| 
	
	 
		
	 
	
	
	
		
			| 
				
				 
					Motorynka swap 110 cm3 i inne usprawnienia
				 
			 | 
		 
		
			| Autor | 
			Wiadomość | 
		 
		
	 
	
		
		
		
	
		
		seler1500 
 
 
		
			Kątówka robi bzzz 
			
			
 
 
			
  
 
			
Liczba postów: 1,968 
Imię: seler 
Skąd: PL 
Pojazd: Inny 
	
		
	 | 
	
		
			
RE: Romet Pony 
			 
			
				Mało się u Drynki dzieje, ale wszystko do czasu, aż będzie czas   
W planach membrana do cylindra lub komory korbowej, jeszcze nie zdecydowałem. 
Membrana z AM6, dobrze dostępna, tania, a po przetestowaniu można założyć jakąś lepszą, np. Top Racing, Polini etc. 
Dellorto 17,5 mm, oryginał ale z uszkodzonym ssaniem (przerobię na ręczne) 
Może kiedyś CDI, testowałem samoróbkę ale w sumie tylko się pogorszyło, taki ze mnie elektronik   
Na razie platynki dają radę, ale na wysokich obrotach traci moc, dlatego jeszcze rozważam jakiś inny zapłon. 
Chwilowo gaźnik 16n3-4, poprzedni simsonowski wysiadł, a Dellorto jeszcze nie przyszedł.  
Cały projekt powstał dla zabawy, ile uda się wyciągnąć z tego silnika. 50/4 lata sporo, 023 / 019 na membranie to na razie rzadkość. Co innego Chart, ale to już inna klasa wytrzymałości.  
Przeanalizowałem sens stosowania membrany, bezpośrednie napełnianie z pewnością dałoby lepsze smarowanie wału i łożysk; mniejsze spalanie. 3 mm podkładka pod głowicę, żeby odprężyć silnik, a wytrzymałość może nawet wzrośnie. 
Tyle. Będę na bieżąco informować o postępach.
			  
			
			
 
Serwis ACO pod wezwaniem świętego nikasilu
			
				
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 18-12-2017 18:43:40 przez seler1500.)
 
				
			 
		 |  
	 
 | 
 
	| 18-12-2017 18:43:28 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 
		
	 | 
 
 
	
		
		seler1500 
 
 
		
			Kątówka robi bzzz 
			
			
 
 
			
  
 
			
Liczba postów: 1,968 
Imię: seler 
Skąd: PL 
Pojazd: Inny 
	
		
	 | 
	
		
			
RE: Romet Pony 
			 
			
				Zanim powstanie cylinder na membranie, czeka mnie naprawa. 
Frez na wałku zdawczym został ścięty na okrągło   
Chwilowo ze względu na brak funduszy zębatka zostanie przyspawana do wałka, a jak zbierze się odpowiednia kwota, skrzynia zostanie doprowadzona do porządku, podobnie automat. Na pewno wykonam uszczelkę z gambitu i zdystansuję skrzynię, wtedy będę się bawił w usprawnienia. Prawdopodobnie przebiję również stary wał na korbowód Sendy   
Wpadł też ciut lepszy olej:
     
silnik już dotarty, więc 1:40. 
Zdaję sobie sprawę z tego, że takie rozwiązanie jest niedopuszczalne. Zdaję sobie również sprawę, że jest 4x tańsze niż wymiana wałka, który i tak się ukręci   
Prawdopodobnie kupię kilka wałków oryginalnych, i będę nadlewać, toczyć i szlifować, aby zamiast frezu powstało wycięcie na zębatkę Simsona. Na pewno taki wałek wytrzyma dłużej niż oryginalny, zostanie również poddany obróbce cieplnej (hartowanie & odpuszczanie).
 
Pozdrawiam, Rafał
			  
			
			
 
Serwis ACO pod wezwaniem świętego nikasilu
			
		 |  
	 
 | 
 
	| 08-01-2018 22:17:37 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 
		
	 | 
 
 
	
		
		seler1500 
 
 
		
			Kątówka robi bzzz 
			
			
 
 
			
  
 
			
Liczba postów: 1,968 
Imię: seler 
Skąd: PL 
Pojazd: Inny 
	
		
	 | 
	
		
			
RE: Romet Pony 
			 
			
				OK, drynka przejechała uwaga uwaga, 1,5 km   
Oczywiście puścił spaw, teraz już wiem, jak NIE spawać elementów hartowanych   
W takim razie klasyka, rozpołowienie, wymiana zużytych części, przerobiony wałek główny. 
Z pewnością przerobię koła pod łożyska (6201). 
Pozostałe zmiany: 
- wymienione łożysko główki ramy, 
- wyczyszczony i rozwiercony kranik, 
- mniejsza dysza w gaźniku.
 
