Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Komar ciężko pali na ciepłym silniku
Autor Wiadomość
Leczyk_Junior Offline
Nowy
*


Liczba postów: 25
Imię: ...
Skąd: małopolska
Pojazd: Romet Komar
Post: #1
Komar ciężko pali na ciepłym silniku
Witam mam problem z komarkiem. Jak jest zimny to odpala z ostatniego freza a jak pojeżdże nim troche i się zagrzeje to juz ma porządny problem z paleniem. Ledwo pali bo wielu kopnięciach z dodaniem gazu. Przerywacz niedawno regulowałem bo mi nawet na zimnym nie palił, myślałem że to kondensator. Wymieniłem go dzisiaj i troche pomogło ale wciąż kiepsko pali. Gaźnik był niedawno wymieniany bo wczesniejszy chiński padł (aktualny gaźnik jest z deluxa). Silnik jest po remoncie i ma zrobione 500km to juz dotarty. Słaby nie jest bo pod większe góry na 2 podjeżdża. Nwm czy coś ma z tym wspólnego gaźnik bo świeca ma dobry kolor. Nie wiem czy to przez to że jak się zagrzeje i robie przerwe na 10min ok to przelewam gaźnik bo wcześniej miałem tak że jak go nie przelałem to przerywał przez jakieś 60m i sie później w miare ogarniał
20-06-2025 18:51:15
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
tomangelo Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 235
Imię: tomangelo
Skąd: Polska
Pojazd: Romet Komar
Post: #2
RE: Komar ciężko pali na ciepłym silniku
Na ciepło kopka stawia jakiś większy opór niż na zimnym?
20-06-2025 18:57:58
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
romek Offline
019 rzondzi
*


Liczba postów: 2,838
Imię: Marcin
Skąd: NOS
Pojazd: Romet Komar
Post: #3
RE: Komar ciężko pali na ciepłym silniku
Świeca ma dobry kolor bo na średnich i wysokich obrotach jest dobrze wyregulowany tzn chodzi o rozmiar dyszy i położenie iglicy. Spróbuj trochę wykręcić mosiężna śrubkę wtedy zubożysz mieszankę na wolnych obrotach dzięki czemu w ciepłym silniku powinna się łatwiej zapalić. Inna rzecz że na współczesnych gaźnikach najczęściej ta śrubka musi być wkręcona na max żeby dobrze chodziło, ale spróbój.
20-06-2025 19:31:55
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Leczyk_Junior Offline
Nowy
*


Liczba postów: 25
Imię: ...
Skąd: małopolska
Pojazd: Romet Komar
Post: #4
RE: Komar ciężko pali na ciepłym silniku
(20-06-2025 18:57:58)tomangelo napisał(a):  Na ciepło kopka stawia jakiś większy opór niż na zimnym?

Kopka Chodzi normalnie, bez zmian czy ciepły czy zimny

(20-06-2025 19:31:55)romek napisał(a):  Świeca ma dobry kolor bo na średnich i wysokich obrotach jest dobrze wyregulowany tzn chodzi o rozmiar dyszy i położenie iglicy. Spróbuj trochę wykręcić mosiężna śrubkę wtedy zubożysz mieszankę na wolnych obrotach dzięki czemu w ciepłym silniku powinna się łatwiej zapalić. Inna rzecz że na współczesnych gaźnikach najczęściej ta śrubka musi być wkręcona na max żeby dobrze chodziło, ale spróbój.

Pobawić się tylko tą śrubką od dawki powietrza czy na iglicy blaszką sie tez sie pobawic? bo są 4 rowki a jest ustawione na 2 od góry
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 20-06-2025 21:07:06 przez Leczyk_Junior.)
20-06-2025 21:05:43
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
romek Offline
019 rzondzi
*


Liczba postów: 2,838
Imię: Marcin
Skąd: NOS
Pojazd: Romet Komar
Post: #5
RE: Komar ciężko pali na ciepłym silniku
Tylko śrubka, odkrec pół obrotu czy cały i zobacz czy będzie lepiej, tylko odkrec tyle żeby w razie co pamiętać jak bylo
20-06-2025 21:49:01
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Leczyk_Junior Offline
Nowy
*


Liczba postów: 25
Imię: ...
Skąd: małopolska
Pojazd: Romet Komar
Post: #6
RE: Komar ciężko pali na ciepłym silniku
(20-06-2025 21:49:01)romek napisał(a):  Tylko śrubka, odkrec pół obrotu czy cały i zobacz czy będzie lepiej, tylko odkrec tyle żeby w razie co pamiętać jak bylo

