Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Tulejki przedniego zawieszenia
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam,
Czy ktoś powiedziałby mi trochę o tulejkach przedniego zawieszenia w Ogarze 205 tzn. ile powinno ich tam być, jakie mają kształty i gdzie je wsadzić? Chciałbym,żeby mi ktoś dokładnie to wytłumaczył bo robię remont i chciałbym wszystko mieć sprawne Smile Mam też drugie pytanie:Jak stoję w miejscu i naciskam przedni hamulec i pcham Rometa to przód się rusza.Jest to spowodowane tym,że tulejki są w złym miejscu.Widziałem,że jedna jest trochę wyżej od drugiej.
Jak cały przód się rusza przy hamowaniu to raczej coś z główką ramy, wianki rozsypane, może źle dokręcone. A jak tylko dolna część to tulejki. Pisz do Joozka on Ci dużo o tym powie.
Moim zdanie to tulejki do wymiany mam ten sam problem i jak ruszam samym widelcem to ma duży luz
Znowu uruchamiam temat. Już trochę się dowiedziałem lecz nurtuje mnie jedno pytanie Big Grin. Otóż chciałbym,aby ktoś mi powiedział,które tulejki są wyżej ku kierownicy (z kołnierzem czy bez) i co trzeba zrobić,aby je tam wsadzić.
To raczej logiczne, że wyżej są tulejki bez kołnierza, bo przecież ten kołnierz jest własnie po to żeby tulejka nie wpadała za głęboko :F

A wsadzić jak wsadzić, trzeba je po prostu wbić Tongue
Wbić to można gwoździa w deskę Big Grin
Tuleje należny wcisnąć, wprasować. Te bez kołnierza, z użyciem odpowiedniej tulei, tak by była osadzona na właściwej głębokości.
Zapytasz za pewne ile wynosi ta właściwą głębokość?
Możesz to sam ustalić. Wykręć lagi i sprężyny. Przyłóż to wszystko równolegle z boku do widelca., tak by górna część zestawu rozpoczynała sie na wysokości górnej półki. Jeżeli obie tuleje pcv maja 35 mm, a skok widelca ok 70 mm (wg danych producenta 65 mm Smile ), to miedzy jedna a druga tuleją powinna być właśnie przerwa ok 70 mm. Ja wciskam tuleje tak, by ta przerwa miedzy nimi wynosiła 85 mm. Dlaczego??? To proste, w górnej części lag, są 3 przetłoczenia, pełnią podwójną role. Po pierwsze, umożliwiają wkręcenie sprężyn do wewnątrz, a po drugie są "magazynkiem" smaru, który laga sobie "pobiera", "dostarcza", podczas pracy w tulejach.
Mam nadzieje, że coś z tego zrozumiałeś i choć trochę pomogłem.
Smile
Joozek, z tego co zrozumiałem, montujesz tulejki tak, że pomiędzy tulejką bez kołnierza, a tulejką z kołnierzem jest odstęp, tak? I tam nagromadzony jest smar, w tej przerwie? Hmm... wykorzystam ten patent jak będę składać 2351
Dokładnie tak. Używam smar miedziany nieściekający, tylko w takiej ilości by równomiernie je pokryć, oraz sprężyny. Jeśli robię nowe tuleje z poliamidu/teflonu, to tej z kołnierzem nie smaruję w ogóle - efekt samo-smarowania. W jej przypadku smar + piach, kurz = papier ścierny, który niszczy ja samą i chromowaną lagę.
Przekierowanie