| 
	
	 
		
	 
	
	
		
		  
		Ocena wątku:
		
			
				- 0 głosów - 0 średnio
 
				- 1
 
				- 2
 
				- 3
 
				- 4
 
				- 5
 
			 
		 
 
	
		
			| 
				
				 
					Tulejki przedniego zawieszenia
				 
			 | 
		 
		
			| Autor | 
			Wiadomość | 
		 
		
	 
	
		
		
		
	
		
		joozek 
 
 
		
			senior 
			
			
			
  
 
			
Liczba postów: 2,411 
Imię: Józek 
Skąd: Lubin 
Pojazd: Inny 
	
		
	 | 
	
		
			
RE: Tulejki przedniego zawieszenia 
			 
			
			
			
 
Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
			
		 |  
	 
 | 
 
	| 26-03-2017 05:09:50 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 
		
	 | 
 
 
	
		
		Quake96 
 
 
		
			Pyr pyr, wrum, wrum :D 
			
			
 
 
			
  
 
			
Liczba postów: 2,790 
Imię: Piotr 
Skąd: Bydgoszcz 
Pojazd: Romet Ogar 200 
	
		
	 | 
	
		
			
RE: Tulejki przedniego zawieszenia 
			 
			
				To raczej logiczne, że wyżej są tulejki bez kołnierza, bo przecież ten kołnierz jest własnie po to żeby tulejka nie wpadała za głęboko   
A wsadzić jak wsadzić, trzeba je po prostu wbić   
			 
			
			
 
- Patrz pan, ale ciśnie tą jawką, no wariat! 
- Ale panie, to dopiero drugi bieg się kończy... 
 
"Skończyło się jak Bruce Lee, czy misja w kosmodromach 
Nie nagra tego Grundig czy Unitra Diora...."
			
		 |  
	 
 | 
 
	| 28-03-2017 22:41:31 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 
		
	 | 
 
 
	
		
		joozek 
 
 
		
			senior 
			
			
			
  
 
			
Liczba postów: 2,411 
Imię: Józek 
Skąd: Lubin 
Pojazd: Inny 
	
		
	 | 
	
		
			
RE: Tulejki przedniego zawieszenia 
			 
			
				Wbić to można gwoździa w deskę    
Tuleje należny wcisnąć, wprasować. Te bez kołnierza, z użyciem odpowiedniej tulei, tak by była osadzona na właściwej głębokości.  
Zapytasz za pewne ile wynosi ta właściwą głębokość?  
Możesz to sam ustalić. Wykręć lagi i sprężyny. Przyłóż to wszystko równolegle z boku do widelca., tak by górna część zestawu rozpoczynała sie na wysokości górnej półki. Jeżeli obie tuleje pcv maja 35 mm, a skok widelca ok 70 mm (wg danych producenta 65 mm     ), to miedzy jedna a druga tuleją powinna być właśnie przerwa ok 70 mm. Ja wciskam tuleje tak, by ta przerwa miedzy nimi wynosiła 85 mm. Dlaczego??? To proste, w górnej części lag, są 3 przetłoczenia, pełnią podwójną role. Po pierwsze, umożliwiają wkręcenie sprężyn do wewnątrz, a po drugie są "magazynkiem" smaru, który laga sobie "pobiera", "dostarcza", podczas pracy w tulejach. 
Mam nadzieje, że coś z tego zrozumiałeś i choć trochę pomogłem.
  
			 
			
			
 
Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
			
		 |  
	 
 | 
 
	| 29-03-2017 00:13:44 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 
		
	 | 
 
 
	
		
		Art 12 
 
 
		
			Nowy 
			  
			
			
  
 
			
Liczba postów: 2 
Imię: Artur 
Skąd: Pomorskie 
Pojazd: Romet 50-T-1 
	
		
	 | 
	
		
			
