Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Problem z ustawieniem zapłonu
Autor Wiadomość
Protektor Offline
Nowy
*


Liczba postów: 54
Imię: Kuba
Skąd: Kalisz
Pojazd: Romet Pony
Post: #1
Problem z ustawieniem zapłonu
Siemano! kupiłem nową podstawe iskrownika do motoryny. Problem jest taki że nie mogę ustawić zapłonu bo gdy przesuwam iskrownik zeby ustawic zapłon, i gdy włożę suwmiarkę do cylindra kiedy platyny się rozwierają to kąt wyprzedzenia zapłonu ma zawsze tą samą wartość nie zależnie od tego jak ustawię iskrownik. iskrownik jest dobrze dokręcony po ustawieniu. co może być przyczyną ? ;/
28-03-2018 23:21:03
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
Dawdzio Online
Hold my mustache!
Moderatorzy


Liczba postów: 2,667
Imię: Dawid
Skąd: Chojnów (DLE)
Pojazd: Inny Romet
Post: #2
RE: Problem z ustawieniem zapłonu
Ustawiasz tłok w najwyższym położeniu i wtedy przerwę na przerywaczu. Dokręcasz przerywacz. Następnie cofasz tłok do odpowiedniej pozycji (a najlepiej zrób cały obrót zgodnie z obrotami pracy silnika) i wtedy regulujesz punkt otwarcia sie przerywacza (szczelinomierz 0,05mm/bibułka/żarówka, sposobów jest wiele) za pomocą całego zapłonu. Musi działać.

Pierwsza część ma za zadanie ustawić przerywacz w odpowiedniej pozycji (w wyniku różnic w budowie oraz zużycia dwa przerywacze nigdy nie będą identyczne), druga część odpowiada za ustawienie prawidłowego punktu zapłonu (iskra na świecy pojawia się w tym momencie, w którym przerywacz przestaje zwierać).

Wzmożona kontrola społeczna złomowisk podstawą sukcesów w zdobywaniu interesującego mienia.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 29-03-2018 20:54:25 przez Dawdzio.)
29-03-2018 20:53:56
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Kosa78 Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 160
Imię: Jacek
Skąd: Poznań
Pojazd: Inny
Post: #3
RE: Problem z ustawieniem zapłonu
Cześć UŻYTKOWNIK USUNIĘTY - też na to Forum dotarłeś?Smile
30-03-2018 13:12:14
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Dawdzio Online
Hold my mustache!
Moderatorzy


Liczba postów: 2,667
Imię: Dawid
Skąd: Chojnów (DLE)
Pojazd: Inny Romet
Post: #4
RE: Problem z ustawieniem zapłonu
Instrukcja opisuje to w ten sposób: "koło zamachowe tak ustawić, aby styki były rozwarte, a okienko jednocześnie odsłoniło przerywacz" i teraz rzeczywiście ma to sens, jeżeli rozumieć ten punkt, jako miejsce maksymalnego otwarcia przerywacza. Sprawdziłem to w kilku książkach i niestety wszystkie opisują ten moment równie niejasno.
Mimo wszystko moje ustawienie działało, choć rzeczywiście mogło być niepoprawne. Muszę spojrzeć czy aby na pewno ustawiłem zapłon w ten sposób, bo szczerze mówiąc, nie mogłem sobie przypomnieć jak to robić nie mając silnika przed sobą. Chociaż może to jedynie świadczyć o tym, że jeżeli wszystko w zapłonie jest sprawne to silnik zadziała (lub da przynajmniej znak życia) pomimo nieprawidłowego ustawienia.

Wzmożona kontrola społeczna złomowisk podstawą sukcesów w zdobywaniu interesującego mienia.
30-03-2018 15:16:32
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Wigry 2 1975
Ostatni post: RometowiecPiotr
Dzisiaj 19:47:01
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 1078
Paleta kolorów rowerów Ro...
Ostatni post: łogór 200
Dzisiaj 19:21:34
» Odpowiedzi: 116
» Wyświetleń: 254361
Pomiar sworznia na gumy
Ostatni post: Blusik
Dzisiaj 17:48:57
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 35
opona - stomil czy współc...
Ostatni post: Bob_Harley
Dzisiaj 16:12:19
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 653
Sprężanie w silniku 023
Ostatni post: Trusek
Dzisiaj 15:05:39
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 174
Gaźnik
Ostatni post: Debesta
Dzisiaj 05:39:40
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 766
Wysyłka komara jak wygląd...
Ostatni post: Debesta
Dzisiaj 05:33:34
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 380
Jawa 50 pancerka po remon...
Ostatni post: NoSeLatamTrochu
Dzisiaj 03:27:53
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 101
[K] kupie zębatkę tył do ...
Ostatni post: łogór 200
Wczoraj 16:55:47
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 58
Kupie gaźnik Bing1/14/205
Ostatni post: mirooo-92
Wczoraj 15:38:57
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 67
Zarejestrowanie ogara na ...
Ostatni post: bacablue
Wczoraj 12:22:57
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 307
Podkowa jawa 50 ogar 200 ...
Ostatni post: grz3513k
24-12-2025 04:03:47
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 160
Ogar 200 Regulacja silnik...
Ostatni post: Dinozaur
23-12-2025 22:43:37
» Odpowiedzi: 19
» Wyświetleń: 859
Przednie zawieszenie w Og...
Ostatni post: grissley
23-12-2025 21:21:29
» Odpowiedzi: 30
» Wyświetleń: 2671
Huragan RetroGrade - doku...
Ostatni post: TomaszJaguar
21-12-2025 21:50:50
» Odpowiedzi: 16
» Wyświetleń: 1499

Reklama