Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Kadet] Ostateczne składanie silnika - Pomoc?
Autor Wiadomość
Pan Zdzisław Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 205
Imię: Piotr
Skąd: Kłodzko
Pojazd: Inny
Post: #271
RE: Ostateczne składanie silnika - Pomoc?
Wracając Romet jeździ. Da się nim przejechać z punktu A do B. Jednak na starym gaźniku był słaby, a na nowym nierówno oddawał moc, ale jeździł dość dobrze. Okazało się, że problem nie leży w gaźnikach, a w zapłonie. Raz palił z kopa, raz z po pychu, a raz w ogóle. Zdjąłem lewą pokrywę, zauważyłem, że przerwa na platynkach miała 1mm, zamiast 4mm jak wcześniej ustawiałem. Więc od nowa wyregulowałem zapłon. Dałem wyprzedzenie na 3mm zamiast tych 2,5mm. Patynki ustawiłem na przerwę 3,5 mm. Wszystko złożyłem i odpalił na strzała (Na jednym i drugim gaźniku). Problem polega na tym, że później (prawdopodobnie jak się nagrzeje) nie chce się odpalić i go krztusi (czasami nawet strzela z rury wydechowej). Podejrzewam, że to winna bolca na iskrowniku, który może się kołysać i przestawiać platynki.

Teraz pytanie czy da się to jakoś sprawdzić? Czy już powinienem to np. nagwintować?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 19-09-2018 16:33:18 przez Pan Zdzisław.)
19-09-2018 16:32:17
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
Dawdzio Offline
Hold my mustache!
Moderatorzy


Liczba postów: 2,659
Imię: Dawid
Skąd: Chojnów (DLE)
Pojazd: Inny Romet
Post: #272
RE: Ostateczne składanie silnika - Pomoc?
1mm?! 4mm?! 3,5mm?!

Zobacz czy na pewno się kołysze. Podejrzewam, że prędzej całkiem by odpadł. Szukasz w drobnostkach, a może się okazać, że to coś innego.
Na pewno strzela z rury? Nie w gaźnik?

Wzmożona kontrola społeczna złomowisk podstawą sukcesów w zdobywaniu interesującego mienia.
19-09-2018 16:37:47
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Pan Zdzisław Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 205
Imię: Piotr
Skąd: Kłodzko
Pojazd: Inny
Post: #273
RE: Ostateczne składanie silnika - Pomoc?
Cytat:1mm?! 4mm?! 3,5mm?!

Faktycznie. Chodziło mi, że przerwę na początku ustawiłem na 0,4 mm. Po jeździe i braku możliwości odpalenia miał 0,1mm. Ustawiłem na 0,35mm.

I raczej w rurę wydechową bo czasami robi się tłumik płomienia :F. A na dwóch gaźnikach jeździł różnie. Stary przeciekał, był słaby, ale nie gasł. Nowy był mocny, ciężko było go odpalić i po jeździe na prostej przy wysokich obrotach dławił się i gasł (teraz jest słabszy od pierwszego, ale nie gaśnie).
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 19-09-2018 20:42:02 przez Pan Zdzisław.)
19-09-2018 20:40:32
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
seler1500 Offline
Kątówka robi bzzz
Moderatorzy


Liczba postów: 1,968
Imię: seler
Skąd: PL
Pojazd: Inny
Post: #274
RE: Ostateczne składanie silnika - Pomoc?
Kapnij oleju na filc smarujący krzywkę, platynki Ci się ścierają. I pilnuj żeby co 1000 km wszystko wyczyścić i nasmarować Wink

Serwis ACO pod wezwaniem świętego nikasilu
19-09-2018 21:34:08
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Pan Zdzisław Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 205
Imię: Piotr
Skąd: Kłodzko
Pojazd: Inny
Post: #275
RE: Ostateczne składanie silnika - Pomoc?
Ja mam raczej jak na tym filmie. Nawet praktycznie wszystkie objawy pasują.



19-09-2018 22:58:56
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
seler1500 Offline
Kątówka robi bzzz
Moderatorzy


Liczba postów: 1,968
Imię: seler
Skąd: PL
Pojazd: Inny
Post: #276
RE: Ostateczne składanie silnika - Pomoc?
No to zostaje przeróbka, albo nowa podstawa, ale po co skoro można naprawić Big Grin Tak czy owak o smarowaniu też trzeba pamiętać.

Serwis ACO pod wezwaniem świętego nikasilu
19-09-2018 23:02:58
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Pan Zdzisław Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 205
Imię: Piotr
Skąd: Kłodzko
Pojazd: Inny
Post: #277
RE: Ostateczne składanie silnika - Pomoc?
Kupiłem platynki dla spokoju. Gdzie mają iść te plastikowe podkładki dystansowe, na bolec?
https://gmoto.pl/platynki,55887.html
20-09-2018 17:32:10
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Pan Zdzisław Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 205
Imię: Piotr
Skąd: Kłodzko
Pojazd: Inny
Post: #278
RE: Ostateczne składanie silnika - Pomoc?
Ok... tak czy siak sam do tego doszedłem. Napwierciłem, nagwintowałem na gwint M3 i dałem na wszelki wypadek klej. Pokładki z przerywaczem były za grube więc dałem stare na kowadełko. Odapliłem i teaz pali nawet na ciepło tylko nie pali czasami tak dobrze jak powienien.

