Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ogar 205 pierwsze objawy zatarcia?
Autor Wiadomość
ZewerZ LS Offline
Nowy
*


Liczba postów: 29
Imię: Sylwek
Skąd: Tarnobrzeg
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #1
Ogar 205 pierwsze objawy zatarcia?
Dobra pany, od razu przejdę do mojego problemu. Mój ogarek strasznie się grzeje, nie zawsze chętnie odpala i przestał trzymać wolne obroty na ciepłym silniku (nie jest w stanie pracować bez gazu, na zimnym jeszcze jako tako). Zdarzyła mi się sytuacja, że nawet "na pycha" nie chciał zaskoczyć. Wcześniej palił niczym simson karasia a trzymanie obrotów nie było dla niego problemem. Da się ten silniczek jeszcze jakoś odratować? Bylbym wdzięczny gdybyście podali najczęstsze przyczyny takiego zachowania. Bo generalnie ja na razie jestem zielony w tym temacie. Aha ile by wyniosła ewentualna naprawa?
30-03-2019 01:09:55
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
darek23 Offline
Never Give Up!
*


Liczba postów: 322
Imię: Darek
Skąd: Kozienice
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #2
RE: Ogar 205 pierwsze objawy zatarcia?
Może się zapłon przestawił? Od tego bym zaczął, przy złym ustawieniu będzie się grzał i chodził jako-tako.
30-03-2019 07:34:05
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
ZewerZ LS Offline
Nowy
*


Liczba postów: 29
Imię: Sylwek
Skąd: Tarnobrzeg
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #3
RE: Ogar 205 pierwsze objawy zatarcia?
(30-03-2019 07:34:05)darek23 napisał(a):  Może się zapłon przestawił? Od tego bym zaczął, przy złym ustawieniu będzie się grzał i chodził jako-tako.
Zapłon mógłby pracować inaczej gdy silnik jest zimny lub ciepły? Jakby się przestawił to by gasł bez względu na to czy jest ciepły lub zimny. Przynajmniej mi się tak zdaje, ale moge sie mylić.Ale mimo to warto to sprawdzić.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 30-03-2019 11:16:22 przez ZewerZ LS.)
30-03-2019 11:13:56
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Paweł123 Offline
Kopruchowiec
*


Liczba postów: 149
Imię: Paweł
Skąd: Bąków
Pojazd: Romet Komar
Post: #4
RE: Ogar 205 pierwsze objawy zatarcia?
Zobacz jak wygląda cylinder w środku i pierścienie

#ROBI_SIĘ_NOWA
30-03-2019 12:31:15
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
seler1500 Offline
Kątówka robi bzzz
Moderatorzy


Liczba postów: 1,968
Imię: seler
Skąd: PL
Pojazd: Inny
Post: #5
RE: Ogar 205 pierwsze objawy zatarcia?
(30-03-2019 11:13:56)ZewerZ LS napisał(a):  
(30-03-2019 07:34:05)darek23 napisał(a):  Może się zapłon przestawił? Od tego bym zaczął, przy złym ustawieniu będzie się grzał i chodził jako-tako.
Zapłon mógłby pracować inaczej gdy silnik jest zimny lub ciepły? Jakby się przestawił to by gasł bez względu na to czy jest ciepły lub zimny. Przynajmniej mi się tak zdaje, ale moge sie mylić.Ale mimo to warto to sprawdzić.

Oczywiście, że może się tak dziać. To może być drobnostka jak przerwa na platynkach, która zmienia się po rozgrzaniu. Zacznij od zapłonu.

Serwis ACO pod wezwaniem świętego nikasilu
30-03-2019 14:07:50
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
ZewerZ LS Offline
Nowy
*


Liczba postów: 29
Imię: Sylwek
Skąd: Tarnobrzeg
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #6
RE: Ogar 205 pierwsze objawy zatarcia?
Dobra, zanim się wezmę za ten zapłon postanowiłem jeszcze obczaić stan świecy. I tak:
- świeca mokra, przerwa 0,4,
- na tłoku jest sporo nagaru
Jaki powinien być kolor świecy? Ten nagar to objaw za bogatej mieszanki?
I w ogóle zaczął odpalać właściwie, przynajmniej na zimnym silniku. Jeszcze sprawdzę czy ten zapłon się nie przestawił. Miejmy nadzieję, że to właśnie on jest przyczyną a nie zatarcie.
31-03-2019 21:24:54
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
ZewerZ LS Offline
Nowy
*


Liczba postów: 29
Imię: Sylwek
Skąd: Tarnobrzeg
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #7
RE: Ogar 205 pierwsze objawy zatarcia?
Jeszcze zauważyłem, że na zimnym silniku coś dzwoni w okolicach cylka a gdy silnik się rozgrzeje to przestaje. Nwm może któryś pierścień poszedł? Może to wam pomoże to rozpoznać.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 01-04-2019 21:54:24 przez ZewerZ LS.)
01-04-2019 21:53:38
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
darek23 Offline
Never Give Up!
*


