Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 1 głosów - 5 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Komar po szlifie na dotarciu i problemy
Autor Wiadomość
jurecky Offline
Nowy
*


Liczba postów: 66
Imię: Jerzy
Skąd: Lubartów
Pojazd: Romet Komar
Post: #151
RE: Komar po szlifie na dotarciu i problemy
Przejechałem dzisiaj 12 km i patrzę a tu śruba wykręcona od zębatki z tyłu (dobrze, że nie wypadła).

Podokręcałem poprawiłem zabezpieczenia ale czy?

- powinny być te zabezpieczenia z każdej możliwej strony dogięte?
- powinny być pod śrubami podkładki sprężynujące?
- może zakręcić je na klej?
- jak to jest u was odkręcają się te śruby?

Jak to konkretnie zabezpieczyć?


Załączone pliki Miniatury
   
09-03-2024 20:53:23
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
wazniak96 Offline
Smerf Mechanizator
*


Liczba postów: 670
Imię: Dawid
Skąd: Lębork
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #152
RE: Komar po szlifie na dotarciu i problemy
Klej, nowa podkładka, porządnie zaklepac na kontach i będzie git.
09-03-2024 21:07:31
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo wazniak96 za ten post.
jurecky Offline
Nowy
*


Liczba postów: 66
Imię: Jerzy
Skąd: Lubartów
Pojazd: Romet Komar
Post: #153
RE: Komar po szlifie na dotarciu i problemy
Dzięki, obserwuje jak się zacznie odkręcać to daję klej, zaklepię, a podkładki sprężynowe się daje?
09-03-2024 21:48:56
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
romek Offline
019 rzondzi
*


Liczba postów: 2,838
Imię: Marcin
Skąd: NOS
Pojazd: Romet Komar
Post: #154
RE: Komar po szlifie na dotarciu i problemy
Nigdy nie miałem problemu z odkręcaniem się tych śrub, nie dawałem żadnego kleju a zaklepywałem w ten sam sposób. Możesz dać kleju, ale raczej jak masz takie zabezpieczenie to nie widzę sensu podkładek sprężynujących.

Ps. Jako ciekawostka, w Komarze miałem zrobione to na patencie - śruby miały przewiercone łepki i wszystkie były przewleczone drutem Smile
09-03-2024 22:36:15
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
wazniak96 Offline
Smerf Mechanizator
*


Liczba postów: 670
Imię: Dawid
Skąd: Lębork
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #155
RE: Komar po szlifie na dotarciu i problemy
To ja z kolei przestrzegę przed dawaniem nakrętek od wewnątrz w przypadku zerwanego gwintu w piaście. Przez taką (moją głupotę) raz prawie zaliczyłem szlif na ogarku. Na szczęście skończyło się na naprawie na chodniku + wymianie szczękotrzymacza. Jak już to zamówić nakrętki kwadratowe gdyż zwykłe pomimo iż niby blokują się w odlewie to i tak potrafią się popuścić. Można też spiłować śruby zamkowe, dać od wewnątrz i nakrętki od zewnątrz.
10-03-2024 10:14:52
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
jurecky Offline
Nowy
*


Liczba postów: 66
Imię: Jerzy
Skąd: Lubartów
Pojazd: Romet Komar
Post: #156
RE: Komar po szlifie na dotarciu i problemy
Komarek sprawuje się rewelacyjnie, dziś nawet byliśmy na Pikniku Kapucyńskim w doborowym towarzystwie. Moje pytanie jest takie: martwią mnie te sprężyny z przodu, wydaje mi się, że koło majta przy skręcaniu (luzów nie ma). Na dołkach dramat mam wrażenie, że za chwilkę wypadnie. Czy u Was też tak z tym przednim zawieszeniem jest? czy da się coś z tym zrobić?