Może to kwestia regulacji, ale nawet nie jestem pewien, która śruba jest od obrotów, a druga od mieszanki. I nie wiem jak ustawić mieszanke
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 23-09-2018 21:43:45 przez Pan Zdzisław.)
23-09-2018 21:29:50
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Pan Zdzisław Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 205
Imię: Piotr
Skąd: Kłodzko
Pojazd: Inny
Post: #279
RE: Ostateczne składanie silnika - Pomoc?
Więc tak, palić nie zapali z kopa na zimnym. Jednak jak go przepchnę jakieś 5 m to odali. I jak go zgasze nawet od razu to za pomocą kopki zapali na strzała i to za każdym razem. Tak jest w przypadku K60B. Myślę, że wymienie gaźnik na normalny i będzie wszystko ok, bo mam wrażenie, że nawet nie reaguje na kręcenie śrubą od obrotów. W sprawie automatu, to wygląda na to, że odchodzi na bok i nie łapie śruby, więc albo musiałbym go gwintować i ściągać śrubą, albo najlepiej kupić jakąś dobrą używkę. Jednak rometem da się jeździć i to normalnie. Więc chyba raczej podziękowałbym za wszelką pomoc udzieloną na forum, bo składanie silnika już zakończyło się dawno. Odaplić, odpala, jeździć, jeździ i to mi wystaczy. Dziękuje za wszelką pomoc.
25-09-2018 13:54:28
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
seler1500 Offline
Kątówka robi bzzz
Moderatorzy


Liczba postów: 1,968
Imię: seler
Skąd: PL
Pojazd: Inny
Post: #280
RE: Ostateczne składanie silnika - Pomoc?
Z ciekawości, przelewasz ten gaźnik prawidłowo? (Do wycieku)

Serwis ACO pod wezwaniem świętego nikasilu
25-09-2018 16:15:53
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Pan Zdzisław Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 205
Imię: Piotr
Skąd: Kłodzko
Pojazd: Inny
Post: #281
RE: Ostateczne składanie silnika - Pomoc?



Zauważyłem też, że jednak reaguje na zmiany obrotów jednak trzeba było to strasznie wykręcać. Jak się wkręci na fulla, to sam potrafi przeciekać i w tedy odpali na kopa bez konieczność przepychania, ale obroty są dosyć zabójcze w tedy i nawet ma się wrażenie, że traci na mocy. Więc może da się ten gaźnik wyregulować. Teraz chce tylko wiedzieć czy wyginanie do góry pływaka sprawia, że paliwa dociera więcej czy może na odwrót.
26-09-2018 20:02:18
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Pan Zdzisław Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 205
Imię: Piotr
Skąd: Kłodzko
Pojazd: Inny
Post: #282
RE: Ostateczne składanie silnika - Pomoc?
Podejrzewam, że to winna gaźnika, bo na starym wszystko było ok (nie licząc przeciekania i słabej mocy). Na starym gaźniku odpalał z kopa na zimnym za każdym razem. Więc wątpię, że to winna uszczelki gaźnika, ale za to na ciepło już się go nie dało odpalić (Ale mogło go zalewać, bo gaźnik cieknie i robi się kałuża w tym ,,wpukleniu'' silnika).
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 26-09-2018 22:11:02 przez Pan Zdzisław.)
26-09-2018 22:10:06
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
rafi555 Offline
Zawodowiec
*


Liczba postów: 2,555
Imię: xxxxxx
Skąd: xxxxxxxx
Pojazd: Romet Pony
Post: #283
RE: Ostateczne składanie silnika - Pomoc?
Wywal po prostu to k60b.
26-09-2018 22:40:16
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Instrukcje do Rometów
Ostatni post: tramwajarz
Wczoraj 21:34:28
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 68494
Wigry 2 1976 - Remont woj...
Ostatni post: usertm
Wczoraj 19:22:05
» Odpowiedzi: 41
» Wyświetleń: 8021
Dziurawy bak Ogar 200
Ostatni post: romek
Wczoraj 13:39:09
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 206
Romet Ogar 200 - usprawni...
Ostatni post: TobiaszDymek
Wczoraj 11:52:38
» Odpowiedzi: 48
» Wyświetleń: 3266
3 ROVERy do rozpoznania
Ostatni post: zaz
16-09-2025 23:18:24
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 140
Brak maksymalnej mocy, pr...
Ostatni post: Bob_Harley
15-09-2025 23:31:15
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 260
Junak M10 sprzęgło
Ostatni post: ZielonyTRN
15-09-2025 19:28:59
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 85
Finanse forum
Ostatni post: romek
15-09-2025 12:08:39
» Odpowiedzi: 100
» Wyświetleń: 39150
Wigry 2 1975
Ostatni post: zaz
15-09-2025 05:11:15
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 124
Króciec JAWA50/Ogar200-Am...
Ostatni post: Fearevil
15-09-2025 00:20:20
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 273
[K] Części do rowerka Smy...
Ostatni post: Piotrekdriver1
14-09-2025 21:32:13
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 138
cześć
Ostatni post: kawu26
14-09-2025 11:03:33
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 99
Współczesny tłumik do Rom...
Ostatni post: tramwajarz
13-09-2025 19:51:15
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 309
Moja nowa dojazdówka (Oga...
Ostatni post: grissley
11-09-2025 13:41:55
» Odpowiedzi: 45
» Wyświetleń: 3018
Ogar 205 1987
Ostatni post: romek
11-09-2025 09:22:55
» Odpowiedzi: 60
» Wyświetleń: 8317

Reklama