Pozdrawiam, Rafał
			  
			
			
 
Serwis ACO pod wezwaniem świętego nikasilu
			
		 |  
	 
 | 
 
	| 10-01-2018 21:16:56 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 
		
	 | 
 
 
	
		
		seler1500 
 
 
		
			Kątówka robi bzzz 
			
			
 
 
			
  
 
			
Liczba postów: 1,968 
Imię: seler 
Skąd: PL 
Pojazd: Inny 
	
		
	 | 
	
		
			
RE: Romet Pony 
			 
			
				Hmmmm... 
NA oryginalnym gaźniku to była porażka, nawet po rozwierceniu i zwiększeniu dysz. 
Teraz mam 16n3-4, do tego króciec, i powiem że jest dużo lepiej. 
Po ostatnich próbach z dyszami ścięło frez na wałku zdawczym   
Moc ciężko oszacować, jak skończę zabawy z membraną prawdopodobnie pójdzie na hamownię, wtedy dowiemy się co i jak   
Na razie obstawiam tak 2,5 max 3 KM, na więcej nie liczę. 
Na przełożeniach Z14/25 prędkość wzrosła do ok. 60 km/h. 
Na jedynce bez problemu idzie na jedno koło, po ujęciu i szybkim dodaniu gazu, oczywiście trochę trzeba pomóc, lekko szarpnąć za kierownicę. 
Z membraną spodziewam się do 4 KM. 
Był dyfuzor, ale został zdjęty ze względu na duży spadek mocy po wrzuceniu dwójki. 
Z dyfuzorem Vmax wynosił prawie 65 km/h. (14/25)
 
Pozdrawiam, Rafał
			  
			
			
 
Serwis ACO pod wezwaniem świętego nikasilu
			
		 |  
	 
 | 
 
	| 10-01-2018 22:53:37 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 1 osoba postawiła piwo seler1500 za ten post:1 osoba postawiła piwo seler1500 za ten post. 
		rafi555 (01-10-2018)
	 | 
 
 
	
		
		seler1500 
 
 
		
			Kątówka robi bzzz 
			
			
 
 
			
  
 
			
Liczba postów: 1,968 
Imię: seler 
Skąd: PL 
Pojazd: Inny 
	
		
	 | 
	
		
			
RE: Romet Pony 
			 
			
				Wstępnie rozebrałem silnik do rozpołowienia. 
Po 20 tys. km na serii + 1300 km na 50/4 wygląda to tak: 
zabierak, kosz i przekładki sprzęgła do wymiany (przekładki zmieniły kolor na czarnofioletowy    ) 
tarcze sprzęgłowe wymieniane zaraz przed przeróbką cylindra - 1-sza tarcza przypalona na czarno, druga to samo, ale dodatkowo brakowało kilku korków. 
Gigantyczny luz między zębami przekładni stałej. 
Wał w stanie bdb, brak luzów. 
Łożyska tak samo, brak luzów. 
Zastanawia mnie jeszcze sprawa wałka głównego, wydaje mi się że nadlanie będzie niemożliwe bez rozhartowania. 
Stan układu tłok - cylinder bdb.
			  
			
			
 
Serwis ACO pod wezwaniem świętego nikasilu
			
		 |  
	 
 | 
 
	| 11-01-2018 21:20:04 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 
		
	 | 
 
 
	
		
		seler1500 
 
 
		
			Kątówka robi bzzz 
			
			
 
 
			
  
 
			
Liczba postów: 1,968 
Imię: seler 
Skąd: PL 
Pojazd: Inny 
	
		
	 | 
	
		
			
RE: Romet Pony 
			 
			
				Dziś w nastąpił przełom w temacie - silnik społowiony, odpalony. 
Otrzymałem dzisiaj kilka dawców części, z nich powstał jeden, najlepszy silnik. Odchudzony kosz sprzęgłowy, koło przekładni stałej, nowe tulejki karterów, nowe łożyska, nowa skrzynia, nowy zmieniacz biegów. 
Jutro poskładam silnik do końca, wpakuję w ramę i dodam jakiś filmik   
Wśród dawców znalazł się i silnik 027 - na niego też nadejdzie czas, być może w wakacje.
 
Pozdrawiam, Rafał
			  
			
			
 
Serwis ACO pod wezwaniem świętego nikasilu
			
				
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 23-02-2018 23:21:30 przez seler1500.)
 
				
			 
		 |  
	 
 | 
 
	| 23-02-2018 23:21:16 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 
		
	 | 
 
 
	
		
		seler1500 
 
 
		
			Kątówka robi bzzz 
			
			
 
 
			
  
 
			
Liczba postów: 1,968 
Imię: seler 
Skąd: PL 
Pojazd: Inny 
	
		
	 | 
	
		
			
RE: Romet Pony 
			 
			
				Witaj! 
Licznik miałem kiedyś, już wywaliłem - kabelki troszkę szpecą. Poszukaj na youtube, jest chyba gotowy poradnik jak zamontować licznik rowerowy w motorynce. Generalnie czujnik pasuje, musisz wykonać adapter na magnes i nawiercić otwór w feldze. Teraz mam gps (smartfon) i jest dokładniej.
 
Dzisiaj w motorynce urwał się prawy podnóżek, blacha 3mm, spawarka i się ładnie trzyma    pozmieniałem troszkę elektrykę, z przodu halogen 6V 25W, tył C10W i śmiga   
Niedługo światła znikną - eksperymentalnie montuję zapłon z pilarki, ale podejrzewam, że niewiele to da - na fabrycznym odcina przy 10 tys. obr./min. Ponadto, dzięki zastosowaniu modyfikowanych pierścieni po 5 minutach jazdy na wysokich obrotach silnik jest nie ciepły, lecz... zimny.
 
Pozdrawiam, Rafał
			  
			
			
 
Serwis ACO pod wezwaniem świętego nikasilu
			
		 |  
	 
 | 
 
	| 24-02-2018 22:30:07 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 
		
	 | 
 
 
	 
	
	
		
	 
	
		
  
	 
	 
	
	
	
	 
	
 
  
	
		
		
	 
	 
	
 
Użytkownicy przeglądający ten wątek:     1 gości
 
	
 
			
			
 | 
 
  
  
 
 
 
      |