Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Chart] straciłem ładowanie
Autor Wiadomość
charper Offline
detyfusan
*


Liczba postów: 2,027
Imię: Wojtek
Skąd: ze wsi
Pojazd: Romet Chart
Post: #1
straciłem ładowanie
witam, przerabiam pradnice według tego co podpowiedział mi BigSoft no i odnośnie cewek ładowania wobec oryginału zmieniło się tylko tyle że cewki rozmieściłem co 120 stopni a nie co 60. podłączyłem je ze sobą tak samo jak w oryginale i teraz nie mam ładowania akumulatora. mają rezystencję 5,9 ohma czyli taka jak cewki na drugiej sprawnej prądnicy. reszta połączeń sprawdzona, regulator napięcia sprawny, bo teraz zamiast cewek ładowania wstawiłem jedną świetlną a do regulatora podłączyłem żarówke 6v 21W i na wolnych obrotach zaświeciła. na cewkach ładowania nie świeciła. mierzyłem napięcie na przewodach wychodzących z tych cewek i wychodziło mi 0,8V na wolnych i 4,5 na średnich. nic więcej dzisiaj nie zdązyłem sprawdzić. Co może być nie tak? co mogę jeszcze sprawdzić?
08-11-2014 00:27:24
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
BigSoft Niedostępny
Pomocny użytkownik


Liczba postów: 1,006
Imię: Przemo
Skąd: SI
Pojazd: Romet Chart
Post: #2
RE: straciłem ładowanie
Odpowiedź zawiera się w Twoim pytaniu.

charper napisał(a):zmieniło się tylko tyle że cewki rozmieściłem co 120 stopni a nie co 60. podłączyłem je ze sobą tak samo jak w oryginale

Dzięki temu spowodowałeś zwarcie wewnętrzne i cała moc cewek idzie w palnik (czyli w końcu je spalisz), a napięcie na końcach to tylko jakieś śmieci rzędu ułamków wolta, czy nawet kilku woltów, ale bez możliwości pobrania prądu. Nie możesz łączyć tak samo cewek jak w oryginale, jednocześnie zmieniając ich położenie względem magnesów w prądnicy, ponieważ zmieniając rozmieszczenie tych cewek, zmieniasz również kierunki przepływu prądów w tych cewkach (ponieważ cewki po przeróbce znajdują się w tym samym momencie pod innymi biegunami magnesów w porównaniu do oryginału).

Cewek nie można rzucać po całej prądnicy jednocześnie nie zmieniając sposobu ich łączenia lub kierunku nawinięcia zwojów. Jeżeli cewki są teraz rozmieszczone co 120 stopni, to musisz połączyć je równolegle (czyli początki uzwojeń razem, końce razem) i wtedy powinno ruszyć.

citroen-XM.pl
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 08-11-2014 17:51:07 przez BigSoft.)
08-11-2014 16:52:41
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 2 użytkowników postawiło piwo BigSoft za ten post.
charper Offline
detyfusan
*


Liczba postów: 2,027
Imię: Wojtek
Skąd: ze wsi
Pojazd: Romet Chart
Post: #3
RE: straciłem ładowanie
(08-11-2014 16:52:41)BigSoft napisał(a):  Odpowiedź zawiera się w Twoim pytaniu.

charper napisał(a):zmieniło się tylko tyle że cewki rozmieściłem co 120 stopni a nie co 60. podłączyłem je ze sobą tak samo jak w oryginale

Dzięki temu spowodowałeś zwarcie wewnętrzne i cała moc cewek idzie w palnik (czyli w końcu je spalisz), a napięcie na końcach to tylko jakieś śmieci rzędu ułamków wolta, czy nawet kilku woltów, ale bez możliwości pobrania prądu. Nie możesz łączyć tak samo cewek jak w oryginale, jednocześnie zmieniając ich położenie względem magnesów w prądnicy, ponieważ zmieniając rozmieszczenie tych cewek, zmieniasz również kierunki przepływu prądów w tych cewkach (ponieważ cewki po przeróbce znajdują się w tym samym momencie pod innymi biegunami magnesów w porównaniu do oryginału).