Załączone pliki Miniatury
   
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 18-05-2024 22:17:54 przez jurecky.)
18-05-2024 22:16:31
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
jurecky Offline
Nowy
*


Liczba postów: 66
Imię: Jerzy
Skąd: Lubartów
Pojazd: Romet Komar
Post: #157
RE: Komar po szlifie na dotarciu i problemy
Zgłaszałem tutaj wiele problemów i zawsze ktoś był chętny do udzielania rad i pomocy za co szczerzę bardzo dzięuję. Zgłaszałem problem stuków jak mi się wydawało z przedniego koła lub silnika. Problem leżał gdzieś indziej - ktoś o tym pisał ale nie dowierzałem. Wystarczyło naciągnąć łańcuch mocniej by miał mniejszy luiz i te metaliczne uderzenia nie wiadomo skąd zniknęły. Dziękuję.
03-05-2025 13:09:16
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
romek Offline
019 rzondzi
*


Liczba postów: 2,838
Imię: Marcin
Skąd: NOS
Pojazd: Romet Komar
Post: #158
RE: Komar po szlifie na dotarciu i problemy
Jakiekolwiek problemy z przednim kołem to proponuję zgłosić się do joozka po tuleje do wahaczykow no ale jeśli luzu nie ma..
03-05-2025 17:22:43
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
2stroke4life Offline
Nowy
*


Liczba postów: 11
Imię: Czarek
Skąd: Śląskie
Pojazd: Romet Komar
Post: #159
RE: Komar po szlifie na dotarciu i problemy
Ja też miałem podobny problem. U mnie było tak że na 2 czasami "przerywal" i po jakimś czasie na odkreconej manecie gasnal. Problem był sam gaznik (też kupowałem.nowy z gmoto) teraz to wszystko w Chinach produkują i szajskie są te części. Wydaje mi się że było za mało paliwa w komorze pływakowej. Bo mój komar jechał tak z 30khm, a jak (w czasie jazdy) wcisnąłem zatapiacz plywaka (ten łon co z gaznika wystaje) to się rozpędzal do 40kmh. Problem rozwiązałem w taki sposób że dałem 3 uszczelki nad komorę plywaka (żeby zawór iglicowy był wyżej) - pomogło. Oczywiście można była wygiąć ta blaszkę w gazniku ale trzeba to bardzo delikatnie robić.
11-06-2025 15:39:25
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
romek Offline
019 rzondzi
*


Liczba postów: 2,838
Imię: Marcin
Skąd: NOS
Pojazd: Romet Komar
Post: #160
RE: Komar po szlifie na dotarciu i problemy
Ta blaszka się nie reguluje za to w plastikowych pływakach można zmieniać położenie iglicy zaworu w celu regulacji.
11-06-2025 17:37:44
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Ogar 200 1986 z piwnicy
Ostatni post: grissley
Dzisiaj 02:49:13
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 72
Tuning Sałek s38 - działa...
Ostatni post: Dinozaur
Wczoraj 23:08:35
» Odpowiedzi: 33
» Wyświetleń: 1441
Lampka phiełka (nie dział...
Ostatni post: Dawdzio
Wczoraj 17:45:26
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 54
50T-1, 200 albo 205 - któ...
Ostatni post: grissley
Wczoraj 17:09:15
» Odpowiedzi: 294
» Wyświetleń: 36333
Pegaz 700 " Siedemsetka "...
Ostatni post: Adrist
Wczoraj 14:00:20
» Odpowiedzi: 52
» Wyświetleń: 10315
PONY 301 1988 Pawła z Kos...
Ostatni post: grissley
Wczoraj 05:11:21
» Odpowiedzi: 164
» Wyświetleń: 63386
Romet Pony
Ostatni post: OptimusPL
Wczoraj 03:13:23
» Odpowiedzi: 34
» Wyświetleń: 18711
Śmieszne i ciekawe linki,...
Ostatni post: Piotrekdriver1
04-12-2025 23:57:53
» Odpowiedzi: 1402
» Wyświetleń: 386711
Huragan RetroGrade - doku...
Ostatni post: RetroGrade
03-12-2025 21:23:45
» Odpowiedzi: 12
» Wyświetleń: 590
Wsk 125 dzwoniący silnik
Ostatni post: romek
03-12-2025 11:57:17
» Odpowiedzi: 9
» Wyświetleń: 11870
Jackmotorsowe zestawy tun...
Ostatni post: Debesta
03-12-2025 06:36:32
» Odpowiedzi: 42
» Wyświetleń: 2246
Kratka na lampe ogar 205
Ostatni post: romek
03-12-2025 06:13:46
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 166
Własnej produkcji zapłon
Ostatni post: romek
30-11-2025 20:01:44
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 271
Tuning Dezamet 023
Ostatni post: romek
30-11-2025 19:59:35
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 542
Zamienię na pokrywę zapło...
Ostatni post: Elektronik
30-11-2025 16:08:42
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 190

Reklama