Ogar 205 Brzoz3k
|
Autor |
Wiadomość |
Brzoz3k
Uczeń
![*](http://www.chlopcyrometowcy.pl/images/uczen.png)
Liczba postów: 289
Imię: Adam
Skąd: Warszawa
Pojazd: Romet Ogar 205
|
Ogar 205 Brzoz3k
Cześć!
Kilka dni temu zakupiłem Ogara 205, był tani ![;P ;P](images/jezorek.gif) .
Nie wygląda rewelacyjnie, do oryginału jeszcze mu daleko.
No to zaczynamy odbudowę ![Big Grin Big Grin](images/smilies/biggrin.gif) .
Romet ma ramę z dospawanym bagażnikiem, bez zderzaków, światła zrobione na akumulator (mega prowizorka na ledach). Koła do zmiany. Hamulec nożny do dołożenia, zamontowanie stopek.
Ramę może odbuduję tak jak trzeba, może nie- w sobotę dostanę drugą ramę, a właściwie całego Ogara bez silnika w częściach.
Silnik- z pychu odpalał, 10 m jazdy i gasł. Dobrałem się do zapłonu- ustawiłem. Później gaźnik- palił od pierwszego, ale też 15-20 s i zdychał.
Okazało się, że pływak ciężko pracuje, a sam gaźnik ma dziurę. Po demontażu gaźnika dałem mu dawkę prosto na cylinder- pali jak złoto.
W silniku poprzedni właściciel, młody chłopak, wymienił wał, sprzęgło, łożyska i uszczelnienia. Był też nowy tłok i cylinder po szlifie. Niestety cylinder na miał uszkodzony gwint na szpilkę od gaźnika, więc został zdjęty.
Uszkodzony, a właściwie połamany automat biegów.
Pod magneto nie ma cewek od świateł (dorzucił razem z innymi częściami).
Plany:
Dzisiaj przyjedzie cylinder, głowica, tłok, pierścienie, gaźnik, automat biegów oraz nowa manetka gazu. Jeśli w pracy nie zdarzy się nic niespodziewanego to będzie dzisiaj gadał.
Muszę odbudować instalację elektryczną.
Przywrócenie ramy do stanu fabrycznego (pomijam tutaj malowanie). To żeby sobie popyrtać w czasie remontu drugiej ramy.
Życzcie powodzenia!
Zdjęcia przed, po i może w trakcie prac wrzucę na forum.
Pozdrawiam!
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 07-05-2014 11:04:24 przez Brzoz3k.)
|
|
07-05-2014 10:57:20 |
|
|
Brzoz3k
Uczeń
![*](http://www.chlopcyrometowcy.pl/images/uczen.png)
Liczba postów: 289
Imię: Adam
Skąd: Warszawa
Pojazd: Romet Ogar 205
|
RE: Ogar 205 Brzoz3k
Silnik złożony. Nowy cylinder, głowica, tłok, pierścienie, gaźnik.
Teraz napotkane problemy:
1. Po próbie odpalenia popyrtał i zgasł, druga próba- lepiej. Po trzeciej ładnie zapalił, ale wysokie obroty. Linka kiepskiej jakości- po sprawdzeniu rozpadła mi się w ręce. Mam nadzieję, że po wymianie linki i regulacji gaźnika będzie w porządku.
2. Prawdopodobnie cewka zapłonowa (lub kondensator) niedomaga. Dla pewności zamówiłem nowy iskrownik- tego ramka jest w nie najlepszym stanie. Nowa świeca też w drodze.
Na poprzednim cylindrze kompresja była zadowalająca, ale na nowym jest duuuużo lepiej.
Silniczek prawie gotowy, teraz będą poszukiwania ramy do rejestracji i dalsza część odbudowy.
Jeszcze mam pytanie odnośnie wężyka i kraniku. Po odkręceniu kraniku poziom paliwa powinien być w wężyku m/w 3/4 cm powyżej króćca gaźnika? Czy powinno zalewać cały wężyk?
PS: Podejrzewam cewkę, bo przy jakimkolwiek ustawieniu zapłonu i różnych konfiguracji przerywacza iskra jest przez kilka obrotów wału, później ginie i znowu się pojawia. Dobrze kombinuje?
PS2: 10 lat temu znałem te silniki na wylot, wszystkie niedomagania itd, ale po takim czasie coś świta, ale jeszcze brak tej pewności ![Smile Smile](images/smilies/smile.gif) .
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 08-05-2014 11:00:36 przez Brzoz3k.)
|
|
08-05-2014 10:57:35 |
|
|
motomaniak
Technik
![*](http://www.chlopcyrometowcy.pl/images/technik.png)
Liczba postów: 1,022
Imię: Jakub
Skąd: Odolanów
Pojazd: Inny
|
|
09-05-2014 22:58:07 |
|
|
Bartek
Emerytowany Moderatroll
Liczba postów: 2,961
Imię: Bartek
Skąd: Jarosław
Pojazd: Romet Ogar 200
|
RE: Ogar 205 Brzoz3k
Jejku ale WT. Ktoś chciał chyba przerobić do stunu skoro takie coś przyspawał do ramy ![Tongue Tongue](images/smilies/tongue.gif)
Szału nie ma wiadomo bo przed remontem.
To co jest dobre przełożyć do tej drugiej ramy i będzie fajny ogarek.
Koło tylne kupujesz nowe czy będziesz odnawiał to obecne ?
|
|
10-05-2014 14:29:44 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
|
|