Musicie mnie troszeczkę zrozumieć. Dwucylindrowy silnik, to już jest wystarczająco dużo. Jednym ze znaków zapytania jest trwałość wewnętrznych simmeringów, w których porusza się łącznik wału. Jego średnica to aż 40mm co oznacza, że prędkość liniowa łącznika wału względem uszczelniacza jest zbliżona do wartości granicznych (10m/s), tutaj zastosowałem uszczelniacze vitonowe, które mają podwyższone parametry i powinny dać sobie bez problemu radę. Powinny - a jak będzie, zobaczymy. Prędkość obrotowa silnika pozostaje bez zmian, w cylindrach nie wykonuje żadnych tuningowych zabiegów chociażby z tego względu jak delikatny jest wielowypust na wale korbowym od strony sprzęgła. Ciekawi mnie nawet czy wał kopniaka będzie w stanie sprostać momentowi powstałemu na skutek podwojenia ilości tłoków, a wałek jest przecież wydłużony.
Większość z Was zna trzybiegowy silnik 019 i jeśli go dobrze przeanalizuje, to zobaczy ile tam jest istotnych zmian i rzeczy na pierwszy rzut oka niewidocznych, a ta zmiana to było tylko lekkie podrasowanie silnika i dodanie trzeciego biegu. Tutaj naprawdę nie chodzi o robienie ściganta - to tak nie zadziała.
Chodzi o zobaczenie jak Komar kopci z dwóch rur wydechowych
Przeczytałem artykuł o Rysiu Pana Pedy - rewelacja, już to kiedyś czytałem, ale dawno temu. To co wykonał to bardzo ciekawa skrzynia o zazębieniu wewnętrznym, składająca się z dwóch wałków, rewelacyjnie kompaktowa. Już kiedyś robiłem taką skrzynie we Wiatce (kopia Vespy GS) z 1961 roku, byłem pełen podziwu dla genialności tej konstrukcji. No ale Vespa cała jest genialna.
Mam nawet kilka zdjęć na których widać miejsce (tam chodzi taki krzyżyk) do zazębiania poszczególnych biegów.
Tutaj było to jeszcze bardziej kompaktowo rozwiązane, zintegrowane z kopniakiem. Rewelacyjny projekt.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 13-03-2021 14:45:20 przez polskahonda.)
13-03-2021 14:21:49
1 osoba postawiła piwo polskahonda za ten post:1 osoba postawiła piwo polskahonda za ten post. Blizzard (03-15-2021)
Reklama
Jorginsson
OBR filia w Szczecinie
Liczba postów: 585 Imię: Jerry Skąd: Szczecin (ZS) Pojazd: Romet 50-TS-1
(13-03-2021 14:21:49)polskahonda napisał(a): Chodzi o zobaczenie jak Komar kopci z dwóch rur wydechowych
I ja to bardzo szanuję
Przecież to Twój Komar (twin)Sport, będziesz miał dokładnie tyle biegów, ile Ty zdecydujesz, a że taka modyfikacja to nie "prościzna", to się rozumie samo przez się.
Co do rozwiązania z krzyżaczkiem to faktycznie genialne w swej prostocie... 019 akurat był zupełnie innym silnikiem, to nie tylko trzeci bieg i inna mapa cylindra, ale przede wszystkim pierwszy silniczek z nożną zmianą biegów i co się z tym wiąże - automatem do ich wybierania, a tu już wszyscy wiemy jak to wyszło...
13-03-2021 19:58:35
nie_mientki
Pomocny użytkownik
Liczba postów: 6,376 Imię: Michał Skąd: Puławy Pojazd: Romet 50-T-1
Łukasz, twoje tematy jakie zacząłeś na tym forum są wręcz genialne. Naprawdę zazdroszczę umiejętności, chęci jak i pomysłu. Niech się uda ten dwucylindrowy potworek! Trzymam kciuki za ten silnik, jak i za Rysia!