Liczba postów: 322
Imię: Darek
Skąd: Kozienice
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #8
RE: Ogar 205 pierwsze objawy zatarcia?
Może niewłaściwe pasowanie w układzie tłok-cylinder-pierścienie? Lub luz na główce korbowodu. Generalnie chodzi o rozszerzalność cieplną, po zagrzaniu ewentualne luzy się kasują i już nie dzwoni. To częsta przypadłość zwłaszcza przy zakupie obecnych na rynku części nowych, nieznanej produkcji. Jeśli świeca mokra i czarna to pewnie dochodzi jeszcze regulacja gaźnika, oczywiście jeśli nie jest już rozkalibrowany bo wtedy będzie ciężko. Jednak najpierw zabierz się za sprawdzenie zapłonu, dopiero później gaźnik, bo nie wyregulujesz gaźnika przy ewentualnie przestawionym zapłonie. Dzwonienie często występuje też przy właśnie nie ustawionym dobrze zapłonie. Kolor świecy to tzw. kawa z mlekiem, jasnobrązowa i sucha. Jest wiele poradników jak poprawnie ustawić zapłon więc powinieneś sobie poradzić. Gaźnik ustawia się metodą prób, regulujesz, krótka przejażdżka i tak parę razy aż uzyskasz poźądany efekt. Czeka Cię parę ładnych chwil spędzonych przy dłubaniu aż dojdziesz do właściwego ustawienia. Pamiętaj również że wszellkie dane regulacyjne które znajdziesz są danymi wejściowymi do poprawnej regulacji, mogą się delikatnie różnić w przypadku każdego silnika.
02-04-2019 09:19:50
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
ZewerZ LS Offline
Nowy
*


Liczba postów: 29
Imię: Sylwek
Skąd: Tarnobrzeg
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #9
RE: Ogar 205 pierwsze objawy zatarcia?
(02-04-2019 09:19:50)darek23 napisał(a):  Może niewłaściwe pasowanie w układzie tłok-cylinder-pierścienie? Lub luz na główce korbowodu. Generalnie chodzi o rozszerzalność cieplną, po zagrzaniu ewentualne luzy się kasują i już nie dzwoni. To częsta przypadłość zwłaszcza przy zakupie obecnych na rynku części nowych, nieznanej produkcji. Jeśli świeca mokra i czarna to pewnie dochodzi jeszcze regulacja gaźnika, oczywiście jeśli nie jest już rozkalibrowany bo wtedy będzie ciężko. Jednak najpierw zabierz się za sprawdzenie zapłonu, dopiero później gaźnik, bo nie wyregulujesz gaźnika przy ewentualnie przestawionym zapłonie. Dzwonienie często występuje też przy właśnie nie ustawionym dobrze zapłonie. Kolor świecy to tzw. kawa z mlekiem, jasnobrązowa i sucha. Jest wiele poradników jak poprawnie ustawić zapłon więc powinieneś sobie poradzić. Gaźnik ustawia się metodą prób, regulujesz, krótka przejażdżka i tak parę razy aż uzyskasz poźądany efekt. Czeka Cię parę ładnych chwil spędzonych przy dłubaniu aż dojdziesz do właściwego ustawienia. Pamiętaj również że wszellkie dane regulacyjne które znajdziesz są danymi wejściowymi do poprawnej regulacji, mogą się delikatnie różnić w przypadku każdego silnika.
Gaźnik już próbowałem regulować na ciepłym silniku. Bo też obstawiałem, że się przestawił. Ale za każdym razem gdy już ustawiłem tak, że nie gasł na ciepłym to znowu na zimnym wchodził na bardzo wysokie obroty. Zapłon też jest raczej należycie ustawiony bo ładnie zapala (o ile go nie zaleje). Jeszcze sprawdzę tłok, cylinder i pierścienie.
02-04-2019 15:33:58
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
ZewerZ LS Offline
Nowy
*


Liczba postów: 29
Imię: Sylwek
Skąd: Tarnobrzeg
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #10
RE: Ogar 205 pierwsze objawy zatarcia?
Ostatnio rozkręciłem go nieco by pozbyć się tego nagaru. Cylinder sprawiał wrażenie, że jest w dobrym stanie (nie zauważyłem rys itp.). Ale dzwoni okropnie. Na 90% ten dźwięk dobiega z cylindra. Jeszcze pozostaje pytanie czemu on się tak grzeje? Bo raczej nie jest to z powodu dużego tarcia bo odnoszę wrażenie, że nawet za bogata ta mieszanka.
03-04-2019 22:44:32
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
bzzxc Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 261
Imię: Jakub
Skąd: Gdynia
Pojazd: Romet Pony
Post: #11
Ogar 205 pierwsze objawy zatarcia?
Co do dzwonienia to zobacz czy pierścienie nie latają góra-dół na tłoku i czy okna w cylindrze nie mają ostrych krawędzi. No i jeszcze luz sworznia tłoka w tulejce.

Jak poznajesz, że silnik się grzeje? Mierzyłeś mu temperaturę?

