Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Polepszenie fabryki - tylny wahacz koła
Autor Wiadomość
Norweski Zomowiec Offline
Mechanik
*


Liczba postów: 1,918
Imię: Marcin
Skąd: Zamośc
Pojazd: Inny
Post: #16
RE: Polepszenie fabryki - tylny wahacz koła
Ok
Zwężenie wahacza i tak jest teraz uszkodzone przez naprężenia osi. Po spawaniu uważam, żeby założyć jakiś dodatkowy kołnierz zewnętrzny na te zwężenie - nawet 1mm aby sytuacja się nie powtórzyła.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 15-12-2022 14:22:51 przez Norweski Zomowiec.)
15-12-2022 14:22:25
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
wojakrob Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 264
Imię: Robert
Skąd: Wrocław
Pojazd: Romet Komar
Post: #17
Polepszenie fabryki - tylny wahacz koła
Zmiana wahacza z wersji pierwotnej (tuleje w wahaczu) na wersję zmodernizowaną (tuleje w rurce w ramie) miała 2 cele:
1. Zmniejszenie kosztu produkcji wahacza
2. Wyeliminowanie wady, o której jest ten wątek.

Wada polegała na wprasowaniu stałej osi w rurkę zawalcowaną na obu końcach. Rurka ta jednak była cieńkościenna i połączenie to jest bardzo słabe mechanicznie. Do tego doszły oszczędności materiałowe ( jak mawiał mój kolega wykonanie ze stali gwoździowej)
Naprawa takiego rozwiązania powinna obejmować całkowite wycięcie rury i wspawanie nowej, zakończonej dwoma wspawanymi wałkami, w której centralnie wykonano otwór pasowany do osi.
Taką oś należało by montować o schłodzeniu w zamrażarce.

Kto pyta nie błądzi, kto pyta za dużo może oberwać - Julian Staniszewski, nauczyciel rysunku technicznego w LZN Wrocław
15-12-2022 23:49:20
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo wojakrob za ten post.
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Moja nowa dojazdówka (Oga...
Ostatni post: grissley
Dzisiaj 12:23:40
» Odpowiedzi: 99
» Wyświetleń: 9159
UWAGA TO JEST OSZUST - ...
Ostatni post: Marooo4
Wczoraj 22:10:20
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 13905
RE: UWAGA TO JEST OSZUST ...
Ostatni post: stqc
Wczoraj 19:13:00
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 210
50T-1, 200 albo 205 - któ...
Ostatni post: Fearevil
16-11-2025 16:23:27
» Odpowiedzi: 276
» Wyświetleń: 32309
Instrukcje do Rometów
Ostatni post: romek
14-11-2025 16:58:01
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 70030
Komar 2352 1984r
Ostatni post: jacomoto
14-11-2025 11:49:28
» Odpowiedzi: 9
» Wyświetleń: 618
[K] Mocowanie tłumika oga...
Ostatni post: KubaOg
13-11-2025 23:44:28
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 401
Kartery S38ZB4
Ostatni post: Szczepan
13-11-2025 12:36:29
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 183
Dezamet 019 regeneracja g...
Ostatni post: Norweski Zomowiec
13-11-2025 09:23:48
» Odpowiedzi: 9
» Wyświetleń: 776
Co to za rower ZZR
Ostatni post: Rometowiec_SJZ
12-11-2025 23:29:29
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 138
Romet 50-T1 Tramwajarza
Ostatni post: tramwajarz
12-11-2025 22:39:57
» Odpowiedzi: 22
» Wyświetleń: 6151
Rejestracja Komara 2350
Ostatni post: Szczepan
12-11-2025 22:23:25
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 287
Romet 50-T1 by sbanys
Ostatni post: sbanys
11-11-2025 22:16:58
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 277
Romet kadet kopniak łapie...
Ostatni post: Merfix
11-11-2025 21:14:47
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 396
silnik dezamet 029
Ostatni post: Norweski Zomowiec
11-11-2025 16:05:36
» Odpowiedzi: 14
» Wyświetleń: 10360

Reklama