PS. Mam nadzieję, że gdy się wszystko uda nagrasz dla nas jakiś mały filmik z pracy silnika i jazdy
Po wykonaniu tego ostatniego wydruku i dopracowaniu projektu silnika, chciałem mieć już możliwość przymierzenia wszystkiego do ramy. Musiałem to zrobić, bo trzymanie wszystkiego w powietrzu nie dawało mi odpowiedzi co i jak ma być. Zmian wbrew pozorom było sporo. Pierwsze co to przygotowałem elementy toczone niezbędne do przeróbki ramy. Wykonałem nową oś wahacza, dodatkowo przerabiając ją na łożyska toczne + uszczelniacze.
Zabrałem się za krojenie ramy
I jej składanie
Pozdrawiam
13-03-2021 22:03:15
4 użytkowników postawiło piwo polskahonda za ten post:4 użytkowników postawiło piwo polskahonda za ten post. Blizzard (03-15-2021), joozek (03-14-2021), Norweski Zomowiec (03-13-2021), Szatek (03-14-2021)
Norweski Zomowiec
Mechanik
Liczba postów: 1,849 Imię: Marcin Skąd: Zamośc Pojazd: Inny
To jest tak, że ja trochę piszę jakby z przeszłości Komara robię już od zeszłego roku.
Wygląd zewnętrzny praktycznie nie różni się od oryginalnego. Zmiany są kosmetyczne tj. obniżyłem najbardziej jak się dało bak z przodu (zdecydowanie bardziej podoba mi się bak od pierwszej serii sporta), obniżyłem mocowanie siodła - wszystko, żeby chociaż trochę naprawić linię. Z rzeczy blacharskich, zrobiłem poszerzenia osłon bocznych, w taki sposób, żeby w dalszym ciągu móc założyć kedrę.
Najpierw projekt:
Zwykły remont, proza życia
14-03-2021 13:07:13
4 użytkowników postawiło piwo polskahonda za ten post:4 użytkowników postawiło piwo polskahonda za ten post. Blizzard (03-15-2021), joozek (03-14-2021), klodian2002 (03-14-2021), Szatek (03-14-2021)
Norweski Zomowiec
Mechanik
Liczba postów: 1,849 Imię: Marcin Skąd: Zamośc Pojazd: Inny
(14-03-2021 13:07:13)polskahonda napisał(a): Zmiany są kosmetyczne tj. obniżyłem najbardziej jak się dało bak z przodu (zdecydowanie bardziej podoba mi się bak od pierwszej serii sporta), obniżyłem mocowanie siodła - wszystko, żeby chociaż trochę naprawić linię.
Tak, to też mnie zawsze drażniło w tych późniejszych wypustach - nic tam już nie pasowało...
A pytam, bo mam w posiadaniu zbiornik od włoskiego ciclomotore sportivo - ciężko powiedzieć jakiego dokładnia, chyba Malanca, ale pewności nie mam, bo jak to u Włochów - ciężko dojść o co chodzi, a na forum ichnym tylko mnie pozdrawiali
Jest podobny do komarowskiego, ale ma przetłoczenie na ramę, sam zobacz:
Jak widać jest też odrobinę szerszy. Z zewnątrz wygląda mało zachęcająco, ale w środku - aż ciężko uwierzyć, niemal się błyszczy, kilka piegów, ot co.
14-03-2021 14:22:47
1 osoba postawiła piwo Jorginsson za ten post:1 osoba postawiła piwo Jorginsson za ten post. klodian2002 (03-14-2021)
joozek
senior
Liczba postów: 2,411 Imię: Józek Skąd: Lubin Pojazd: Inny
Łukaszu, wyslij do mnie te amortyzatory to Ci wymienię tuleje wewnetrzne, ślizgowe.
Co do zbiornika, ja zostawilbym ten oryginalny i dodatkowo obnizyl tylne mocowanie, może tez i troszke przednie, tak by linia z siedzeniem byla prosta.
Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
Jorginsson - gustowny bak bak, u mnie w sumie podobny
Joozek - spoko, te tulejki są ok, zdjęcie trochę podbija te rysy
wazniak96 - na plastikowych karterach?
14-03-2021 22:17:42
4 użytkowników postawiło piwo polskahonda za ten post:4 użytkowników postawiło piwo polskahonda za ten post. bacablue (03-14-2021), Blizzard (03-15-2021), klodian2002 (03-15-2021), Szatek (03-16-2021)
bacablue
Nowy
Liczba postów: 37 Imię: Mariusz Skąd: WSC Pojazd: Romet 100
Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.