymują stałą lepkość, co w olejach mieszanych z paliwem nie ma większego znaczenia.
https://moto-korn.pl/klasyfikacja-olei-d...usuwowych/
Być może też po prostu taki olej produkowano w Czechosłowacji to i taki zalecano, a u nas normalnie Mixol bo też tylko taki był.
W Polsce był jeszcze w tamtych czasach zapomniany dziś olej Lux Dw i on rzeczywiście pasował na SAE40
(Ten post był ostatnio modyfikowany: Dzisiaj 18:57:01 przez romek.)
|
|
Dzisiaj 18:14:35 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: Dawdzio , Piotrekdriver1 , 1 gości
|
|