No ja na tą chwile mam 1,5 obrotu wykręconą bo tak sie najlepiej wkręca na obroty, ale jak mówisz żeby spróbować to spróbuje, zobaczymy co bedzie. A jakby to nie zadziałało to z czym jeszcze spróbować?
20-06-2025 22:02:04
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Norweski Zomowiec Offline
Mechanik
*


Liczba postów: 1,945
Imię: Marcin
Skąd: Zamośc
Pojazd: Inny
Post: #7
RE: Komar ciężko pali na ciepłym silniku
wyciągnij trochę iglicę z pływaka, aby szybciej zamykał dopływ paliwa
20-06-2025 22:39:07
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
schabowy07 Offline
majster poziomka
*


Liczba postów: 10
Imię: Jakub
Skąd: Podkarpackie
Pojazd: Romet Kadet
Post: #8
RE: Komar ciężko pali na ciepłym silniku
A może niedokręcona głowica?
Ja tak miałem w kadecie i się dziwiłem czemu nie pali
20-06-2025 22:40:40
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Leczyk_Junior Offline
Nowy
*


Liczba postów: 25
Imię: ...
Skąd: małopolska
Pojazd: Romet Komar
Post: #9
RE: Komar ciężko pali na ciepłym silniku
(20-06-2025 22:40:40)schabowy07 napisał(a):  A może niedokręcona głowica?
Ja tak miałem w kadecie i się dziwiłem czemu nie pali

Nie popuściła się, chociaż ciekawe bo raz mi się popuściła ale normalnie palił tylko spalinami psikał spod głowicy
21-06-2025 17:04:26
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Maka_91 Offline
Majsterkowicz Amator
*


Liczba postów: 483
Imię: Mateusz
Skąd: Zachodniopomorskie
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #10
RE: Komar ciężko pali na ciepłym silniku
Może być też to kwestia doboru świecy. Konkretnie wartości cieplnej. Poczytaj.
Wymiana świecy na zimniejsza może coś pomoc. Zamiast f75 f100 np
26-07-2025 23:23:25
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Ogar 200 1986 z piwnicy
Ostatni post: grissley
Dzisiaj 02:49:13
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 64
Tuning Sałek s38 - działa...
Ostatni post: Dinozaur
Wczoraj 23:08:35
» Odpowiedzi: 33
» Wyświetleń: 1417
Lampka phiełka (nie dział...
Ostatni post: Dawdzio
Wczoraj 17:45:26
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 51
50T-1, 200 albo 205 - któ...
Ostatni post: grissley
Wczoraj 17:09:15
» Odpowiedzi: 294
» Wyświetleń: 36303
Pegaz 700 " Siedemsetka "...
Ostatni post: Adrist
Wczoraj 14:00:20
» Odpowiedzi: 52
» Wyświetleń: 10314
PONY 301 1988 Pawła z Kos...
Ostatni post: grissley
Wczoraj 05:11:21
» Odpowiedzi: 164
» Wyświetleń: 63373
Romet Pony
Ostatni post: OptimusPL
Wczoraj 03:13:23
» Odpowiedzi: 34
» Wyświetleń: 18708
Śmieszne i ciekawe linki,...
Ostatni post: Piotrekdriver1
04-12-2025 23:57:53
» Odpowiedzi: 1402
» Wyświetleń: 386660
Huragan RetroGrade - doku...
Ostatni post: RetroGrade
03-12-2025 21:23:45
» Odpowiedzi: 12
» Wyświetleń: 564
Wsk 125 dzwoniący silnik
Ostatni post: romek
03-12-2025 11:57:17
» Odpowiedzi: 9
» Wyświetleń: 11869
Jackmotorsowe zestawy tun...
Ostatni post: Debesta
03-12-2025 06:36:32
» Odpowiedzi: 42
» Wyświetleń: 2244
Kratka na lampe ogar 205
Ostatni post: romek
03-12-2025 06:13:46
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 166
Własnej produkcji zapłon
Ostatni post: romek
30-11-2025 20:01:44
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 271
Tuning Dezamet 023
Ostatni post: romek
30-11-2025 19:59:35
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 542
Zamienię na pokrywę zapło...
Ostatni post: Elektronik
30-11-2025 16:08:42
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 190

Reklama