Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Czym jest obrócony czop?
Autor Wiadomość
elmer Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 169
Imię: Tomasz
Skąd: Dabrowa Gornicza
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #1
Czym jest obrócony czop?
Podepnę się pod temat Smile Może ktoś łopatologicznie opisać jak wygląda "obrócony czop wału"? Jak to sprawdzić w silniku S38?

Notatka od Dawdzio, 25-09-2022 00:29:16

Podpinanie nie jest miłe, oddzieliłem.

25-09-2022 00:03:28
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
Dawdzio Offline
Hold my mustache!
Moderatorzy


Liczba postów: 2,634
Imię: Dawid
Skąd: Chojnów (DLE)
Pojazd: Inny Romet
Post: #2
RE: Czym jest obrócony czop?
Wygląda to tak, że część wału będąca w łożyskach zmieniła swoje położenie względem korbowodu w przypadku silników jednocylindrowych. Gdy jest więcej cylindrów (np. w Trabancie) może się zmienić też ustawienie tłoków względem siebie (o ile wał nie jest z jednego kawałka stali). Powoduje to przestawienie zapłonu i uniemożliwia jego prawidłowe ustawienie, przynajmniej przy złożeniu wszystkiego książkowo, bo można to zrobić wyciągając klin i przekręcając magneto tak, żeby miejsce na klin było ustawione odpowiednio względem tłoka w GMP.
W przypadku silników Dezamet warto pamiętać, że wały do S38 i 023 różni tylko położenie klina względem korbowodu, często więc czop nie jest obrócony, a po prostu wał jest nie do tego silnika.

Wzmożona kontrola społeczna złomowisk podstawą sukcesów w zdobywaniu interesującego mienia.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 25-09-2022 00:41:01 przez Dawdzio.)
25-09-2022 00:39:12
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
wazniak96 Offline
Smerf Mechanizator
*


Liczba postów: 664
Imię: Dawid
Skąd: Lębork
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #3
RE: Czym jest obrócony czop?
Polega to dosłownie na tym, że czop obrócił się w przeciwwadze korbowodu i przez to rowek na klin jest w złym miejscu. W takim przypadku nie jesteśmy w stanie ustawić zapłonu na te 3mm przed GMP (bo brakuje regulacji na iskrowniku).
Wyobraź to sobie jako tarczę zegara z którego wystaje pręt z wypustem wskazujacy daną godzinę. Standardowo będzie wyznaczał np. godzinę pierwszą i tak zawsze powinno być zawsze. Jeśli się ten pręt obróci będzie wskazywał już inną godzinę, np godzinę 5 i to już nie jest ok bo zawsze powinien pokazywać godzinę pierwszą.

W przypadku wału s38 (jajko), jak złapiesz za korbowód i będziesz za niego trzymał to rowek powinien się znajdować w pozycji około 45 stopni (względem korbowodu). W przypadku kwadraciaka (023, 019 etc) rowek powinien znajdować się w okolicach 90 stopni.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 25-09-2022 00:43:45 przez wazniak96.)
25-09-2022 00:41:58
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
elmer Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 169
Imię: Tomasz
Skąd: Dabrowa Gornicza
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #4
RE: Czym jest obrócony czop?
Ślicznie dziękuję za wyczerpującą odpowiedź. U mnie w S38 klin w GMP pokazuje godzinę trzecią, czyli jest w porządku. :-)
25-09-2022 21:02:08
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Powitanie
Ostatni post: Marian_Wwa
Dzisiaj 16:11:29
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 6
Komar po szlifie na dotar...
Ostatni post: jurecky
Dzisiaj 13:09:16
» Odpowiedzi: 156
» Wyświetleń: 25799
Sprzedam zregenerowane is...
Ostatni post: zmd-52
Wczoraj 20:04:22
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 42
Zbiornik 50-T1 z gwintem,...
Ostatni post: zmd-52
Wczoraj 19:57:59
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 222
Silnik 003 komar
Ostatni post: Dinozaur
Wczoraj 19:57:03
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 80
Wigry 3 średnica rur ramy
Ostatni post: Mysiek82
Wczoraj 01:51:44
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 75
Gaźnik zalewa silnik Ogar...
Ostatni post: cebula642
01-05-2025 22:33:07
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 544
Spawak
Ostatni post: Karol3321
01-05-2025 15:07:36
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 75
Ogar przerywa na światłac...
Ostatni post: Michał
01-05-2025 14:31:38
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 225
Widelec komar 2351
Ostatni post: joozek
29-04-2025 17:06:53
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 244
Spaliny spod simmeringu_K...
Ostatni post: Dawdzio
28-04-2025 23:49:51
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 394
Czy takie ma być
Ostatni post: grz3513k
28-04-2025 22:49:39
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 316
OldtimerBazar Wrocław 7/3...
Ostatni post: siwy1958
27-04-2025 09:59:38
» Odpowiedzi: 42
» Wyświetleń: 22359
Sprzęgło trze o dekiel
Ostatni post: tomangelo
27-04-2025 00:50:48
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 321
Problem z 1 biegiem w 5...
Ostatni post: romek
26-04-2025 21:05:56
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 200

Reklama