| 
	
	 
		
	 
	
	
		
		  
		Ocena wątku:
		
			
				- 0 głosów - 0 średnio
 
				- 1
 
				- 2
 
				- 3
 
				- 4
 
				- 5
 
			 
		 
 
	
		
			| 
				
				 
					[Ogar 205] Brak iskry, dziwna sytuacja
				 
			 | 
		 
		
			| Autor | 
			Wiadomość | 
		 
		
	 
	
		
	
		
		Jaagi 
 
 
		
			Chłopiec Ogarowiec 
			  
			
			
  
 
			
Liczba postów: 88 
Imię: Kacper 
Skąd: Dąbrowa Górnicza 
Pojazd: Romet Ogar 205 
	
		
	 | 
	
		
			
[Ogar 205] Brak iskry, dziwna sytuacja 
			 
			
				Witam, tydzień temu przeczyściłem w Romecie platynki, wyregulowałem przerwę na nich, chcę odpalić - co jest - nie pali! Zdziwiłem się tym faktem, założyłem inny przerywacz - nie pali! Zapłon 3mm przed GMP. Zauważyłem naderwany przewód, który jest przykręcany wraz z przewodem od kondensatora do obudowy (chyba tak to się nazywa) przerywacza, jest to przewód od cewki w/n. Przylutowałem go, skręcam wszystko, iskry nadal brak, Romet nie pali, prawdopodobnie kupię nową cewkę, przerywacz, kondensator, kabel w/n i fajkę, nie mam czasu żeby przy tym grzebać i dochodzić co się stało. Jeśli ktoś ma pomysł to z chęcią wysłucham i sprawdzę. 
Kiedyś do innego Rometa kupiłem nową cewkę w/n i tarła o magneto, czytałem na tym forum, że ktoś miał podobny przypadek, są takie cewki, których nie trzeba "doszlifowywać"? I czy cewka z Komara ma te same parametry co z Ogara 205? 
 http://jackmotors.pl/old-timer/cewka-zap...aign-id=19
http://jackmotors.pl/old-timer/cewka-zap...aign-id=19
			 
			
			
			
		 |  
	 
 | 
 
	| 12-11-2016 14:25:59 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 
		
	 | 
 
 
		
		
	
		
		LiSiC 
 
 
		
			126p fan 
			  
			
			
  
 
			
Liczba postów: 248 
Imię: Mateusz 
Skąd: SRC 
Pojazd: Inny 
	
		
	 | 
	
		
			
RE: [Ogar 205] Brak iskry, dziwna sytuacja 
			 
			
				Cewki nowe to tylko i wyłącznie Węgierskiej produkcji, nie trzeba nic szlifować, niestety nie znam firmy. Miałem ze sklepu na mieście(nie wiem czy da się w internecie dostać) i była całkiem super. 
Brak iskry w silniku Dezamet zdarza się niezwykle często i najczęściej jest winny uszkodzony kondensator albo nadpalone styki przerywacza, cewka zapłonowa to ostateczność.  
W niektórych przypadkach(Często w Motorynkach) też krzywy bolec przerywacza(nowe podstawy statora mają bardziej wytrzymały bolec przerywacza, więc myślę że warto) można to naprawić samemu ale trzeba mieć wiertarkę która idealnie pionowo wywierci nam w podstawi dziurę i gwintownik. Potem bolec zastępujesz śrubą i powinno chodzić.
 
A'propos przerywacza i kondensatora to mogę polecić Węgierski przerywacz(kowadełko było koloru brązowego, a na podstawie napis Hungary, marki nie znam, kupowałem w tym samym sklepie co cewkę) i kondensator z epoki(Nowe czasem nie dają odpowiednio mocnej iskry i ciężko uruchomić silnik) Ja w Komarze miałem kondensator z dwucylindrowej Syreny i dawał super mocną iskrę, tak że nawet w zimie można było bez problemu na mrozie odpalać   
			 
			
			
 
  
Bycie druciarzem zobowiązuje.
			
		 |  
	 
 | 
 
	| 12-11-2016 20:27:03 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 
		
	 | 
 
 
	
		
		arcade85 
 
 
		
			Nowy 
			  
			
			
  
 
			
Liczba postów: 27 
Imię: Arek 
Skąd: Bippen 
Pojazd: Inny Romet 
	
		
	 | 
	
		
			
RE: [Ogar 205] Brak iskry, dziwna sytuacja 
			 
			
				Witam odgrzewam kotleta bo mi dryna przestała gadać. 
 (12-11-2016 18:55:27)Odrestaurator napisał(a):  Wypnij kable z silnika i zobacz jak będzie, zostaw tylko W/n oczywiście. 
Kolega wyżej napisał zeby wyjąć kable.  
Jak wyjmuje niebieski masa to jest iskra a jak wkładam to lipa. Gdzie szukać przyczyny?
			  
			
			
			
		 |  
	 
 | 
 
	| 28-08-2019 18:47:42 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 
		
	 | 
 
 
	 
	
	
		
	 
	
		
  
	 
	 
	
	
	
	 
	
 
  
	
		
		
	 
	 
	
 
Użytkownicy przeglądający ten wątek:     
 
	
 
			
			
 | 
 
  
  
 
 
 
      |