Ocena wątku:
- 0 głosów - 0 średnio
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Kupno pierwszego mtoroweru.
|
Autor |
Wiadomość |
Damian4570
Zaawansowany hardware'owiec
Liczba postów: 1,305
Imię: Damian
Skąd: Strzelce Kraj
Pojazd: Romet Kadet
|
RE: Kupno pierwszego mtoroweru.
(11-01-2015 15:25:20)Kaskader na komarze napisał(a): Jak dla mnie 023 będzie idealny na początek dla Ciebie, 019 nie miałem, ale jak okiełznasz 023 śmiało kupuj ogara 200. W 023 ustawisz na "oko" i jeździ jest dość łatwy w obsłudze i nie powinien sprawiać problemów.
No z tym ustawianiem "na oko" to różnie bywa, na forum jest sporo tematów o ustawianiu zapłonu (teraz dalej powstają nowe). Wynika więc z tego, że nawet z tym ustawianiem "na oko" zapłonu 023 - niektórzy mają problem
Osobiście polecam Ci jako pierwszy motorower Ogara 200 lub Ogara 205 - na pierwszym jeździłem dosyć sporo, jak wjedziesz w porządny piasek i nawet się zakopiesz w lesie - w 90% silnik 223 sobie poradzi i elegancko wyjedziesz z zaspy Niestety Ogarem 205 tak nie poszalejesz, silnik jest taki sam jak w moim Kadecie, czyli 023 i trochę mu mocy brakuje, więc o lekko "offroad'owej" jeździe możesz zapomnieć Chyba, że będziesz jeździł 205-tką w dużej mierze po asfalcie, to dobrze zrobiony silnik posłuży Ci długo, a skrzynia która w 023 jest naprawdę toporna - wybaczy Ci wszystkie błędy początkującego motorowerzysty
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 11-01-2015 15:36:49 przez Damian4570.)
|
|
11-01-2015 15:32:51 |
|
|
TheNight
Technik
Liczba postów: 904
Imię: Krystian
Skąd: Sanok
Pojazd: Romet Chart
|
RE: Kupno pierwszego mtoroweru.
Z awaryjnością bywa różnie w 019 padają skrzynie i automat jednak jeśli dokręcisz go mocno [automat] i użyjesz kleju do gwintów żeby się nie odkręcał dobrze ustawisz wybierak będzie ci długo chodził.
W 023 też padają skrzynie ale rzadziej.
Gdzieś na forum było że ktoś wsadził do 019 cylinder z simsona chyba 70/4 czyli miał w nim ok. 11km vma mówił że ok 110km/h ale po tym zabiegu sypała się mu 1ka w skrzyni.
Może powiem różnice między 019 a 023
019:
- 3 biegi
- o te 10km/h szybszy
- więcej mocy ok 0.7km [019 ma chyba 2.5km a 023 1.8km]
- Większe obroty [023 ok. 4800rpm 019 5200rpm]
- Inny automat.
023 nie ma sensu chyba opisywać.
Dodam też że większość części jest taka sama w obu silnikach.
Ja bym brał 019 gdyż nie ma tego odczucia "piłowania" przy wysokich obrotach na 3ce tak jak w 023 na 2ce.
*Tuning/Usprawnianie Silników 2T
*Remonty generalne silników 2T/4T
Mój Chart 50/5
Derbi Senda 70/7/3M w akcji
|
|
11-01-2015 15:40:44 |
|
|
TheNight
Technik
Liczba postów: 904
Imię: Krystian
Skąd: Sanok
Pojazd: Romet Chart
|
RE: Kupno pierwszego mtoroweru.
W 223 wszystko jest odwrotnie Biegi w dół nie w górę Kopnik z prawej strony i do przodu sprzęgło z lewej zapłon z prawej i do tego wewnętrzne magneto
Na początek 019 / 023 są idealne a 223 zwykłym śrubokrętem nie naprawisz tak łatwo.
Ta 019 / 023 będzie idealny.
*Tuning/Usprawnianie Silników 2T
*Remonty generalne silników 2T/4T
Mój Chart 50/5
Derbi Senda 70/7/3M w akcji
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 11-01-2015 15:54:03 przez TheNight.)
|
|
11-01-2015 15:53:36 |
|
1 osoba postawiła piwo TheNight za ten post:1 osoba postawiła piwo TheNight za ten post.
Suwmiarka (01-11-2015)
|
TheNight
Technik
Liczba postów: 904
Imię: Krystian
Skąd: Sanok
Pojazd: Romet Chart
|
RE: Kupno pierwszego mtoroweru.
Zależy jak trafi.. 023 może okazać się większym trupem niż dojechane 019
Kupując najlepiej sprawdzić czy silnik nie ma wycieków / pali od kopa itd nie warto brać silnika niekompletnego
podam przykład: "Silnik nie odpala gdyż nie mam czasu założyć głowicy / cylindra" może to oznaczać że silnik jest dojechany i może mieć problemy związane z np skrzynią biegów.
Jeśli masz coś brać to niech to coś przed Tobą przynajmniej odpali
*Tuning/Usprawnianie Silników 2T
*Remonty generalne silników 2T/4T
Mój Chart 50/5
Derbi Senda 70/7/3M w akcji
|
|
11-01-2015 16:01:21 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
|
|