Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: [Chart] Moc cewek ładowania
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Witam

Proszę o informacje jaką moc ładowania dostarczają cewki w charcie.

Pytam dlatego, że w schemacie i w specyfikacji panuje pewna rozbieżność.

Według schematu elektrycznego w charcie znajdują się 2 cewki ładowania:
0,8A i 1,5A. (Czy łącznie obie cewki powinny dawać 2,3A?)

Natomiast według specyfikacji chart posiada: cewka ładowania 6 V - 1,4A

Źródło: "Obsługa i naprawa: Motorowery Romet" : str. 90 specyfikacja oraz str. 87 - schemat instalacji.
W Charcie są dwie cewki o takiej samej mocy 0.8A. Jedna ładuje w trakcie jazdy bez świateł, a na światłach obie. Łączna moc to 1.4A. Inna sprawa, że w tym schemacie jest błąd podłączenia tych cewek.
(14-07-2016 21:49:03)damian94 napisał(a): [ -> ]W Charcie są dwie cewki o takiej samej mocy 0.8A. Jedna ładuje w trakcie jazdy bez świateł, a na światłach obie. Łączna moc to 1.4A. Inna sprawa, że w tym schemacie jest błąd podłączenia tych cewek.

Łączna ich moc to 2.3A.
Gwoli ścisłości, pisząc Moc - używamy jednostki [W] - wat
Przykłady które podajecie, to wartości prądu znamionowego [A] - amper
Moc jest iloczynem prądu i napięcia [volt].

Ot tak tylko, żeby było jaśniej Angel
Mierzylem i jest 1,4.
Nie uciągło by tego gdyby miały 1,4A.
Jeśli żarówki biorą 7W, czyli 1,2A, natomiast akumulator ładujemy 1/10 jego Ah, oryginalnie był 11Ah, z czego wynika, że powinniśmy go ładować prądem o natężeniu 1,1A.
1,1A + 1,2A = 2,3A.
Oryginalnie był 10Ah Smile
A jest tam jakiś regulator żeby ci odcial nadmiar prawie niespozytego prądu o naterzeniu 1A? Nie, i dlatego nie ma tam 2A tylko 1A. Ten akumulator jest tak ladowany żeby nie doszlo do przeladowania.
Witam ponownie

W waszych odpowiedziach pojawiły się rozbieżności, podobnie jak na schemacie:

i w specyfikacji:


W moim charcie w czasie pracy dwóch cewek otrzymuje prąd 1.4A - problem jest taki że gdy włączę oświetlenie cewki wytwarzają mniej prądu, niż jest pobierane w trybie ciągłym - jestem na minus ok 100-200mA. Myślałem, że zamiast jednej mocniejszej cewki założone są dwie słabsze - stąd pytanie, jak to wygląda w waszych maszynach - i jak interpretowany powinien być schemat elektryczny.

Podczas jazdy bez świateł ładuje cewka nr1 0.8A - wynika, że konstruktorzy uznali taki prąd ładowania za odpowiedni.
Biorąc pod uwagę zestaw żarówek, które pracują cały czas:
tył - 5w
licznik - 2w
przednie światło pozycyjne - 2w
mamy razem 9W - co daje pobór na poziomie 9W/6V = 1,5A

Z powyższego wynika, że cewka nr2 z prądem 1.5A pasowałaby idealnie - zaspokoiła by dodatkowe źródła poboru, a cewka nr1 nadal zapewniała by ładowanie na poziomie 0,8A

Po tym co zmierzyłem i co zobaczyłem na schemacie uznałem, że w moim modelu, założone zostały 2 słabsze cewki, ale skoro charper również zmierzył taki prąd ładowania - to wygląda na to nie tylko mój problem - być może zakład przyoszczędził na produkcji(albo w PRL panowały niedobory miedzi)

