Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Polepszenie fabryki - tylny wahacz koła
Autor Wiadomość
Norweski Zomowiec Offline
Mechanik
*


Liczba postów: 1,760
Imię: Marcin
Skąd: Zamośc
Pojazd: Inny
Post: #16
RE: Polepszenie fabryki - tylny wahacz koła
Ok
Zwężenie wahacza i tak jest teraz uszkodzone przez naprężenia osi. Po spawaniu uważam, żeby założyć jakiś dodatkowy kołnierz zewnętrzny na te zwężenie - nawet 1mm aby sytuacja się nie powtórzyła.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 15-12-2022 14:22:51 przez Norweski Zomowiec.)
15-12-2022 14:22:25
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
wojakrob Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 247
Imię: Robert
Skąd: Wrocław
Pojazd: Romet Komar
Post: #17
Polepszenie fabryki - tylny wahacz koła
Zmiana wahacza z wersji pierwotnej (tuleje w wahaczu) na wersję zmodernizowaną (tuleje w rurce w ramie) miała 2 cele:
1. Zmniejszenie kosztu produkcji wahacza
2. Wyeliminowanie wady, o której jest ten wątek.

Wada polegała na wprasowaniu stałej osi w rurkę zawalcowaną na obu końcach. Rurka ta jednak była cieńkościenna i połączenie to jest bardzo słabe mechanicznie. Do tego doszły oszczędności materiałowe ( jak mawiał mój kolega wykonanie ze stali gwoździowej)
Naprawa takiego rozwiązania powinna obejmować całkowite wycięcie rury i wspawanie nowej, zakończonej dwoma wspawanymi wałkami, w której centralnie wykonano otwór pasowany do osi.
Taką oś należało by montować o schłodzeniu w zamrażarce.

Kto pyta nie błądzi, kto pyta za dużo może oberwać - Julian Staniszewski, nauczyciel rysunku technicznego w LZN Wrocław
15-12-2022 23:49:20
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo wojakrob za ten post.
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Jubilacik
Ostatni post: zaz
Dzisiaj 09:58:20
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 122
Rozmiar śruby przełącznik...
Ostatni post: Michał
Dzisiaj 09:25:48
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 63
pomoc przy indentyfikacji...
Ostatni post: romek
Wczoraj 21:52:26
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 135
Gaźnik k60b
Ostatni post: romek
Wczoraj 21:50:34
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 137
Brzęczenie po uszczelnien...
Ostatni post: romek
Wczoraj 21:44:24
» Odpowiedzi: 14
» Wyświetleń: 1427
Moc silnika 023
Ostatni post: Spaceman164
Wczoraj 15:02:10
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 611
Romet Zenit z 1989 roku
Ostatni post: zaz
Wczoraj 14:39:09
» Odpowiedzi: 35
» Wyświetleń: 12786
Romet Jubilat 2 z 1987 ro...
Ostatni post: zaz
Wczoraj 14:34:30
» Odpowiedzi: 44
» Wyświetleń: 32673
Romet Wigry Universal z 1...
Ostatni post: zaz
Wczoraj 14:23:55
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 15517
WSK 125 składanie silnika
Ostatni post: łogór 200
Wczoraj 10:20:43
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 95
Co to za rower?
Ostatni post: zaginiony770
Wczoraj 01:54:45
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 171
Romet chart jaki kod/nume...
Ostatni post: cyfra+
Wczoraj 00:55:05
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 69
Romet ogar 205 nie zapala...
Ostatni post: romek
21-05-2024 20:09:29
» Odpowiedzi: 21
» Wyświetleń: 547
Czy to jest cylinder itd ...
Ostatni post: Wodnik
21-05-2024 19:45:36
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 1246
Ogar 200 regulacja sprzęg...
Ostatni post: darkowski
21-05-2024 17:29:32
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 99

Reklama