| 
	
	 
		
	 
	
	
	
		
			| 
				
				 
					Zanim zadasz pytanie-sprawdź, bo pewnie już to przerabialiśmy
				 
			 | 
		 
		
			| Autor | 
			Wiadomość | 
		 
		
	 
	
		
	
		
		Makaveli 
 
 
		
			Nowy 
			  
			
			
  
 
			
Liczba postów: 31 
Imię: Szymon 
Skąd: Lublin 
Pojazd: Romet Chart 
	
		
	 | 
	
		
			
RE: Forumowe FAQ, choć Semmao powtarza że to bardziej encyklopedia 
			 
			
				G  
Gaźnik - dawkuje paliwo i powietrze tworząc mieszankę, dzięki której    pracuje silnik. Jego poprawna regulacja niezbędna jest do właściwej pracy silnika. Przeważnie w Rometach fabrycznie stosowano modele GM12F/GM12F1/GM13F (minimalne różnice pomiędzy nimi). Wyjątkami były Chart (gaźniki MC14 lub Bing 1/14/206) oraz Ogar 200 i Kadet 110 (w obydwu Jikov). 
Eksploatacja wyżej wspomnianych gaźników zazwyczaj sprowadza się do:
 
1.Czyszczenia 
- GM12F/GM12F1/GM13F
- Jikov
- 14MC
2.Regulacji 
- GM12F/GM12F1/GM13F
- Jikov
			 
			
			
			
		 |  
	 
 | 
 
	| 11-11-2013 21:50:37 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 
		
	 | 
 
 
		
		
	
		
		bartoszek5k 
 
 
		
			MacGyver 
			  
			
			
  
 
			
Liczba postów: 2,358 
Imię: Bartosz 
Skąd: Drobnice k.Wielunia 
Pojazd: Romet Ogar 205 
	
		
	 | 
	
		
			
RE: Forumowe FAQ, choć Semmao powtarza że to bardziej encyklopedia 
			 
			
				Z 
Zapłon- w skład zapłonu wchodzą najważniejsze części takie jak: 
-cewka zapłonowa(butelkowe itp) 
-magneto  
- iskrownik/moduł zapłonowy 
- kabel wysokiego napięcia 
Zapłon ustawia się poprzez przesuwanie iskrownika w prawo albo w lewo. Jeżeli występuje "strzelanie w tłumik"  oznacza to że zapłon jest za późny (mieszanka zapala się w momencie gdy okno wylotowe jest już otwarte). Gdy zaś "strzela w gaźnik " zapłon jest ustawiony za wcześnie (mieszanka zapala się gdy okno dolotowe jest jeszcze nie zamknięte . Źle ustawiony zapłon skutkuje zmniejszeniem mocy(silnik jest mułowaty albo w ogóle nie odpala) Wyprzedzenie zapłonu musi być dla dezametów 3mm przed gmp i 0.4mm przerwa a dla 223/225 2mm przed gmp i przerwa 0,3mm 
Jak ustawić zapłon:
 http://www.chlopcyrometowcy.pl/showthrea...ap%C5%82on
 i jeszcze film
 http://www.youtube.com/watch?v=saU8yzUrwM4
PS. Proszę o sprawdzenie 
 
 
W 
Wał korbowy-jest to po cylindrze i tłoku najważniejsza część w silniku. Odpowiada on za przeniesienie pracy tłoka w ruch obrotowy. Znajduje się na nim wykorbienie a do niego przymocowany korbowód. Na jego końcach znajdują się łożyska a całość jest osadzona w karterach. Wał korbowy w silnikach 2t z jednej strony posiada przymocowane magneto a z drugiej sprzęgło
 
M  
Mieszanka - W silnikach dwusuwowych sparowanie odbywa się za pomocą oleju zawartego w mieszance paliwa z olejem. W rometach i jawkach powinno się stosować mieszankę 1:25 przy docieraniu i 1:30 w normalnej jeździe w simsonie natomiast mieszanka powinna być w stosunku 1:50. Do mieszanki powinno się stosować olej specjalnie do tego przystosowany np. najpopularniejszy MIXOL. Tutaj jest tabela stosunku oleju do paliwa.
 http://www.chlopcyrometowcy.pl/showthread.php?tid=8506
			 
			
			
 
ROMET OGAR 205- remont ukończony  
 
ROMET OGAR 200- w uzdatnianiu  do użytkowania 
 
ROMET DELTA CTB - dupowóz
			
				
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 11-11-2013 23:56:38 przez bartoszek5k.)
 
				
			 
		 |  
	 
 | 
 
	| 11-11-2013 23:35:05 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 
		
	 | 
 
 
	
		
		bartoszek5k 
 
 
		
			MacGyver 
			  
			
			
  
 
			
Liczba postów: 2,358 
Imię: Bartosz 
Skąd: Drobnice k.Wielunia 
Pojazd: Romet Ogar 205 
	
		
	 | 
	
		
			
RE: Forumowe FAQ, choć Semmao powtarza że to bardziej encyklopedia 
			 
			
			
			
 
ROMET OGAR 205- remont ukończony  
 
ROMET OGAR 200- w uzdatnianiu  do użytkowania 
 
ROMET DELTA CTB - dupowóz
			
				
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 12-11-2013 00:42:42 przez bartoszek5k.)
 
				
			 
		 |  
	 
 | 
 
	| 12-11-2013 00:36:31 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 
		
	 | 
 
 
	
		
		Amanssy 
 
 
		
			Praktykant 
			  
			
			
  
 
			
Liczba postów: 379 
Imię: Wojtek 
Skąd: Chechło 
Pojazd: Romet Chart 
	
		
	 | 
	
		
			
RE: Forumowe FAQ, choć Semmao powtarza że to bardziej encyklopedia 
			 
			
				H 
Hamulce-Do czego służą wiedzą nawet średnio rozgarnięte szympansy,jednak z obowiązku napiszę.Hamulce służą do hamowania naszej rakiety.Jazda bez nich jest skrajnie nieodpowiedzialna i podchodzi pod głupotę.Aby zawszę działały należy utrzymywać je w nienagannym stanie technicznym.Przyczynami nie działania układu hamulcowego mogą być- 
Przedni Układ 
-Zniszczone szczęki 
-Starte okładziny hamulcowe 
-Połamane,zniszczone sprężynki 
-Duże wżery na bębnach 
-Słabo podciągnięta linka Hamulca przedniego 
-Brak podkładek pod ośką 
Tylny układ 
-Przerwane,złamane cięgno hamulca tylnego 
-Starte klocki hamulcowe(wkładki gumowe) 
-zużycie okładzin hamulcowych 
-wżery w bębnie 
-zniszczone szczęki 
 http://www.chlopcyrometowcy.pl/showthread.php?tid=3719
			 
			
			
			
		 |  
	 
 | 
 
	| 12-11-2013 19:32:03 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 
		
	 | 
 
 
	
		
		nie_mientki 
 
 
		
			Pomocny użytkownik 
			
			
			
  
 
			
Liczba postów: 6,376 
Imię: Michał 
Skąd: Puławy 
Pojazd: Romet 50-T-1 
	
		
	 | 
	
		
 | 
 
	| 12-11-2013 21:11:32 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 
		
	 | 
 
 
	 
	
	
		
	 
	
		
  
	 
	 
	
	
	
	 
	
 
  
	
		
		
	 
	 
	
 
Użytkownicy przeglądający ten wątek:     
 
	
 
			
			
 | 
 
  
  
 
 
 
      |