Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Nie da się ustawić zapłonu i przeciera tłok
Autor Wiadomość
Bob_Harley Offline
Technik
*


Liczba postów: 650
Imię: Bob
Skąd: Świętokrzyskie
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #16
RE: Nie da się ustawić zapłonu i przeciera tłok
a da sie jakoś regulowac dawke paliwa w twoim gaźniku? z doswiadczenia z jafką moge powiedziec tyle że zawsze jak ustawie dawke, nawet nieco wiekszą niz zalecana przez instrukcje jak i znawców tematu, to świeca zawsze ale to zawsze ma kolor idealny kawy z mlekiem i jest suchutka, a u kolegi kiedy bym nie oglądał swiecy to jest mokra
23-09-2022 19:29:42
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
Norweski Zomowiec Online
Mechanik
*


Liczba postów: 1,950
Imię: Marcin
Skąd: Zamośc
Pojazd: Inny
Post: #17
RE: Nie da się ustawić zapłonu i przeciera tłok
Posiada dellorto i regulacja, to zmiana dyszy


Tutaj stawiam na 3 potencjalne problemy:
1: Pasowanie tłok-cylinder.

Od niedawna (1 roku) nowe zestawy almot cylinder-tłok do s38 są robione chyba zbyt ciasno, ponieważ sam do s38 kupiłem cały zestaw i Komarek bardzo nagrzewał się po krótkiej jeździe - wiadomo, wszystko się układa, bo jest w fazie docierania, ale to zbyt szybko..
Nie robiłem wtedy testu tłoka tzw. takiego
https://youtu.be/hIClUsB6GYo?t=187
Teraz zawsze coś takiego robię przy zakupie zestawu, aby potem nie było czegoś takiego, jak ja miałem...
https://iv.pl/image/GII2W7d
Powinieneś zrobić taki właśnie test

Być może w tej serii tłok u Ciebie (i być może i u mnie) zatrzymywał się w czasie opadania w cylindrze - a w czasie pracy zaciera się tłok


2: Zapłon, a dokładnie za wczesny
Problem właśnie może być z zapłonę, a dokładnie stawiam na magneto. Może być tak, że czop wału został obrócony (nie wiem w jaki sposób) w przeciwwadze wału i umiejscowienie klina jest w nieodpowiednim miejscu, gdzie umieszczenie magneto opóźnia lub zbyt przyspiesza otwieranie platyny i zbyt wczesnym zapłonem. Być może to radyklana teza, ale możliwa

3: Za mało oleju do benzyny / słaby olej
Może być też, że stosujesz po prostu za mało oleju do benzyny - ile dokładnie ml lejesz do 1L paliwa? OK, może i masz osmarowaną świece, jednakże sama jakość oleju też może wpływać na to, co się dzieje - Jaki używasz olej? Takowy olej Orlena 2t Semi posiada temperaturę zapłonu 70*C!!! (pomimo posiadania certyfikatu API-TC!) - czyli przy 70 stopniach olej znika - a zauważ, że chłodzenie cylindra s38 jest słabe, jesteś na fazie docierania.. może po prostu być tak, że w fazie końcowej pracy tłoka spaliny (około 500*C) wypalają olej z płaszcza tłoka od stony wydechu i brakuje oleju.. Bym nie ryzykował, tylko zakupił 1l do docierana np. motula 800, aby była pewność, że olej nie jest problemem...
23-09-2022 20:23:23
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
wazniak96 Offline
Smerf Mechanizator
*


Liczba postów: 670
Imię: Dawid
Skąd: Lębork
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #18
RE: Nie da się ustawić zapłonu i przeciera tłok
Docierałem na Orlenie 2t, docierałem na Mixolu i żadnych takich przygód nie miałem więc nie szukałbym tu problemu.

Skoro suwmiarka nie wchodzi to i czujnik zegarowy nie wejdzie. Wiem bo mam czujnik i do komara mi nie wchodzi. To nie jest żadna rocket science. Możesz wsadzić nawet gwoździa, zaznaczyć gmp i wtedy odmierzyć 2mm i zrobić kolejną kreskę.

Z gaźnikami też bym nie kombinował. Wkładaj oryginał i na nim kombinuj dopóki nie znajdziesz rozwiązania swojego problemu (którego doszukiwałbym się w sposobie ustawiania zapłonu).
23-09-2022 21:07:03
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Dawdzio Offline
Hold my mustache!
Moderatorzy


Liczba postów: 2,666
Imię: Dawid
Skąd: Chojnów (DLE)
Pojazd: Inny Romet
Post: #19
RE: Nie da się ustawić zapłonu i przeciera tłok
Dokładnie. Jak suwmiarka nie wchodzi to zaznacz na czymkolwiek odpowiedni wymiar i tego używaj. To nie prom kosmiczny, żeby z czujnikiem zegarowym koniecznie trzeba było ustawiać.

Przetarcie zalanej świecy nic nie daje, co zresztą sam widzisz. Świeca zachowuje się nadal tak samo. Musisz ją wyczyścić i wysuszyć. Najlepiej przemyć ją w czystej benzynie pędzelkiem. Prowizorycznie na drodze stosowałem benzynę ekstrakcyjną w szpreju i zapalniczkę, ale tu już trzeba ostrożnie. Spróbuj na początek po zalaniu kopnąć ze dwa razy na wykręconej świecy (żeby wydmuchać nadmiar paliwa) i po prostu wkręć inną.
Zrób jakiś kijek do ustawiania zapłonu, pokombinuj z nim, z wymienianiem świecy po zalaniu i daj znać.

