| 
	
	 
		
	 
	
	
	
		
			| 
				
				 
					Szkiełkowanie 
				 
			 | 
		 
		
			| Autor | 
			Wiadomość | 
		 
		
	 
	
		
	
		
		mikbow 
 
 
		
			komarzysta  
			  
			
			
  
 
			
Liczba postów: 393 
Imię: Mikolaj 
Skąd: Lublin 
Pojazd: Romet Komar 
	
		
	 | 
	
		
 | 
 
	| 15-09-2014 20:30:21 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 
		
	 | 
 
 
		
		
	
		
		mikolaj.lukasik 
 
 
		
			Mechanik 
			  
			
			
  
 
			
Liczba postów: 1,181 
Imię: mikolaj 
Skąd: lublin 
Pojazd: Romet Komar 
	
		
	 | 
	
		
			
RE: Szkiełkowanie  
			 
			
				Mikrokulki Szklane są ponoć najlepsze
			 
			
			
 
Siedem cudów Gierka 
1. nie było bezrobocia 
2. mimo że nie było bezrobocia, nikt nic nie robił. 
3. mimo że nikt nic nie robił, plan wykonywano w 150 procentach. 
4. mimo że plan wykonywano w 150 procentach, nigdzie niczego nie było. 
5. mimo że nigdzie niczego nie było, każdy wszystko miał. 
6. mimo że każdy wszystko miał, wszyscy wszystko kradli. 
7. mimo że wszyscy wszystko kradli, to co kradli, zawsze było. 
 
Siedem cudów Tuska 
1. jest bezrobocie. 
2. mimo że jest bezrobocie, wszyscy pracują. 
3. mimo że wszyscy pracują, plan nie jest wykonywany nawet w 10 procentach. 
4. mimo że plan nie jest wykonywany nawet w 10 procentach, wszędzie wszystko jest. 
5. mimo że wszędzie wszystko jest, nie wszyscy wszystko mają. 
6. mimo że nie wszyscy wszystko mają, kradną głównie ci, co mają wszystko. 
7. mimo że kradną głównie ci co mają wszystko, nie udaje się nikogo złapać i niczego odzyskać.
			
		 |  
	 
 | 
 
	| 17-09-2014 17:28:36 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 1 osoba postawiła piwo mikolaj.lukasik za ten post:1 osoba postawiła piwo mikolaj.lukasik za ten post. 
		mikbow (09-17-2014)
	 | 
 
 
	
		
		em_ko 
 
 
		
			Nowy 
			  
			
			
  
 
			
Liczba postów: 35 
Imię: Michal 
Skąd: dolnoslaskie 
Pojazd: Inny 
	
		
	 | 
	
		
			
RE: Szkiełkowanie 
			 
			
				 (17-09-2014 17:28:36)mikolaj.lukasik napisał(a):  Mikrokulki Szklane są ponoć najlepsze 
Nie chcę mnożyć tematów, więc będzie tutaj.
 
1. Mam do wykonania szlif cylindra oraz szkiełkowanie całego silnika s38. Czy kolejność wykonywanych prac ma znaczenie? Lepiej najpierw wyszkiełkować , a następnie szlifować? A może odwrotnie? A może to bez znaczenia, gdy elementy są odpowiednio zabezpieczone?
 
2. Zabezpieczenie przed szkiełkowaniem: w jaki sposób zabezpieczacie części przed tym agresywnym procesem? W gwinty to chcę powkręcać śruby, a jak z pozostałymi otworami (łożyska, tuleje...). Może macie jakieś zdjęcia poglądowe, które pomogą także innym w przyszłości?
 
3. Czy sam gaźnik także poddaje się szkiełkowaniu?
			  
			
			
			
		 |  
	 
 | 
 
	| 27-12-2017 13:32:28 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 
		
	 | 
 
 
	
		
		Lagoon 
 
 
		
			Pomocny użytkownik 
			
			
			
  
 
			
Liczba postów: 575 
Imię: Michał 
Skąd: Płock 
Pojazd: Inny 
	
		
	 | 
	
		
			
RE: Szkiełkowanie 
			 
			
				Najlepiej najpierw szkiełkować a potem szlifować cylinder. Jeśli chodzi o zabezpieczenie to wszystko zależy od tego, czy zabieg wykonuje osoba myśląca, czy jakiś ćwierćmózg, który robi bo robi. Miałem ostatnio przygody i ze szkiełkowaniem i z malowaniem proszkowym i stwierdzam, że brak umiejętności u niektórych "fachowców" nie ma granic. Nikomu nie życzę trafić na takich partaczy. Co do samego szkiełkowania to lepszym , ale i niestety droższym zabiegiem jest sodowanie. Ciężko jest dokładnie umyć zakamarki po szkiełkowaniu, a wiadomo jak to się może skończyć w przypadku cylindra, gdy mikrokulki się dostaną między tłok i tuleję. Sodowanie ma tę zaletę, że efekt jest podobny a po zabiegu wkładamy część do wody, w które soda rozpuszcza się i nie ma zagrożenia, że ścierniwo nam gdzieś tam w zakamarkach pozostanie.
			 
			
			
 
Już nie chcę żadnych pilarek 
Witam! 
Zrobię dobrze cylindrom. Zainteresowany?Pisz PW! 
 
 
 
https://www.facebook.com/porting.studio/
			
		 |  
	 
 | 
 
	| 27-12-2017 14:54:38 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 
		
	 | 
 
 
	
		
		em_ko 
 
 
		
			Nowy 
			  
			
			
  
 
			
Liczba postów: 35 
Imię: Michal 
Skąd: dolnoslaskie 
Pojazd: Inny 
	
		
	 | 
	
		
			
RE: Szkiełkowanie 
			 
			
				Przygotowuję właśnie elementy do szkiełkowania. 
O ile z karterami i pokrywami nie było problemu, by to doczyścić w kąpieli w ropie, o tyle stare osady na głowicy i cylindrze są praktycznie niemożliwe do całkowitego usunięcia. Wyszczotkowałem to porządnie, do tego w ruch poszedł papier ścierny, ale stwierdziłem, że to robota głupiego  
Domyję jeszcze co mam, pozabezpieczam, i udam się z tym do szkiełkowania. 
Najwyżej mnie wyrzucą za drzwi   
			 
			
			
			
		 |  
	 
 | 
 
	| 28-12-2017 16:06:53 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 
		
	 | 
 
 
	
		
		mikbow 
 
 
		
			komarzysta  
			  
			
			
  
 
			
Liczba postów: 393 
Imię: Mikolaj 
Skąd: Lublin 
Pojazd: Romet Komar 
	
		
	 | 
	
		
 | 
 
	| 09-05-2018 18:04:36 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 
		
	 | 
 
 
	 
	
	
		
	 
	
		
  
	 
	 
	
	
	
	 
	
 
  
	
		
		
	 
	 
	
 
Użytkownicy przeglądający ten wątek:     1 gości
 
	
 
			
			
 | 
 
  
  
 
 
 
      |