Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 1 głosów - 4 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Problem z kierownicą
Autor Wiadomość
Tagan Offline
Nowy
*


Liczba postów: 2
Imię: Adam
Skąd: Łódzkie
Pojazd: Romet Komar
Post: #1
Problem z kierownicą
Witam,
Od dłuższego czasu próbuje wyremontować kolarzówkę, ale nie mogę sobie poradzić z zakontrowaniem kierownicy w sterach. Same stery są ok, ale kierownica zawsze lata luzem. Wydaje mi się że coś musi być uszkodzone lub wyrobione. przeczytałem mnóstwo postów ale nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi dlatego próbuje tutaj,
dla chętnych do pomocy powiem że sam mostek jest bardzo luźny w rurze od widelca, a ten kin nie za bardzo chce się wkręcać do góry mostka. Rower to romet mistral a stery są skręcane na wbijane miski. Czy problemem może być za wąski mostek lub uszkodzony klin?

12-03-2025 18:40:00
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
Dinozaur Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 145
Imię: Jarek
Skąd: Wroclaw
Pojazd: Inny
Post: #2
RE: Problem z kierownicą
Witam, najprawdopodobniej rura sterowa widelca / jest juz 'rozepchana' od srodka - punktowym naciskiem klina od wewnatrz i nacietej rury mostka.
Czasem rury sterowe az pekaja wzdluz - wlasnie od mocnego dokrecania sruby mostka / naciagajacej klin i 'rozpeczajacego' rure sterowa od wewnatrz...
Wyjmij widelec i obejrzyj rure sterowa - bedzie miala na powierzchni 'garby - wypuklosci', ktore powoduja duzy luz klina wewnatrz tej rury.
Mozna sprobowac nieco je 'sklepac' malym mloteczkiem, ale warto wcisnac wczesniej do srodka pasowny, 22 mm 'walek - oske' motocyklowa lub gruboscienna rure, jako 'kowadelko', zeby dalo sie wypukle 'garby' sklepac, wyrownac - to rura sterowa zrobi sie bardziej pasowna do rury mostka.
'Awaryjnie' - mozna by bylo sprobowac wcisnac do wnetrza rury sterowej 'tuleje redukcyjna' - zwinieta ze stalowej folii 0,2 - 0,3 mm i tez by to duzo poprawilo pasowanie obu rur : sterowej i mostka, ale to spore 'druciarstwo' juz by bylo, aczkolwiek dosc skuteczne...
Pozdrawiam.
13-03-2025 11:48:25
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Tagan Offline
Nowy
*


Liczba postów: 2
Imię: Adam
Skąd: Łódzkie
Pojazd: Romet Komar
Post: #3
RE: Problem z kierownicą
(13-03-2025 11:48:25)Dinozaur napisał(a):  Witam, najprawdopodobniej rura sterowa widelca / jest juz 'rozepchana' od srodka - punktowym naciskiem klina od wewnatrz i nacietej rury mostka.
Czasem rury sterowe az pekaja wzdluz - wlasnie od mocnego dokrecania sruby mostka / naciagajacej klin i 'rozpeczajacego' rure sterowa od wewnatrz...
Wyjmij widelec i obejrzyj rure sterowa - bedzie miala na powierzchni 'garby - wypuklosci', ktore powoduja duzy luz klina wewnatrz tej rury.
Mozna sprobowac nieco je 'sklepac' malym mloteczkiem, ale warto wcisnac wczesniej do srodka pasowny, 22 mm 'walek - oske' motocyklowa lub gruboscienna rure, jako 'kowadelko', zeby dalo sie wypukle 'garby' sklepac, wyrownac - to rura sterowa zrobi sie bardziej pasowna do rury mostka.
'Awaryjnie' - mozna by bylo sprobowac wcisnac do wnetrza rury sterowej 'tuleje redukcyjna' - zwinieta ze stalowej folii 0,2 - 0,3 mm i tez by to duzo poprawilo pasowanie obu rur : sterowej i mostka, ale to spore 'druciarstwo' juz by bylo, aczkolwiek dosc skuteczne...
Pozdrawiam.
Dziękuje za odpowiedź, aczkowliwek nie mam zbytnio zdolności druciarskich to sporo mnie to nakierowało na przyczynę usterki i może kiedyś ją naprawie by móc pozapierniczać po polskich dziurawych drogachBig Grin. Jeszcze raz dziękuje za pomoc i pozdrawiam.
13-03-2025 23:20:29
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Spawak do Rometa 60/4/3 T...
Ostatni post: ifuomosquito
Dzisiaj 17:49:41
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 266
Romet gil 94r
Ostatni post: Muran001
Dzisiaj 17:48:18
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 176
50T-1, 200 albo 205 - któ...
Ostatni post: Dawdzio
Dzisiaj 14:51:22
» Odpowiedzi: 23
» Wyświetleń: 496
Gdzie były motnowane lamp...
Ostatni post: Kasztan
Dzisiaj 14:29:03
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 25
Urwana śruba od regulacji...
Ostatni post: Norweski Zomowiec
Wczoraj 21:50:10
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 84
Identyfikacja wersji i na...
Ostatni post: usertm
03-07-2025 22:12:50
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 244
Hamulec przedni Wigry 3
Ostatni post: usertm
03-07-2025 22:07:34
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 110
Ogar cdi przerywa i strze...
Ostatni post: Szymon_komar
03-07-2025 16:30:01
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 244
Ogar 205 1987
Ostatni post: usertm
03-07-2025 13:29:43
» Odpowiedzi: 56
» Wyświetleń: 5070
Ile wsiąść za remont 023 ...
Ostatni post: łogór 200
03-07-2025 00:51:08
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 300
skundlony Huragan i pare ...
Ostatni post: Masiaken
02-07-2025 23:05:29
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 201
Ogar CDI Strzela i przery...
Ostatni post: Szymon_komar
02-07-2025 21:10:44
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 106
Części do 50-T-1
Ostatni post: romek
02-07-2025 20:30:09
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 153
identyfikacja rocznika
Ostatni post: zaz
30-06-2025 23:14:53
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 298
Manetki gazu i sprzęgła
Ostatni post: romek
29-06-2025 16:24:00
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 172

Reklama