Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: [Poradnik] Jak wymienić simmering sprzęgła
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Oto instrukcja jak wymienić simmering pod sprzęgłem, krok po kroku ze zdjęciami Wink Dotyczy wszystkich polskich silników :F

1. Spuszczamy olej z silnika, odkręcając zarówno śrubę spustową na dole w karterach, jak i śrubę wlewu na kapie:



2. Odkręcamy śruby kapy. W przypadku gdy mocno siedzą, można pomóc sobie śrubokrętem (punktakiem itp.) stukając go młotkiem w mniejwięcej taki sposób:



3. Ściągamy kapę, uważając aby nie zgubić popychacza sprzęgła



4. Wyciągamy zawleczki, zdejmujemy pokrywkę i odkręcamy sprzęgło. Pod pokrywką jest mocna sprężyna, na którą należy uważać, żeby nas coś w twarz nie trafiło Wink



5. Następnie odkręcamy koło zębate



6. Wyciągamy stary simmering. Nie ma na to określonego sposobu, każdy działający jest dobry :F



7. Czyścimy miejsce na nowy simmering



8. Wbijamy nowy simmering tak, aby wszedł idealnie na swoje miejsce



9. Zakładamy podkładki koła zębatego oraz kosza sprzęgła



10. Zakładamy koło zębate (wgłębieniem do wewnątrz), i mocno dokręcamy. Trzeba uważać bo łatwo zerwać gwint na wałku



11. Przykręcamy sprzęgło, pamiętając o bardzo ważnej podkładce zabezpieczającej



12. Składamy sprzęgło do kupy, wymaga to wykazaniem się trochę siłą, można kogoś poprosić aby pomógł nam włożyć zawleczki



13. Zakładamy uszczelkę posmarowaną towotem, aby nie przeciekała



14. Zakładamy kapę, i kto chce może zrównać wystającą uszczelkę, przycinając ją nożem do tapet np.




I gotowe! Wink Nie zapomnijmy wkręcić śrub i zalać silnik Hipolkiem radocha

Niedługo poradnik pod magnetem i zdawczej Wink

Bezwzględny zakaz kopiowania materiału
chciałbym tylko dodać że niektóre zębatki opornie schodzą z wałka i trzeba czasem użyć ramiennego ściągacza
Dzieki za poradnik.Zrob jeszcze pare takich
Zamykam w razie jakichkolwiek pytań pisać albo do mnie albo do autora poradnika
Przekierowanie