Oto instrukcja jak wymienić simmering pod sprzęgłem, krok po kroku ze zdjęciami
Dotyczy wszystkich polskich silników
1. Spuszczamy olej z silnika, odkręcając zarówno śrubę spustową na dole w karterach, jak i śrubę wlewu na kapie:
2. Odkręcamy śruby kapy. W przypadku gdy mocno siedzą, można pomóc sobie śrubokrętem (punktakiem itp.) stukając go młotkiem w mniejwięcej taki sposób:
3. Ściągamy kapę, uważając aby nie zgubić popychacza sprzęgła
4. Wyciągamy zawleczki, zdejmujemy pokrywkę i odkręcamy sprzęgło. Pod pokrywką jest mocna sprężyna, na którą należy uważać, żeby nas coś w twarz nie trafiło
5. Następnie odkręcamy koło zębate
6. Wyciągamy stary simmering. Nie ma na to określonego sposobu, każdy działający jest dobry
7. Czyścimy miejsce na nowy simmering
8. Wbijamy nowy simmering tak, aby wszedł idealnie na swoje miejsce
9. Zakładamy podkładki koła zębatego oraz kosza sprzęgła
10. Zakładamy koło zębate (wgłębieniem do wewnątrz), i mocno dokręcamy. Trzeba uważać bo łatwo zerwać gwint na wałku
11. Przykręcamy sprzęgło, pamiętając o bardzo ważnej podkładce zabezpieczającej
12. Składamy sprzęgło do kupy, wymaga to wykazaniem się trochę siłą, można kogoś poprosić aby pomógł nam włożyć zawleczki
13. Zakładamy uszczelkę posmarowaną towotem, aby nie przeciekała
14. Zakładamy kapę, i kto chce może zrównać wystającą uszczelkę, przycinając ją nożem do tapet np.
I gotowe!
Nie zapomnijmy wkręcić śrub i zalać silnik Hipolkiem
Niedługo poradnik pod magnetem i zdawczej
Bezwzględny zakaz kopiowania materiału