Jeżeli ktoś z Was, kto nie ma problemu z ładowaniem zmierzyłby prąd ładowania i uzyskał ponad 2A - znaleźlibyśmy przyczynę odwiecznego problem z ładowaniem w chartach.
Już pisałem, że na tym schemacie jest błąd, stąd ładowanie jest jakie jest (chyba że nikt nie grzebał i się skiepściło to cewki/mostek/akumulator). Wyjmij akumulator i zobacz jak bez niego światła świecą.
Chart nie ma światła postojowego oryginalnie w przedniej lampie Wink
Cewki są nawinięte tak, żeby produkcja była tańsza. Jak chcesz większą moc to nawiń cewki ładowania i po problemie. Ja jakoś nie narzekam na ładowanie po założeniu mostka gretza. Ładowanie raz nawet wysiadło u BigSofta w jego prądnicy 120W gdy jeździł po dużym mieście. A tam trzeba używać cały czas kierunkowskazów, światła stop itp. Wtedy to nie wyrobi. Przy niskich obrotach nigdy nie będzie ładować jak powinno.
To może na początku nie było. Bo co, eksportowe miałyby mieć ? U mnie też jest postojówka, ale ładowanie dawało radę.
(17-07-2016 00:13:44)JGNZM napisał(a): [ -> ]Chart nie ma światła postojowego oryginalnie w przedniej lampie Wink
W moim jest i wygląda na montaż fabryczny:





(17-07-2016 00:13:44)JGNZM napisał(a): [ -> ]Cewki są nawinięte tak, żeby produkcja była tańsza. Jak chcesz większą moc to nawiń cewki ładowania i po problemie.

Czy wiesz może jak je nawinąć aby zrobić na jednej te 1,5A - grubość druta, ilość zwoi?

(16-07-2016 22:59:04)damian94 napisał(a): [ -> ]Wyjmij akumulator i zobacz jak bez niego światła świecą.

Mierzyłem natężenie ładowania akumulatora:

- bez świateł dwie cewki dają razem ok 1,2A


- ze światłami jest (minus!) -0,1A




Problem ten planuję rozwiązać używając żarówek ledowych w
- podświetleniu licznika
- pozycyjna z przodu

Ledowe odpowiedniki pobierają max 0.25W/szt
Zyskam zatem 1,75W/szt czyli razem 3,5W co powinno przełożyć się na prąd ładowania 0,58A (3,5W/6V = 0,583A) - powinno to rozwiązać problem - wygląda na to, że konstruktorzy przeczuwali, że LEDy się upowszechnią. Tongue
(17-07-2016 00:58:31)tomek1081 napisał(a): [ -> ]
(17-07-2016 00:13:44)JGNZM napisał(a): [ -> ]Chart nie ma światła postojowego oryginalnie w przedniej lampie Wink
W moim jest i wygląda na montaż fabryczny:





(17-07-2016 00:13:44)JGNZM napisał(a): [ -> ]Cewki są nawinięte tak, żeby produkcja była tańsza. Jak chcesz większą moc to nawiń cewki ładowania i po problemie.

Czy wiesz może jak je nawinąć aby zrobić na jednej te 1,5A - grubość druta, ilość zwoi?

(16-07-2016 22:59:04)damian94 napisał(a): [ -> ]Wyjmij akumulator i zobacz jak bez niego światła świecą.

Mierzyłem natężenie ładowania akumulatora:

- bez świateł dwie cewki dają razem ok 1,2A


- ze światłami jest (minus!) -0,1A




Problem ten planuję rozwiązać używając żarówek ledowych w
- podświetleniu licznika
- pozycyjna z przodu

Ledowe odpowiedniki pobierają max 0.25W/szt
Zyskam zatem 1,75W/szt czyli razem 3,5W co powinno przełożyć się na prąd ładowania 0,58A (3,5W/6V = 0,583A) - powinno to rozwiązać problem - wygląda na to, że konstruktorzy przeczuwali, że LEDy się upowszechnią. Tongue
nie przeczuwali ze bedzie trzeba ciagle jezdzic na swiatlach jak nienormalny.

ps. jedna cewka swietlna zastapi obie cewki ladowania, zostanie jeszcze mniej wiecej 0,5A, jednak moze zajsc potrzeba zastosowania regulatora.
U mnie wyglądało to mniej więcej tak.

Na wolnych obrotach bez świateł było 6.10v
Na światłach napięcie było takie samo, aczkolwiek bardziej było podtrzymywane aniżeli ładowane.

Po dodaniu gazu w obu przypadkach napięcie rosło.

Inna sprawa że ta postojówka nie jest fabryczna i nie powinno jej być (schemat jej nie uwzględnia). Na wolnych obrotach w obu przypadkach akumulator powinien się ładować.

P.S. U mnie ktoś zrobił to zdecydowanie lepiej jak u Ciebie.
Stron: 1 2
Przekierowanie