Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!
Czy były 2 rodzaje karterów lub cylindrów 023? - Wersja do druku

+- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl)
+-- Dział: Motorowery i motocykle Romet (/forumdisplay.php?fid=13)
+--- Dział: Problemy techniczne - Silnik, przeniesienie napędu (/forumdisplay.php?fid=221)
+--- Wątek: Czy były 2 rodzaje karterów lub cylindrów 023? (/showthread.php?tid=54667)



Czy były 2 rodzaje karterów lub cylindrów 023? - Keizo - 02-05-2024 12:12:41

Witam zauważyłem coś takiego w moim silniku od rometa że denko tłoka praktycznie nie wystaje poza górną krawędź tuleji cylindra a znów w innym silniku wystaje czyli ma większy stopień sprężania a za tym większą moc przekładałem inne cylindry nie dawałem podkładek i teraz są 2 opcje albo były wyższe i niższe cylindry albo kartery miały inne odlewy gdzie cylinder niżej siedzi przez co jest większy stopień sprężania może ktoś też nad tym rozmyślał i da jakąś radę.[attachment=23058]


RE: Czy były 2 rodzaje karterów lub cylindrów 023? - wazniak96 - 02-05-2024 15:20:30

1. Być może ktoś ingerował w kartery bądź cylinder.
2. To że tłok "bardziej wystaje" nie znaczy wcale że będzie więcej mocy przez wyższy stopień sprężania. Wręcz podkłada się pod cylinder dystans aby podnieść cylinder i tym samym zmienić czasy otwierania okien przy czym trzeba splanować cylinder / głowicę aby zachować stopień sprężania. Jak potrzebujesz więcej info to poszukaj tematów dt. tuningu wg. Sałka bądź samego artykułu.


RE: Czy były 2 rodzaje karterów lub cylindrów 023? - romek - 02-05-2024 15:40:31

Jeśli obydwa cylindry są oryginalne to ja obstawiam że było coś dłubane przy tym.


RE: Czy były 2 rodzaje karterów lub cylindrów 023? - Spaceman164 - 02-05-2024 15:51:14

,A ja myślę że tak wykonali w fabryce. U mnie w ogarze było tak samo. Cylinder org silnik nie tknięty przez nikogo A krawędź denka tłoka była dosłownie na równi kołnierzem cylindra. Od niedawna mam inny org cylinder i tutaj tuleja jest wyższa lekko. Teraz jest poprawnie bo w każdej jawce oryginalnie tuleja jest minimalnie wyżej, więc pierwszy cylinder miał po prostu za niski kołnierz tulei. Musiałem nawet głowicę frezować wtedy żeby tłok nie stukał w nią


RE: Czy były 2 rodzaje karterów lub cylindrów 023? - Keizo - 02-05-2024 21:24:07

Dałem do splanowania cylinder wiem że może to i nic nie da ale zawsze coś.