Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Czym jest obrócony czop?
Autor Wiadomość
elmer Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 169
Imię: Tomasz
Skąd: Dabrowa Gornicza
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #1
Czym jest obrócony czop?
Podepnę się pod temat Smile Może ktoś łopatologicznie opisać jak wygląda "obrócony czop wału"? Jak to sprawdzić w silniku S38?

Notatka od Dawdzio, 25-09-2022 00:29:16

Podpinanie nie jest miłe, oddzieliłem.

25-09-2022 00:03:28
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
Dawdzio Offline
Hold my mustache!
Moderatorzy


Liczba postów: 2,653
Imię: Dawid
Skąd: Chojnów (DLE)
Pojazd: Inny Romet
Post: #2
RE: Czym jest obrócony czop?
Wygląda to tak, że część wału będąca w łożyskach zmieniła swoje położenie względem korbowodu w przypadku silników jednocylindrowych. Gdy jest więcej cylindrów (np. w Trabancie) może się zmienić też ustawienie tłoków względem siebie (o ile wał nie jest z jednego kawałka stali). Powoduje to przestawienie zapłonu i uniemożliwia jego prawidłowe ustawienie, przynajmniej przy złożeniu wszystkiego książkowo, bo można to zrobić wyciągając klin i przekręcając magneto tak, żeby miejsce na klin było ustawione odpowiednio względem tłoka w GMP.
W przypadku silników Dezamet warto pamiętać, że wały do S38 i 023 różni tylko położenie klina względem korbowodu, często więc czop nie jest obrócony, a po prostu wał jest nie do tego silnika.

Wzmożona kontrola społeczna złomowisk podstawą sukcesów w zdobywaniu interesującego mienia.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 25-09-2022 00:41:01 przez Dawdzio.)
25-09-2022 00:39:12
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
wazniak96 Offline
Smerf Mechanizator
*


Liczba postów: 669
Imię: Dawid
Skąd: Lębork
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #3
RE: Czym jest obrócony czop?
Polega to dosłownie na tym, że czop obrócił się w przeciwwadze korbowodu i przez to rowek na klin jest w złym miejscu. W takim przypadku nie jesteśmy w stanie ustawić zapłonu na te 3mm przed GMP (bo brakuje regulacji na iskrowniku).
Wyobraź to sobie jako tarczę zegara z którego wystaje pręt z wypustem wskazujacy daną godzinę. Standardowo będzie wyznaczał np. godzinę pierwszą i tak zawsze powinno być zawsze. Jeśli się ten pręt obróci będzie wskazywał już inną godzinę, np godzinę 5 i to już nie jest ok bo zawsze powinien pokazywać godzinę pierwszą.

W przypadku wału s38 (jajko), jak złapiesz za korbowód i będziesz za niego trzymał to rowek powinien się znajdować w pozycji około 45 stopni (względem korbowodu). W przypadku kwadraciaka (023, 019 etc) rowek powinien znajdować się w okolicach 90 stopni.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 25-09-2022 00:43:45 przez wazniak96.)
25-09-2022 00:41:58
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
elmer Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 169
Imię: Tomasz
Skąd: Dabrowa Gornicza
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #4
RE: Czym jest obrócony czop?
Ślicznie dziękuję za wyczerpującą odpowiedź. U mnie w S38 klin w GMP pokazuje godzinę trzecią, czyli jest w porządku. :-)
25-09-2022 21:02:08
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Podwójne Światło stopu w ...
Ostatni post: grissley
Dzisiaj 00:34:32
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 192
Problem z liniowością zęb...
Ostatni post: romek
Wczoraj 23:54:43
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 40
50T-1, 200 albo 205 - któ...
Ostatni post: grissley
Wczoraj 23:02:55
» Odpowiedzi: 207
» Wyświetleń: 13552
Romet 019 regeneracja wał...
Ostatni post: sbanys
Wczoraj 22:23:57
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 40
Części do 50-T-1
Ostatni post: romek
Wczoraj 21:52:47
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 282
Witam wszystkich!!!
Ostatni post: Majster Traktor
Wczoraj 20:45:13
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 251
Pytania o odnośnie składa...
Ostatni post: Maka_91
Wczoraj 20:39:41
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 373
Prowadzenie osi rozruszni...
Ostatni post: Maka_91
Wczoraj 20:34:30
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 159
Dezamet 023 kanał w karte...
Ostatni post: Maka_91
Wczoraj 20:28:42
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 143
silnik 223, Dlaczego na j...
Ostatni post: Maka_91
Wczoraj 20:20:55
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 179
Zbyt wyskokie napięcie ge...
Ostatni post: Maka_91
Wczoraj 20:12:19
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 148
Chlapacze
Ostatni post: Korczas
Wczoraj 19:12:31
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 22
Romet Romka - 50-T-1 '82r...
Ostatni post: Bob_Harley
Wczoraj 19:09:16
» Odpowiedzi: 198
» Wyświetleń: 56913
przepalona lampa z przodu...
Ostatni post: Bob_Harley
Wczoraj 11:40:30
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 135
zderzak startera
Ostatni post: składakowcy
01-08-2025 01:08:04
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 265

Reklama