Przy obróconym czopie wału niemożliwe byłoby ustawienie zapłonu. Z olejem nie szalejmy, te silniki były projektowane pod Lux 10. Już Mixol jest krokiem do przodu. Zalewanie świecy przy nieprawidłowym zapłonie to dobry objaw, oznacza prawidłowe działanie układu zasilania, po prostu mieszanka z braku iskry nie zapala się, a osadza w komorze spalania. Zacząłbym od zapłonu, upewniłbym się czy na pewno jest dobrze ustawiony, czy wszystko działa prawidłowo. Jeślj tak będzie to dopiero można iść dalej, nie wszystko na raz. W kwestii gaźnika ja bardzo lubię oryginalne GM12F, są proste jak cep i niewymagające cudów, ale to już jak wolisz.

Wzmożona kontrola społeczna złomowisk podstawą sukcesów w zdobywaniu interesującego mienia.
23-09-2022 21:24:27
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Kacper_R Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 132
Imię: Kacper
Skąd: Wrocław
Pojazd: Romet Komar
Post: #20
RE: Nie da się ustawić zapłonu i przeciera tłok
(23-09-2022 21:24:27)Dawdzio napisał(a):  Dokładnie. Jak suwmiarka nie wchodzi to zaznacz na czymkolwiek odpowiedni wymiar i tego używaj. To nie prom kosmiczny, żeby z czujnikiem zegarowym koniecznie trzeba było ustawiać.

Przetarcie zalanej świecy nic nie daje, co zresztą sam widzisz. Świeca zachowuje się nadal tak samo. Musisz ją wyczyścić i wysuszyć. Najlepiej przemyć ją w czystej benzynie pędzelkiem. Prowizorycznie na drodze stosowałem benzynę ekstrakcyjną w szpreju i zapalniczkę, ale tu już trzeba ostrożnie. Spróbuj na początek po zalaniu kopnąć ze dwa razy na wykręconej świecy (żeby wydmuchać nadmiar paliwa) i po prostu wkręć inną.
Zrób jakiś kijek do ustawiania zapłonu, pokombinuj z nim, z wymienianiem świecy po zalaniu i daj znać.

Przy obróconym czopie wału niemożliwe byłoby ustawienie zapłonu. Z olejem nie szalejmy, te silniki były projektowane pod Lux 10. Już Mixol jest krokiem do przodu. Zalewanie świecy przy nieprawidłowym zapłonie to dobry objaw, oznacza prawidłowe działanie układu zasilania, po prostu mieszanka z braku iskry nie zapala się, a osadza w komorze spalania. Zacząłbym od zapłonu, upewniłbym się czy na pewno jest dobrze ustawiony, czy wszystko działa prawidłowo. Jeślj tak będzie to dopiero można iść dalej, nie wszystko na raz. W kwestii gaźnika ja bardzo lubię oryginalne GM12F, są proste jak cep i niewymagające cudów, ale to już jak wolisz.

dziś wieczorem jak znajdę chwilę to się nim zajmę albo jutro i dam znać co i jak.
24-09-2022 17:50:11
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Kacper_R Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 132
Imię: Kacper
Skąd: Wrocław
Pojazd: Romet Komar
Post: #21
RE: Nie da się ustawić zapłonu i przeciera tłok
Dobra zdjąłem głowicę i wymieniłem uszczelki pobawiłem się z zapłonem i działa komar odpala od kopa, światła są więc jak na razie daje radę przejechałem się nim 2km nie zgasł ładnie chodził. Więc na razie temat do zamknięcia.

PS. A i okazało się że wał albo magneto jest krzywe przez co trochę gorzej się wkręc. Ale będę musiał jeszcze sprawdzić co jest krzywe.
26-09-2022 21:02:40
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Manetki gazu i sprzęgła
Ostatni post: romek
Dzisiaj 10:18:11
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 742
Klamki Romet Kadet
Ostatni post: RobertRG
Dzisiaj 03:07:14
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 64
Kolekcja rometów
Ostatni post: grzesbmw
Wczoraj 22:43:04
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 79
Wał 023 pełny czy orginal
Ostatni post: grz3513k
Wczoraj 02:38:53
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 308
Cześć wszystkim
Ostatni post: grzesbmw
15-12-2025 23:22:04
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 100
Czyżby T-3 nie istniał?
Ostatni post: Alenia232
15-12-2025 21:38:30
» Odpowiedzi: 64
» Wyświetleń: 52363
opona - stomil czy współc...
Ostatni post: Bob_Harley
15-12-2025 21:01:25
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 261
Jakie gwintowniki/narzynk...
Ostatni post: Piotrekdriver1
15-12-2025 14:26:51
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 325
Gdańska Jawa Babetta 210
Ostatni post: buras_tft
15-12-2025 01:11:56
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 1301
Iskra na platynkach
Ostatni post: Merfix
15-12-2025 00:53:58
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 235
kola i wahacz
Ostatni post: grissley
15-12-2025 00:27:23
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 5125
nwm co napisać
Ostatni post: galkahalka
14-12-2025 21:21:58
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 296
Romet ogar 200 strzela w ...
Ostatni post: Jakub.200
14-12-2025 18:38:53
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 549
Oś koła motorynka.
Ostatni post: Piotrekdriver1
14-12-2025 17:41:39
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 184
Przecięty dowód komar
Ostatni post: romek
14-12-2025 17:40:51
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 265

Reklama