Ocena wątku:
- 0 głosów - 0 średnio
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
[Chart] Moc cewek ładowania
|
Autor |
Wiadomość |
joozek
senior
Liczba postów: 2,411
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
|
RE: [Chart] Moc cewek ładowania
Gwoli ścisłości, pisząc Moc - używamy jednostki [W] - wat
Przykłady które podajecie, to wartości prądu znamionowego [A] - amper
Moc jest iloczynem prądu i napięcia [volt].
Ot tak tylko, żeby było jaśniej
Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
|
|
15-07-2016 01:04:44 |
|
|
Mefju089
Ślůnski Rometowiec

Liczba postów: 106
Imię: Mateusz
Skąd: Siem-ce Śląskie
Pojazd: Romet Chart
|
RE: [Chart] Moc cewek ładowania
Nie uciągło by tego gdyby miały 1,4A.
Jeśli żarówki biorą 7W, czyli 1,2A, natomiast akumulator ładujemy 1/10 jego Ah, oryginalnie był 11Ah, z czego wynika, że powinniśmy go ładować prądem o natężeniu 1,1A.
1,1A + 1,2A = 2,3A.
zaCHARTowany 
|
|
15-07-2016 12:55:39 |
|
1 osoba postawiła piwo Mefju089 za ten post:1 osoba postawiła piwo Mefju089 za ten post.
joozek (07-17-2016)
|
JGNZM
Chartełowiec
Liczba postów: 1,247
Imię: Mikołaj
Skąd: Wielkopolskie
Pojazd: Romet Chart
|
|
15-07-2016 13:33:56 |
|
|
tomek1081
Nowy

Liczba postów: 4
Imię: Tomek
Skąd: Bielsko-Biała
Pojazd: Romet Chart
|
RE: [Chart] Moc cewek ładowania
Witam ponownie
W waszych odpowiedziach pojawiły się rozbieżności, podobnie jak na schemacie:

i w specyfikacji:
W moim charcie w czasie pracy dwóch cewek otrzymuje prąd 1.4A - problem jest taki że gdy włączę oświetlenie cewki wytwarzają mniej prądu, niż jest pobierane w trybie ciągłym - jestem na minus ok 100-200mA. Myślałem, że zamiast jednej mocniejszej cewki założone są dwie słabsze - stąd pytanie, jak to wygląda w waszych maszynach - i jak interpretowany powinien być schemat elektryczny.
Podczas jazdy bez świateł ładuje cewka nr1 0.8A - wynika, że konstruktorzy uznali taki prąd ładowania za odpowiedni.
Biorąc pod uwagę zestaw żarówek, które pracują cały czas:
tył - 5w
licznik - 2w
przednie światło pozycyjne - 2w
mamy razem 9W - co daje pobór na poziomie 9W/6V = 1,5A
Z powyższego wynika, że cewka nr2 z prądem 1.5A pasowałaby idealnie - zaspokoiła by dodatkowe źródła poboru, a cewka nr1 nadal zapewniała by ładowanie na poziomie 0,8A
Po tym co zmierzyłem i co zobaczyłem na schemacie uznałem, że w moim modelu, założone zostały 2 słabsze cewki, ale skoro charper również zmierzył taki prąd ładowania - to wygląda na to nie tylko mój problem - być może zakład przyoszczędził na produkcji(albo w PRL panowały niedobory miedzi)
Jeżeli ktoś z Was, kto nie ma problemu z ładowaniem zmierzyłby prąd ładowania i uzyskał ponad 2A - znaleźlibyśmy przyczynę odwiecznego problem z ładowaniem w chartach.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 16-07-2016 22:02:37 przez tomek1081.)
|
|
16-07-2016 22:01:23 |
|
|
JGNZM
Chartełowiec
Liczba postów: 1,247
Imię: Mikołaj
Skąd: Wielkopolskie
Pojazd: Romet Chart
|
|
17-07-2016 00:13:44 |
|
|
tomek1081
Nowy

Liczba postów: 4
Imię: Tomek
Skąd: Bielsko-Biała
Pojazd: Romet Chart
|
RE: [Chart] Moc cewek ładowania
(17-07-2016 00:13:44)JGNZM napisał(a): Chart nie ma światła postojowego oryginalnie w przedniej lampie 
W moim jest i wygląda na montaż fabryczny:
(17-07-2016 00:13:44)JGNZM napisał(a): Cewki są nawinięte tak, żeby produkcja była tańsza. Jak chcesz większą moc to nawiń cewki ładowania i po problemie.
Czy wiesz może jak je nawinąć aby zrobić na jednej te 1,5A - grubość druta, ilość zwoi?
(16-07-2016 22:59:04)damian94 napisał(a): Wyjmij akumulator i zobacz jak bez niego światła świecą.
Mierzyłem natężenie ładowania akumulatora:
- bez świateł dwie cewki dają razem ok 1,2A
- ze światłami jest (minus!) -0,1A
Problem ten planuję rozwiązać używając żarówek ledowych w
- podświetleniu licznika
- pozycyjna z przodu
Ledowe odpowiedniki pobierają max 0.25W/szt
Zyskam zatem 1,75W/szt czyli razem 3,5W co powinno przełożyć się na prąd ładowania 0,58A (3,5W/6V = 0,583A) - powinno to rozwiązać problem - wygląda na to, że konstruktorzy przeczuwali, że LEDy się upowszechnią.
|
|
17-07-2016 00:58:31 |
|
|
charper
detyfusan

Liczba postów: 2,027
Imię: Wojtek
Skąd: ze wsi
Pojazd: Romet Chart
|
RE: [Chart] Moc cewek ładowania
(17-07-2016 00:58:31)tomek1081 napisał(a): (17-07-2016 00:13:44)JGNZM napisał(a): Chart nie ma światła postojowego oryginalnie w przedniej lampie 
W moim jest i wygląda na montaż fabryczny:


(17-07-2016 00:13:44)JGNZM napisał(a): Cewki są nawinięte tak, żeby produkcja była tańsza. Jak chcesz większą moc to nawiń cewki ładowania i po problemie.
Czy wiesz może jak je nawinąć aby zrobić na jednej te 1,5A - grubość druta, ilość zwoi?
(16-07-2016 22:59:04)damian94 napisał(a): Wyjmij akumulator i zobacz jak bez niego światła świecą.
Mierzyłem natężenie ładowania akumulatora:
- bez świateł dwie cewki dają razem ok 1,2A

- ze światłami jest (minus!) -0,1A

Problem ten planuję rozwiązać używając żarówek ledowych w
- podświetleniu licznika
- pozycyjna z przodu
Ledowe odpowiedniki pobierają max 0.25W/szt
Zyskam zatem 1,75W/szt czyli razem 3,5W co powinno przełożyć się na prąd ładowania 0,58A (3,5W/6V = 0,583A) - powinno to rozwiązać problem - wygląda na to, że konstruktorzy przeczuwali, że LEDy się upowszechnią. 
nie przeczuwali ze bedzie trzeba ciagle jezdzic na swiatlach jak nienormalny.
ps. jedna cewka swietlna zastapi obie cewki ladowania, zostanie jeszcze mniej wiecej 0,5A, jednak moze zajsc potrzeba zastosowania regulatora.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 17-07-2016 01:21:57 przez charper.)
|
|
17-07-2016 01:18:14 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
|
|