Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Chart] pasowanie sworznia do oryginalnego tłoka ZMD - problemy
Autor Wiadomość
axelbenq Offline
Óczeń
*


Liczba postów: 242
Imię: Aleksander
Skąd: Kraków/okolice
Pojazd: Romet Chart
Post: #1
pasowanie sworznia do oryginalnego tłoka ZMD - problemy
Właśnie dostałem zakupiony na Allegro sworzeń współczesnej produkcji dedykowany ogółem dla Rometów, celem spasowania go z oryginalnym tłokiem ZMD specjalnie dla Charta (krótszy płaszcz), niestety ku mojemu zdziwieniu wchodzi w tłok lekko z delikatnym oporem, podczas gdy powinien z tego co wiem wchodzić dość ciasno... Posiadam również tłok 70ccm także oryginał ZMD; tu podobnie wchodzi dość lekko, natomiast do trzeciego posiadanego przeze mnie tłoka ZMD do zwykłego Rometa (wyższy, starsza produkcja, z kropką grupy selekcyjnej) już jest opór przy wkładaniu. Teraz do czego zmierzam - czy te luźne pasowanie z dwoma wcześniej wymienionymi tłokami chartowskimi są spowodowane kiepskiej jakości wykonaniem sworznia czy raczej te tłoki są jakimś "odrzutem" produkcyjnym ? Zamierzam ten sworzeń razem z wałem, i nowa tulejką zanieść do gościa który ma ją spasować właśnie do tego sworznia, a tu zależało by mi na fachowo wykonanej całości. Co myślicie na ten temat ?
07-12-2013 01:08:36
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
BigSoft Niedostępny
Pomocny użytkownik


Liczba postów: 1,006
Imię: Przemo
Skąd: SI
Pojazd: Romet Chart
Post: #2
RE: pasowanie sworznia do oryginalnego tłoka ZMD - problemy
Odpowiedź jest prosta. W czasach, kiedy polskie Romety były produkowane, istniały grupy selekcyjne cylindrów, tłoków i sworzni tłokowych. Dzisiaj nowy sworzeń jest "uniwersalny" i będzie dobry do współczesnej produkcji tłoka. Do ZMD może już być problem tego typu, że w jednym będzie luźno siedział, a w innym ciasno.

Jak chcesz mieć porządną jakość, to możesz zainwestować w lepszy tłok z innego motoroweru (co nie oznacza, że z Simsona). Było już o tym na forum.

citroen-XM.pl
07-12-2013 09:42:05
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
axelbenq Offline
Óczeń
*


Liczba postów: 242
Imię: Aleksander
Skąd: Kraków/okolice
Pojazd: Romet Chart
Post: #3
RE: pasowanie sworznia do oryginalnego tłoka ZMD - problemy
Przemku, czyli sugerujesz aby docelowo zakupić powiedzmy komplet przeznaczony do np. Hondy Dio i pasować tulejkę w wale ze sworzniem z tego kompletu ? Smile
07-12-2013 20:33:40
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
stqc Offline
Moderator
Moderatorzy


Liczba postów: 3,748
Imię: Maciek
Skąd: Mazury
Pojazd: Romet Chart
Post: #4
RE: pasowanie sworznia do oryginalnego tłoka ZMD - problemy
(07-12-2013 20:33:40)axelbenq napisał(a):  Przemku, czyli sugerujesz aby docelowo zakupić powiedzmy komplet przeznaczony do np. Hondy Dio i pasować tulejkę w wale ze sworzniem z tego kompletu ? Smile

Ja właśnie tak zrobiłem że tłoczek od DIO do szlifu i później będę go pasował do tulejki korbowodu w wale Wink

xyz
07-12-2013 20:50:26
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
BigSoft Niedostępny
Pomocny użytkownik


Liczba postów: 1,006
Imię: Przemo
Skąd: SI
Pojazd: Romet Chart
Post: #5
RE: pasowanie sworznia do oryginalnego tłoka ZMD - problemy
(07-12-2013 20:33:40)axelbenq napisał(a):  Przemku, czyli sugerujesz aby docelowo zakupić powiedzmy komplet przeznaczony do np. Hondy Dio i pasować tulejkę w wale ze sworzniem z tego kompletu ? Smile

Można od Hondy. Ja kupiłem od Hondy MBX (podobno, tak przynajmniej tłok jest oznaczony), tylko trzeba zrobić szlif na 39,00 minimum (nominał Hondy). Ważna jest wysokość od środka sworznia, ma wynosić C=25mm.

citroen-XM.pl
07-12-2013 21:11:15
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Moja nowa dojazdówka (Oga...
Ostatni post: grissley
Dzisiaj 22:43:42
» Odpowiedzi: 24
» Wyświetleń: 660
WueSKa 125 - Czyli ponios...
Ostatni post: usertm
Dzisiaj 21:26:42
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 81
Wydech
Ostatni post: roso57
Dzisiaj 19:52:39
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 30
Starzenie się mieszanki
Ostatni post: romek
Dzisiaj 13:57:45
» Odpowiedzi: 9
» Wyświetleń: 299
Zblokowany silnik
Ostatni post: Papej21
Wczoraj 21:56:49
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 65
Ogar 200 dostał mocy po p...
Ostatni post: łogór 200
Wczoraj 16:13:28
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 118
Romet ogar 200 traci moc ...
Ostatni post: łogór 200
Wczoraj 10:19:06
» Odpowiedzi: 17
» Wyświetleń: 616
Przegrzewanie się silnika...
Ostatni post: Dinozaur
08-08-2025 17:43:36
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 510
Romet chodzi poprawnie pr...
Ostatni post: Klikzon
07-08-2025 20:02:23
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 251
Zawieszenie przednie Rome...
Ostatni post: Debesta
07-08-2025 11:51:29
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 260
Stajnia Bola
Ostatni post: NoSeLatamTrochu
07-08-2025 10:35:34
» Odpowiedzi: 40
» Wyświetleń: 9022
Zbyt wyskokie napięcie ge...
Ostatni post: Maka_91
06-08-2025 23:17:40
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 511
Romet Komar 2350 '77
Ostatni post: romek
06-08-2025 20:51:00
» Odpowiedzi: 85
» Wyświetleń: 35429
Podwójne Światło stopu w ...
Ostatni post: Dawdzio
06-08-2025 00:32:10
» Odpowiedzi: 20
» Wyświetleń: 1024
Białe siodełka
Ostatni post: FranekOriginal15
05-08-2025 18:23:24
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 159

Reklama