Cewek nie można rzucać po całej prądnicy jednocześnie nie zmieniając sposobu ich łączenia lub kierunku nawinięcia zwojów. Jeżeli cewki są teraz rozmieszczone co 120 stopni, to musisz połączyć je równolegle (czyli początki uzwojeń razem, końce razem) i wtedy powinno ruszyć.
właśnie zacząłem się zastanawiać że to może być dlatego, ale tego nie sprawdziłem bo wstawiłem jedną cewkę świetlna i podłączyłem przez regulator do akumulatora i na wolnych obrotach utrzymywało się napiecie 6,5 Volta. Kiedyś mówiłeś mi że mogę polepszyć ładowanie stosując jedna fabryczna cewkę świetlna i jedną ładowania. Czy mogę je razem podłączyć równolegle bez stosowania mostków gretza?
08-11-2014 21:16:01
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
BigSoft Niedostępny
Pomocny użytkownik


Liczba postów: 1,006
Imię: Przemo
Skąd: SI
Pojazd: Romet Chart
Post: #4
RE: straciłem ładowanie
Łączenie cewek razem ma sens tylko w przypadku, gdy są one takie same wydajnościowo. Dlatego też dobrym rozwiązaniem było by zastosowanie jednej cewki świetlnej jako ładująca (oczywiście trzeba ją zrobić "bezmasową" i do mostka) lub dwóch albo więcej rozstawione co 120 stopni i połączone równolegle.

Łączenie dwóch różnych cewek nie ma żadnego sensu, ponieważ ta słabsza praktycznie nie będzie pracowała, co wynika z różnicy napięć pod tym samym obciążeniem na dwóch cewkach o różnej wydajności.

Jeżeli faktycznie tak kiedyś napisałem, to chyba coś mi się pomieszało, ciężki dzień musiał być. Ewentualnie nie zrozumiałeś o co mi chodziło. Jeśli to pierwsze, to przepraszam za wprowadzenie w błąd.

citroen-XM.pl
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 08-11-2014 23:22:57 przez BigSoft.)
08-11-2014 23:22:40
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Lagi 50 T-1 w Ogarze 200
Ostatni post: romek
Dzisiaj 04:56:40
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 24
Wyrobiony rowek na klin w...
Ostatni post: tomangelo
Wczoraj 18:55:02
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 119
Romet komar nie ma mocy
Ostatni post: Norweski Zomowiec
16-06-2025 21:33:59
» Odpowiedzi: 17
» Wyświetleń: 894
O tym jak posiadłem FSMa ...
Ostatni post: Retrower
16-06-2025 20:27:05
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 3003
Problem ze sprzęgłem Rome...
Ostatni post: Ambero25
15-06-2025 22:48:27
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 266
OldtimerBazar Wrocław 7/3...
Ostatni post: siwy1958
15-06-2025 01:17:43
» Odpowiedzi: 43
» Wyświetleń: 23110
komar 2351
Ostatni post: joozek
14-06-2025 11:43:34
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 301
Remont rometa Polo M-760
Ostatni post: joozek
14-06-2025 11:39:12
» Odpowiedzi: 39
» Wyświetleń: 5466
Powitać wszystkich
Ostatni post: MarianoItaliano84
14-06-2025 11:33:48
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 95
Filtr powietrza który lep...
Ostatni post: Merfix
14-06-2025 09:34:27
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 206
Linka do motorynki
Ostatni post: romek
13-06-2025 08:10:20
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 174
Uszczelka pod głowicą rom...
Ostatni post: Merfix
12-06-2025 20:15:48
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 303
Przerwa w kole.
Ostatni post: romek
11-06-2025 23:34:55
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 240
Mój pierwszy Ogar 200
Ostatni post: Quake96
11-06-2025 22:37:31
» Odpowiedzi: 1534
» Wyświetleń: 839158
Komar po szlifie na dotar...
Ostatni post: romek
11-06-2025 17:37:44
» Odpowiedzi: 159
» Wyświetleń: 29064

Reklama