RE: Tulejki przedniego zawieszenia 
			 
			
				Witam serdecznie mistrza, mam pytanie jaka powinna być odległość miedzy tulejkami w Romet pony 301 aktualnie remontuje a niestety nie posiadam takowej wiedzy,bylbym bardzo wdzięczny za pomoc   
quote='joozek' pid='517286' dateline='1490735624'] 
Wbić to można gwoździa w deskę    
Tuleje należny wcisnąć, wprasować. Te bez kołnierza, z użyciem odpowiedniej tulei, tak by była osadzona na właściwej głębokości.  
Zapytasz za pewne ile wynosi ta właściwą głębokość?  
Możesz to sam ustalić. Wykręć lagi i sprężyny. Przyłóż to wszystko równolegle z boku do widelca., tak by górna część zestawu rozpoczynała sie na wysokości górnej półki. Jeżeli obie tuleje pcv maja 35 mm, a skok widelca ok 70 mm (wg danych producenta 65 mm     ), to miedzy jedna a druga tuleją powinna być właśnie przerwa ok 70 mm. Ja wciskam tuleje tak, by ta przerwa miedzy nimi wynosiła 85 mm. Dlaczego??? To proste, w górnej części lag, są 3 przetłoczenia, pełnią podwójną role. Po pierwsze, umożliwiają wkręcenie sprężyn do wewnątrz, a po drugie są "magazynkiem" smaru, który laga sobie "pobiera", "dostarcza", podczas pracy w tulejach. 
Mam nadzieje, że coś z tego zrozumiałeś i choć trochę pomogłem.
  
[/quote]
			  
			
			
			
		 |  
	 
 | 
 
	| 01-08-2024 19:27:24 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 
		
	 | 
 
 
	
		
		joozek 
 
 
		
			senior 
			
			
			
  
 
			
Liczba postów: 2,411 
Imię: Józek 
Skąd: Lubin 
Pojazd: Inny 
	
		
	 | 
	
		
			
RE: Tulejki przedniego zawieszenia 
			 
			
				Witam.  
Praktycznie wszystko napisałem. 
Odległość między tulejkami ustalam na 8 cm, między wprasowaną pierwszą (tą bez kolnierza), a ta druga z kołnierzem.  Tu mała uwaga, kilka lat doświadczenia.  Tulejki toczę o dl 40, 42mm,  a nieraz i 45mm. 
Uzależniam to od stopnia zużycia lag, goleni. Tak by pracowały w optymalnych miejscach. 
Przypomnę też, że tuleje osadzam na sucho. Wcześniej rury widelca dokładnie czyszczę, myje i wycieram. 
Tuleje rozwiercam rozwiertakiem nastawnym, pod wymiar lag.
			 
			
			
 
Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
			
		 |  
	 
 | 
 
	| 02-08-2024 11:57:25 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 
		
	 | 
 
 
	
		
		Art 12 
 
 
		
			Nowy 
			  
			
			
  
 
			
Liczba postów: 2 
Imię: Artur 
Skąd: Pomorskie 
Pojazd: Romet 50-T-1 
	
		
	 | 
	
		
			
RE: Tulejki przedniego zawieszenia 
			 
			
				Bardzo dziękuję za odpowiedź, pytanie czy w motorynce jak i Romecie ustawiać na ten sam wymiar odległość tulejek? 
Jeśli motorynka ma krótszy skok zawieszenia?
  (02-08-2024 11:57:25)joozek napisał(a):  Witam.  
Praktycznie wszystko napisałem. 
Odległość między tulejkami ustalam na 8 cm, między wprasowaną pierwszą (tą bez kolnierza), a ta druga z kołnierzem.  Tu mała uwaga, kilka lat doświadczenia.  Tulejki toczę o dl 40, 42mm,  a nieraz i 45mm. 
Uzależniam to od stopnia zużycia lag, goleni. Tak by pracowały w optymalnych miejscach. 
Przypomnę też, że tuleje osadzam na sucho. Wcześniej rury widelca dokładnie czyszczę, myje i wycieram. 
Tuleje rozwiercam rozwiertakiem nastawnym, pod wymiar lag. 
			 
			
			
			
		 |  
	 
 | 
 
	| 02-08-2024 12:27:40 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 
		
	 | 
 
 
	 
	
	
		
	 
	
		
  
	 
	 
	
	
	
	 
	
 
  
	
		
		
	 
	 
	
 
Użytkownicy przeglądający ten wątek:     
 
	
 
			
			
 | 
 
  
  
 
 
 
      |