| 
	
	 
		
	 
	
	
	
		
			| 
				
				 
					Velorex 16/350
				 
			 | 
		 
		
			| Autor | 
			Wiadomość | 
		 
		
	 
	
		
	
		
		Fojerman 
 
 
		
			Nowy 
			  
			
			
  
 
			
Liczba postów: 26 
Imię: Stanisław 
Skąd: Rybnik 
Pojazd: Inny 
	
		
	 | 
	
		
 | 
 
	| 03-05-2017 21:50:48 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 1 osoba postawiła piwo Fojerman za ten post:1 osoba postawiła piwo Fojerman za ten post. 
		Kanilox (05-04-2017)
	 | 
 
 
		
		
	
		
		Romecik1234 
 
 
		
			Romet go opamiętał :D  
			  
			
			
  
 
			
Liczba postów: 170 
Imię: Kamil 
Skąd: Dobrosławów  
Pojazd: Romet 2375 
	
		
	 | 
	
		
 | 
 
	| 03-05-2017 22:49:29 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 
		
	 | 
 
 
	
		
		joozek 
 
 
		
			senior 
			
			
			
  
 
			
Liczba postów: 2,411 
Imię: Józek 
Skąd: Lubin 
Pojazd: Inny 
	
		
	 | 
	
		
			
RE: Velorex 16/350 
			 
			
				Jest piękny, szkoda, że nie ma już oryginalnych lusterek   
Napisz coś więcej o nim, jaki to ma silnik, od czego zastosowano, jaka skrzynia biegów??? jakieś ciekawe, nietypowe rozwiązania   
Może jakieś zdjęcia wnętrza, jest jakiś bagażnik, no i w ogole duuuużo szczegółów. 
Pozdrawiam
			  
			
			
 
Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
			
		 |  
	 
 | 
 
	| 03-05-2017 23:42:19 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 
		
	 | 
 
 
	
		
		Fojerman 
 
 
		
			Nowy 
			  
			
			
  
 
			
Liczba postów: 26 
Imię: Stanisław 
Skąd: Rybnik 
Pojazd: Inny 
	
		
	 | 
	
		
			
RE: Velorex 16/350 
			 
			
				Zdjęć Velorexa mam setki,a może i tysiące    z róznych okresów i różnych zlotów. Velorex jest oryginalny w ponad 90 %. Nie ma żadnych przeróbek większych. Poszycie ma inny kolor, bo oryginalny był brązowy. Ja dodałem od siebie parę rzeczy, dla wygody i bezpieczeństwa: 2 lusterka na wysięgnikach, halogeny z przodu, osłony przeciwsłoneczne z malucha do opuszczania i dodatkowy „letni” dach. Tablicę rejestracyjna przeniosłem też na błotnik, jak mają Czesi, bo wersja eksportowa do Polski miała tablicę powyżej błotnka, tablice były wtedy w Polsce podłużne. Lusterka oryginalne też są 2, wewnętrzne i zewnętrzne. Ogólnie Velorexy produkowane były w CSRS od lat 40 – tych, do roku 1973. Wyprodukowano ok 15 tys, z czego ok połowa na eksport do min Polski, Węgier, Bułgarii, NRD. Początkowo w Velorexach montowane były silniki z Jawy 250, następnie przejściowo z Jawy 175, a ostatecznie z Jawy 350. Tych było najwięcej. Velorex ogólnie był pojazdem dla inwalidów. Silniki 350 wyposażone były w dodatkowy  dynamorozrusznik na 12 V. Pojazd ten posiada 4 biegi do przodu i 4 do tyłu. Można przełączyć lewe obroty i silnik pali do tyłu. Większośc części z dostępnych w CSRS pojazdów: Jawa, Skoda, Zetor itp. Konstruktorami Velorexa byli bracia Frantisek i Mohjmir Stransky. To tyle na razie na szybko. Fotki można znaleźć na mojej stronie, albo na stronach o Velorexie. Nie wiem, czy tutaj mogą podawać linki?
			  
