Ocena wątku:
- 0 głosów - 0 średnio
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Komar przednie zawieszenie z gumy
|
Autor |
Wiadomość |
ifuomosquito
Nowy

Liczba postów: 5
Imię: Damian
Skąd: Świętokrz. Kraina
Pojazd: Romet Komar
|
Komar przednie zawieszenie z gumy
Cześć, mam dosyć spory problem w komarku, mianowicie cały przód chodzi jakby był z gumy. Wydaje mi się, że wszystko jest prawidłowo złożone i mocno dokręcone, ale po tym jak to chodzi obawiam się, że mogę się mylić. Nie znam się za bardzo na tym 
Szukałem pomocy na serwerze discord rometowców, lecz narazie otrzymałem tylko szczere opinie o stanie technicznym, co nie pomogło w rozwiązaniu problemu
https://youtube.com/shorts/xhtbLC0tU3U
https://youtube.com/shorts/oVKchTnDwcM
Bezpiecznie tym jechać? Zrobiłem tuning 017 na 60/4/3 full wypas z gaznikiem dellorto i wydechem, wzrost mocy przynajmniej kilkukrotny, co prawda nie zamierzam wyprzedzać tirów awaryjnym, ale te 60 może przy dobrych wiatrach 70 chciałbym pojechać. Bezpiecznie.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: Wczoraj 20:44:05 przez ifuomosquito.)
|
|
Wczoraj 20:40:05 |
|
|
Dinozaur
Nowy

Liczba postów: 97
Imię: Jarek
Skąd: Wroclaw
Pojazd: Inny
|
RE: Komar przednie zawieszenie z gumy
Czesc, no a tylny wspornik blotnika - widac na tym 'drugim filmie', ze nie ma jednej sruby / od tylnej strony goleni widelca po lewej stronie - to caly wspornik 'lata luzno gora / dol i na boki' przy skrecaniu widelcem..?
Jezeli brak tej 'drugiej' srubki takze po prawej stronie - to caly przod jest 'gumowy' przez to...
A przeciez po to jest wykonany z dosc grubej rurki, zeby usztywnial cala konstrukcje przedniego zawieszenia, mocujac blotnik jednoczesnie ?
Nie wiem - jak wyglada pod blotnikiem z tylu, bo dla wiekszej sztywnosci powninien byc np. wygiety z jednej rurki - splaszczonej na szerokosc blotnika od spodu i przykreconej dwoma srubkami lub przynitowany do blotnika.
W motocyklach, ktore sa szybsze na ogol od 'Komarkow' - blotniki przednie maja jeszcze jeden wspornik na srodku / pomiedzy rurami goleni widelca, wygiety z dosc grubej blachy, przewaznie 2 - 3 mm, wygiety w ksztalt blotnika, przynitowany lub zgrzewany od spodu blotnika i przykrecany po bokach - do rur widelcow lub goleni dolnych, zeby caloci widelca nadac odpowiednia sztywnosc na skrecanie...
Pozdrawiam.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: Dzisiaj 00:46:18 przez Dinozaur.)
|
|
Dzisiaj 00:34:40 |
|
|
ifuomosquito
Nowy

Liczba postów: 5
Imię: Damian
Skąd: Świętokrz. Kraina
Pojazd: Romet Komar
|
RE: Komar przednie zawieszenie z gumy
(Dzisiaj 00:34:40)Dinozaur napisał(a): Czesc, no a tylny wspornik blotnika - widac na tym 'drugim filmie', ze nie ma jednej sruby / od tylnej strony goleni widelca po lewej stronie - to caly wspornik 'lata luzno gora / dol i na boki' przy skrecaniu widelcem..?
Jezeli brak tej 'drugiej' srubki takze po prawej stronie - to caly przod jest 'gumowy' przez to...
A przeciez po to jest wykonany z dosc grubej rurki, zeby usztywnial cala konstrukcje przedniego zawieszenia, mocujac blotnik jednoczesnie ?
Nie wiem - jak wyglada pod blotnikiem z tylu, bo dla wiekszej sztywnosci powninien byc np. wygiety z jednej rurki - splaszczonej na szerokosc blotnika od spodu i przykreconej dwoma srubkami lub przynitowany do blotnika.
W motocyklach, ktore sa szybsze na ogol od 'Komarkow' - blotniki przednie maja jeszcze jeden wspornik na srodku / pomiedzy rurami goleni widelca, wygiety z dosc grubej blachy, przewaznie 2 - 3 mm, wygiety w ksztalt blotnika, przynitowany lub zgrzewany od spodu blotnika i przykrecany po bokach - do rur widelcow lub goleni dolnych, zeby caloci widelca nadac odpowiednia sztywnosc na skrecanie...
Pozdrawiam.
Po drugiej stronie śrubka jest, brakującą też przed chwilą uzupełniłem, sprawdziłem czy przypadkiem gdzieś jeszcze czegoś nie brakuje i na chwilę obecną wszystko jest. Nic to niestety nie dało. Ale zauważyłem że bardzo wygina się przed dolną półką - najbardziej w miejscu spawu dolnej półki, może spawy poszły? Między dolną a górną półką - w miejscu lampy - wszystko jest ok, prawie nic się wygina. Od dołu, dolna półka nie ma spawu, tylko od góry.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: Dzisiaj 14:47:58 przez ifuomosquito.)
|
|
Dzisiaj 14:47:20 |
|
|
Dinozaur
Nowy

Liczba postów: 97
Imię: Jarek
Skąd: Wroclaw
Pojazd: Inny
|
RE: Komar przednie zawieszenie z gumy
Skoro 'nic to nie dalo' - to masz widocznie : nieskrecona oske przedniego kola lub nawet peknieta na srodku - w przedniej piascie, bo mogla peknac / 'na pol' przy dokrecaniu nakretek bocznych kola..?
Lub : nie uzywasz podkladek na srubach, a same sruby nie maja gwintu nacietego 'do konca' / przez co jak np. dokrecasz je kluczami - to czujesz juz duzy opor i nie da sie bardziej dokrecic, a sruba jest nadal luzna - i nie sciska skreconych elementow, bo np. brakuje jej 1,5 - 2 zwojow gwintu, zeby dociagnela mocno do plaszczyzny styku elementow..?
Albo - przedni palak blotnika z lewej strony - jest pekniety jakby / przed golenia widelek, bo cos widac na filnie ? I wtedy jak dokrecasz sruby - to nadal wszystko jest 'wiotkie / nieskrecone' i ewidentnie przedni palak blotnika skrzypi - wlasnie jakby byl pekniety lub niedokrecony..?
To samo przy blotniku : jesli sruby nie maja podkladek z obu stron / czyli pod lbem i pod nakretka - to moga byc nadal luzne, itp., itd...
Wtedy wszystko jest 'plastyczne - gumowe', bo nie ma sztywnego polaczenia wszystkich elementow.
Pozdrawiam.
|
|
Dzisiaj 15:40:04 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości
|
|