Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Czy były 2 rodzaje karterów lub cylindrów 023?
Autor Wiadomość
Keizo Offline
Młody majster
*


Liczba postów: 97
Imię: Kacper
Skąd: Kujawko-pomorskie
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #1
Czy były 2 rodzaje karterów lub cylindrów 023?
Witam zauważyłem coś takiego w moim silniku od rometa że denko tłoka praktycznie nie wystaje poza górną krawędź tuleji cylindra a znów w innym silniku wystaje czyli ma większy stopień sprężania a za tym większą moc przekładałem inne cylindry nie dawałem podkładek i teraz są 2 opcje albo były wyższe i niższe cylindry albo kartery miały inne odlewy gdzie cylinder niżej siedzi przez co jest większy stopień sprężania może ktoś też nad tym rozmyślał i da jakąś radę.    
02-05-2024 12:12:41
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
wazniak96 Offline
Smerf Mechanizator
*


Liczba postów: 669
Imię: Dawid
Skąd: Lębork
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #2
RE: Czy były 2 rodzaje karterów lub cylindrów 023?
1. Być może ktoś ingerował w kartery bądź cylinder.
2. To że tłok "bardziej wystaje" nie znaczy wcale że będzie więcej mocy przez wyższy stopień sprężania. Wręcz podkłada się pod cylinder dystans aby podnieść cylinder i tym samym zmienić czasy otwierania okien przy czym trzeba splanować cylinder / głowicę aby zachować stopień sprężania. Jak potrzebujesz więcej info to poszukaj tematów dt. tuningu wg. Sałka bądź samego artykułu.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 02-05-2024 15:21:16 przez wazniak96.)
02-05-2024 15:20:30
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
romek Offline
019 rzondzi
*


Liczba postów: 2,779
Imię: Marcin
Skąd: NOS
Pojazd: Romet Komar
Post: #3
RE: Czy były 2 rodzaje karterów lub cylindrów 023?
Jeśli obydwa cylindry są oryginalne to ja obstawiam że było coś dłubane przy tym.
02-05-2024 15:40:31
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Spaceman164 Offline
Jawasaki 223
*


Liczba postów: 632
Imię: Spaceman164
Skąd: Okolice Tarnowa
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #4
RE: Czy były 2 rodzaje karterów lub cylindrów 023?
,A ja myślę że tak wykonali w fabryce. U mnie w ogarze było tak samo. Cylinder org silnik nie tknięty przez nikogo A krawędź denka tłoka była dosłownie na równi kołnierzem cylindra. Od niedawna mam inny org cylinder i tutaj tuleja jest wyższa lekko. Teraz jest poprawnie bo w każdej jawce oryginalnie tuleja jest minimalnie wyżej, więc pierwszy cylinder miał po prostu za niski kołnierz tulei. Musiałem nawet głowicę frezować wtedy żeby tłok nie stukał w nią

Motoren:
-Ogarrr 200 '88
-Cezet 350 472.5 '82
YT-Motorower Ogar Jaskrawo-Niebieski
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 02-05-2024 15:54:07 przez Spaceman164.)
02-05-2024 15:51:14
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Keizo Offline
Młody majster
*


Liczba postów: 97
Imię: Kacper
Skąd: Kujawko-pomorskie
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #5
RE: Czy były 2 rodzaje karterów lub cylindrów 023?
Dałem do splanowania cylinder wiem że może to i nic nie da ale zawsze coś.
02-05-2024 21:24:07
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo Keizo za ten post.
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
blaszka odpreznika
Ostatni post: jakemdural
Wczoraj 21:56:22
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 18
Cześć z Legionowa
Ostatni post: PiotrS
Wczoraj 20:28:23
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 21
Sposób montażu podnóżków ...
Ostatni post: Lubiestaremoto
Wczoraj 18:17:42
» Odpowiedzi: 9
» Wyświetleń: 210
Problemy z platynkami
Ostatni post: Leczyk_Junior
Wczoraj 11:45:00
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 107
Przeglądy w 2024
Ostatni post: sbanys
17-10-2025 23:05:42
» Odpowiedzi: 23
» Wyświetleń: 3899
Problem ze sprzeglem
Ostatni post: Bartecubi
17-10-2025 19:26:49
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 82
Romet UNIVERSAL 1977
Ostatni post: wigryman
17-10-2025 05:27:01
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 290
Romet Wigry 3 1987r.
Ostatni post: zaz
17-10-2025 05:15:05
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 371
Identyfikacja roweru volt...
Ostatni post: dzemtruskawkowy
16-10-2025 21:09:37
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 83
Brak maksymalnej mocy, pr...
Ostatni post: Norweski Zomowiec
15-10-2025 17:42:59
» Odpowiedzi: 52
» Wyświetleń: 3238
Kultowy model roweru ZZR ...
Ostatni post: Aleksander
13-10-2025 23:10:51
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 167
Romet 50-T-1 brak mocy
Ostatni post: k1el_on
13-10-2025 19:43:20
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 366
Jaki korbowód do komara?
Ostatni post: Bob_Harley
13-10-2025 11:38:44
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 229
Moja Pierwsza - Romet Pon...
Ostatni post: Piotrekdriver1
13-10-2025 07:47:59
» Odpowiedzi: 113
» Wyświetleń: 47783
Ogar 205 - 023. Identyfik...
Ostatni post: romek
12-10-2025 17:39:07
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 242

Reklama