			
			
 
Choć nie Porsche, to nie gorsze... 
			
		 |  
	 
 | 
 
	| 04-05-2017 10:35:08 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 1 osoba postawiła piwo Fojerman za ten post:1 osoba postawiła piwo Fojerman za ten post. 
		joozek (05-04-2017)
	 | 
 
 
	
		
		Fojerman 
 
 
		
			Nowy 
			  
			
			
  
 
			
Liczba postów: 26 
Imię: Stanisław 
Skąd: Rybnik 
Pojazd: Inny 
	
		
	 | 
	
		
 | 
 
	| 04-05-2017 23:11:16 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 
		
	 | 
 
 
	
		
		joozek 
 
 
		
			senior 
			
			
			
  
 
			
Liczba postów: 2,411 
Imię: Józek 
Skąd: Lubin 
Pojazd: Inny 
	
		
	 | 
	
		
			
RE: Velorex 16/350 
			 
			
				A niech to, całkiem sporo miejsca    Takim to nie tylko na weekend, ale i pod namiot z panienką, nad morze, można jechać    
Zastanawiam się tylko, a gdzie kontrolowane strefy zgniotu    i do czego ten ogromny, zielony wentylator??? aż tak się grzeje???  
Podoba mi się   
			 
			
			
 
Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
			
		 |  
	 
 | 
 
	| 04-05-2017 23:17:46 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 
		
	 | 
 
 
	
		
		Fojerman 
 
 
		
			Nowy 
			  
			
			
  
 
			
Liczba postów: 26 
Imię: Stanisław 
Skąd: Rybnik 
Pojazd: Inny 
	
		
	 | 
	
		
			
RE: Velorex 16/350 
			 
			
			
			
 
Choć nie Porsche, to nie gorsze... 
			
				
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 04-05-2017 23:38:32 przez Fojerman.)
 
				
			 
		 |  
	 
 | 
 
	| 04-05-2017 23:22:28 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 
		
	 | 
 
 
	
		
		joozek 
 
 
		
			senior 
			
			
			
  
 
			
Liczba postów: 2,411 
Imię: Józek 
Skąd: Lubin 
Pojazd: Inny 
	
		
	 | 
	
		
			
RE: Velorex 16/350 
			 
			
				Nooo bajka i to z wielkim serduchem    tylko pozazdrościć takich chwil, takiej pasji i cierpliwości. 
Pozdrawiam
			  
			
			
 
Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
			
		 |  
	 
 | 
 
	| 04-05-2017 23:53:52 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 
		
	 | 
 
 
	
		
		Fojerman 
 
 
		
			Nowy 
			  
			
			
  
 
			
Liczba postów: 26 
Imię: Stanisław 
Skąd: Rybnik 
Pojazd: Inny 
	
		
	 | 
	
		
			
RE: Velorex 16/350 
			 
			
				Jawa posiada 4 biegi, a w Velorexie dzięki zastosowaniu przełącznika krzyżowego zmieniamy bieguny na rozruszniku i cewkach, więc silnik kręci w lewo. Chcąc jechać do tyłu trzeba wyłączyć silnik i zakręcić w lewo. Do wycofania wystarczy jedynka, ale teoretycznie są 4 biegi, tak jak do przodu. Chcąc jechać znowu do przodu trzeba wyłączyć silnik i zakręcić do przodu. Jest to dosyć uciążliwe, ale Velorex był pojazdem dla inwalidów, więc wsteczny bieg był potrzebny, ponieważ inwalida nie mógł wysiąść z pojazdu, żeby popchać go do tyłu. Mam nadzieję, że wytłumaczyłem w miarę jasno.
			 
			
			
 
Choć nie Porsche, to nie gorsze... 
			
		 |  
	 
 | 
 
	| 05-05-2017 22:38:55 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 1 osoba postawiła piwo Fojerman za ten post:1 osoba postawiła piwo Fojerman za ten post. 
		Petronas (05-05-2017)
	 | 
 
 
	
		
		Fojerman 
 
 
		
			Nowy 
			  
			
			
  
 
			
Liczba postów: 26 
Imię: Stanisław 
Skąd: Rybnik 
Pojazd: Inny 
	
		
	 | 
	
		
 | 
 
	| 07-05-2017 18:23:05 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 
		
	 | 
 
 
	 
	
	
		
	 
	
		
  
	 
	 
	
	
	
	 
	
 
  
	
		
		
	 
	 
	
 
Użytkownicy przeglądający ten wątek:     
 
	
 
			
			
 | 
 
  
  
 
 
 
      |