| 
	
	 
		
	 
	
	
	
		
			| 
				
				 
					Motorynka swap 110 cm3 i inne usprawnienia
				 
			 | 
		 
		
			| Autor | 
			Wiadomość | 
		 
		
	 
	
		
		
		
	
		
		seler1500 
 
 
		
			Kątówka robi bzzz 
			
			
 
 
			
  
 
			
Liczba postów: 1,968 
Imię: seler 
Skąd: PL 
Pojazd: Inny 
	
		
	 | 
	
		
			
Zakończenie projektu 
			 
			
				Cześć wszystkim w ten pochmurny dzień   
Dzisiaj następuje zakończenie projektu "Motorynka swap 110cm3".
 CZĘŚĆ 1 - SILNIK
Wczoraj tj. 06-12-2019 silnik dokonał żywota poprzez zatarcie dolnego łożyska korbowodu. Przeprowadzona sekcja zwłok wskazała jednoznacznie winowajcę uszkodzenia łożyska korbowodu - złuszczona pompa oleju, pompująca olej z opiłkami (powstałymi wewnątrz pompy) przez kanały olejowe do łożyska korbowodu. Prawdziwym winowajcą jest jednak tutaj  rozsypane łożysko igiełkowe skrzyni biegów
Właśnie to łożysko było "początkiem końca" tego silnika - spowodowało przytarcie wałka sprzęgłowego skrzyni biegów, zniszczenie drugiego (kulkowego) łożyska wałka sprzęgłowego, a opiłki powstałe podczas "mielenia" koszyczka łożyska, uszkodzonej obudowy i igiełek zniszczyły pompę oleju, poprzednią głowicę, układ tłok - cylinder i wał korbowy. Przez tak dużą skalę zniszczeń zdecydowałem się na złomowanie uszkodzonych części silnika, nie ma już tutaj czego ratować.
 CZĘŚĆ 2 - RAMA
Tutaj też pojawiło się zwątpienie - pęknięcie wzdłuż spawu główki ramy zdecydowało o zakończeniu użytkowania starej ramy. Poza tym sporo skrzywionych i zerwanych elementów (skrzywiona rura główna, złamany bagażnik, mocowanie lampy, zgięte mocowania silnika, podnóżki i wahacz) okazały się być gwoździami do trumny, w której znajdują się zwłoki niegdyś pięknej, ale zdziczałej motorynki.
 
W poniedziałek 9-12-2019 o godzinie 19 odbędą się uroczystości pogrzebowe.
 Nowa rama rodzi się w bólach i z wieloma powikłaniami, ale jak jej stan będzie stabilny, zamieszczę dokumentację zdjęciową i techniczną
Pozdro, seler
			  
			
			
 
Serwis ACO pod wezwaniem świętego nikasilu
			
				
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 07-12-2019 18:30:29 przez seler1500.)
 
				
			 
		 |  
	 
 | 
 
	| 07-12-2019 18:19:09 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 
		
	 | 
 
 
	
		
		seler1500 
 
 
		
			Kątówka robi bzzz 
			
			
 
 
			
  
 
			
Liczba postów: 1,968 
Imię: seler 
Skąd: PL 
Pojazd: Inny 
	
		
	 | 
	
		
			
RE: Motorynka swap 110 cm3 i inne usprawnienia 
			 
			
				Zgodnie z obietnicą - wtrysk pośredni   
Może niektórych ucieszę, a niektórych rozczaruję (niepotrzebne skreślić), ale nie zamierzam wyważać otwartych drzwi - bazuję na "gotowcu" - Fuelino oparte o Arduino (w moim przypadku nano, docelowo "goła" atmega328):
 Źródło
Wykorzystuję wtryskiwacz Siemens - Deka 96351840 pracujący w zakresie ciśnień 280-325 kPa, pompę paliwa "uniwersalną" i regulator ciśnienia 310 kPa, bez zbiorniczka wyrównawczego - zamiast kranika wstawię dorobiony adapter wyjścia z baku na dwa króćce - "do pompy" i "powrót" z regulatora ciśnienia. Kolektor ssący wraz z przepustnicą i TPS wykonam na frezarkach i tokarkach cnc, możliwe, że próbnie dla sprawdzenia "spasowania" wydrukuję w 3d. Nie będę na razie zawracał gitary renderami z f360, jak powstanie dolot docelowy to wrzucę foty i wsio    Wracając do samego "ECU" - prototyp działa jak powinien, teraz zostaje - też na cnc - dorobić blachę z wypustami do wyzwalania czujnika położenia wału. TPS będzie oparty o miniaturowy silnik krokowy z napędu DVD-ROM, sterowany przez prosty i w zupełności wystarczający driver A4988. Na razie testuję z wykorzystaniem zewnętrznego modułu DC-CDI, ale docelowo zamierzam wykonać TCI wykorzystując gotową cewkę zapłonową z współczesnych samochodów (jeszcze nie wiem jaką, coś wybiorę na drodze testów). Całość oczywiście wiąże się z ładowaniem i akumulatorem (żelowym) 3-5 Ah. 
"Prototyp" testowy:
  
cdn. 
p.s. jak wszystko ogarnę "na cacy" firmware, schematy, projekty pojawią się do pobrania w odpowiednim dziale.
			  
			
			
 
Serwis ACO pod wezwaniem świętego nikasilu
			
				
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 17-10-2020 21:00:56 przez seler1500.)
 
				
			 
		 |  
	 
 | 
 
	| 17-10-2020 20:56:42 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 2 użytkowników postawiło piwo seler1500 za ten post:2 użytkowników postawiło piwo seler1500 za ten post. 
		Bartosz. (10-19-2020), Jorginsson (10-17-2020)
	 | 
 
 
	
		
		seler1500 
 
 
		
			Kątówka robi bzzz 
			
			
 
 
			
  
 
			
Liczba postów: 1,968 
Imię: seler 
Skąd: PL 
Pojazd: Inny 
	
		
	 | 
	
		
			
RE: Motorynka swap 110 cm3 i inne usprawnienia 
			 
			
				Zmiana koncepcji co nieco, fuelino bazuje na 8 bitowym arduino, a do ogarnięcia wszystkiego to nie starcza... trzebaby osobnych atmeg do zapłonu, wtrysku i korekt, a i tak nie będzie to działało za fajnie. Powyżej 3500-4000 rpm jakieś anomalie, czasy wtrysków świrują, zapłon raz jest a raz nie. Cały misterny plan pod... eee pożyczenia gotowca w krzaki, a karuzela kopiowania i przerabiania kręci się dalej i szybciej - zabawa od nowa na LPC1768. W tak zwanym międzyczasie buduje się co nieco do skrobania cnc, a za sprawą kolegi z forum niedługo do zabawy dołączy 3-zaworowa głowica-widmo której nikt nigdy na oczy nie widział    Plany z witekiem były zbyt ambitne - mówiąc wprost - przerosło mnie to, może kiedyś, jak się dorobię lepszego warsztatu. Postępy jak na razie ujemne, jak wykombinuję coś fajnego - to się tu pojawi   
			 
			
			
 
Serwis ACO pod wezwaniem świętego nikasilu
			
		 |  
	 
 | 
 
	| 23-12-2020 01:11:16 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 
		
	 | 
 
 
	 
	
	
		
	 
	
		
  
	 
	 
	
	
	
	 
	
 
  
	
		
		
	 
	 
	
 
Użytkownicy przeglądający ten wątek:     1 gości
 
	
 
			
			
 | 
 
  
  
 
 
 
      |