Wysłane z mojego FIG-LX1 przy użyciu Tapatalka
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 04-04-2019 00:56:43 przez bzzxc.)
04-04-2019 00:54:14
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
darek23 Offline
Never Give Up!
*


Liczba postów: 322
Imię: Darek
Skąd: Kozienice
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #12
RE: Ogar 205 pierwsze objawy zatarcia?
Jeśli układ cylinder-pierścienie-tłok jest jak najbardziej ok, to normalna sprawa że się grzeje. Jeśli uważasz że grzeje się za bardzo, to dużo winy może być w zapłonie i gaźniku. Przy nieodpowiednio ustawionym zapłonie występuje nadmierne grzanie się silnika. Co do regulacji gaźnika polecam podmienić na inny, widzę że ten co masz raczej jest już mocno wyeksploatowany lub rozkalibrowany. Co do dzwonienia, sprawdź tak jak koledzy wyżej napisali i dodatkowo sprawdź czy wał nie ma luzów góra-dół. Wiele zestawów cylindrów dzwoni od nowości, jednak po delikatnych korektach można to wyeliminować.
04-04-2019 09:17:43
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
ZewerZ LS Offline
Nowy
*


Liczba postów: 29
Imię: Sylwek
Skąd: Tarnobrzeg
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #13
RE: Ogar 205 pierwsze objawy zatarcia?
(04-04-2019 00:54:14)bzzxc napisał(a):  Co do dzwonienia to zobacz czy pierścienie nie latają góra-dół na tłoku i czy okna w cylindrze nie mają ostrych krawędzi. No i jeszcze luz sworznia tłoka w tulejce.

Jak poznajesz, że silnik się grzeje? Mierzyłeś mu temperaturę?

Wysłane z mojego FIG-LX1 przy użyciu Tapatalka

Jak po 1 km jazdy strach go dotknąć to chyba nie jest normalne. Dzwonienie to raczej będą to pierścienie, ponoć niedawno były zmieniane.
06-04-2019 13:38:48
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
seler1500 Offline
Kątówka robi bzzz
Moderatorzy


Liczba postów: 1,968
Imię: seler
Skąd: PL
Pojazd: Inny
Post: #14
RE: Ogar 205 pierwsze objawy zatarcia?
To akurat nic nie mówi Smile Zmierz temperaturę, jak nie przekracza 110 - 120 stopni to jest ok.

Serwis ACO pod wezwaniem świętego nikasilu
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 06-04-2019 16:11:30 przez seler1500.)
06-04-2019 16:09:42
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
ZewerZ LS Offline
Nowy
*


Liczba postów: 29
Imię: Sylwek
Skąd: Tarnobrzeg
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #15
RE: Ogar 205 pierwsze objawy zatarcia?
A coś poza tym zapłonem może być coś innego przyczyną tego grzania i nietrzymania obrotów? Bo jak tak to bym od razu sobie wszystko posprawdzał. Odnoszę wrażenie, że z każdym odpaleniem jest coraz gorzej, tzn. mniej czasu potrzebuje by złapać temperaturę , mniej więcej 20 sekund pracy i nie daje rady pracować bez gazu. Silnik jest wtedy już lekko ciepły.
Jeśli by się tak zachowywał to zapłon byłby za wczesny? Należy go ustwiać na ciepłym czy na zimnym silniku?
08-04-2019 08:04:54
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Komar po szlifie na dotar...
Ostatni post: jurecky
Dzisiaj 13:09:16
» Odpowiedzi: 156
» Wyświetleń: 25790
Sprzedam zregenerowane is...
Ostatni post: zmd-52
Wczoraj 20:04:22
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 41
Zbiornik 50-T1 z gwintem,...
Ostatni post: zmd-52
Wczoraj 19:57:59
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 221
Silnik 003 komar
Ostatni post: Dinozaur
Wczoraj 19:57:03
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 76
Wigry 3 średnica rur ramy
Ostatni post: Mysiek82
Wczoraj 01:51:44
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 74
Gaźnik zalewa silnik Ogar...
Ostatni post: cebula642
01-05-2025 22:33:07
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 544
Spawak
Ostatni post: Karol3321
01-05-2025 15:07:36
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 74
Ogar przerywa na światłac...
Ostatni post: Michał
01-05-2025 14:31:38
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 225
Widelec komar 2351
Ostatni post: joozek
29-04-2025 17:06:53
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 243
Spaliny spod simmeringu_K...
Ostatni post: Dawdzio
28-04-2025 23:49:51
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 394
Czy takie ma być
Ostatni post: grz3513k
28-04-2025 22:49:39
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 315
OldtimerBazar Wrocław 7/3...
Ostatni post: siwy1958
27-04-2025 09:59:38
» Odpowiedzi: 42
» Wyświetleń: 22359
Sprzęgło trze o dekiel
Ostatni post: tomangelo
27-04-2025 00:50:48
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 321
Problem z 1 biegiem w 5...
Ostatni post: romek
26-04-2025 21:05:56
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 200
Czym zastąpić klin wału m...
Ostatni post: Norweski Zomowiec
26-04-2025 10:36:06
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 361

Reklama