Ocena wątku:
- 0 głosów - 0 średnio
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Prędkość Kadeta
|
Autor |
Wiadomość |
seler1500
Kątówka robi bzzz
Liczba postów: 1,968
Imię: seler
Skąd: PL
Pojazd: Inny
|
RE: Prędkość Kadeta
Ohohoho, i to ile 
Dowiercanie kanałów płuczących + zmiana przełożeń
Podcięcie 1-2 mm płaszcza tłoka od strony dolotu
Membrana do komory korbowej
Większy gaźnik
Ogólnie, szeroko pojęty porting cylindra (tyczy się wszystkich kanałów, UWAGA, robienie tego na oślep bez obliczeń lub jakiejś mapki kończy się tragicznym przyspieszaniem z wolnych obrotów lub ogólnym brakiem mocy i wysokim spalaniem)
Lepszy tłok z cieńszymi pierścieniami
Wyważenie układu tłokowo-korbowego
Wypełnienie wału korbowego (zmniejszanie pojemności szkodliwej komory korbowej)
Odpowiednie dobranie długości dolotu, jeśli nie mamy zamiaru pakować się w membranę
Wydech z dyfuzorem (komorą rezonansową) i tu również uwaga - obliczenia wykonujemy na faktycznych danych pobranych z cylindra, a nie przepisujemy z internetu, taki wydech na seryjnym silniku bez innych przeróbek da ogromny spadek elastyki, a moc maksymalna nie przekroczy uzyskiwanej ze standardowym tłumikiem, a nawet jeśli, to z górki, bo inaczej silnik nie uzyska odpowiednich obrotów (brak mocy w średnich partiach).
To tylko kilka przykładów, ale doświadczenie pokazuje, że jeśli zabawisz się w ostry tuning, to będziesz ostro wymieniać wałki główne, a rama (szczególnie Kadeta) nie wytrzyma przeciążeń wynikających z większej mocy silnika. Mam tu na myśli głównie pękające główki ramy i urywające się mocowania silnika (spawy puszczają).
Serwis ACO pod wezwaniem świętego nikasilu
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 13-03-2018 23:50:35 przez seler1500.)
|
|
13-03-2018 23:46:42 |
|
1 osoba postawiła piwo seler1500 za ten post:1 osoba postawiła piwo seler1500 za ten post.
Patryko350 (03-14-2018)
|
seler1500
Kątówka robi bzzz
Liczba postów: 1,968
Imię: seler
Skąd: PL
Pojazd: Inny
|
RE: Prędkość Kadeta
Zapomniałem dopisać 
Można założyć zębatkę 14/15z od Simsona, przeróbka taka jest opisana na forum przez Feiro, jeśli poszukasz, na pewno znajdziesz
Aha, jeśli bazą do tuningu ma być słabeńki 023, a na liczniku mamy już troszkę kilometrów, rozpoczynamy od kapitalki, inaczej silnik rozpadnie się po kilku, kilkunastu kilometrach. I przede wszystkim - wszystkie przeróbki wykonujemy z głową, konsultujemy je wcześniej na forum lub u kogoś, kto ma doświadczenie jeśli chodzi o tuning silników dwusuwowych.
Jak już wspominałem, nieumiejętnie przeprowadzony tuning przynosi odwrotne do oczekiwanych efektów. Poza tym, tuning tego silniczka nie jest prosty, musimy uważać na skrzynię biegów, wałek główny (ten od zębatki atakującej łańcucha), wielokarb na wale korbowym, choinka i wszystko co tam jeszcze może się popsuć. Ten silniczek nie jest zbyt dobrą bazą do tuningu, lepszy jest silnik Charta, co pokazuje nam kolega z forum - hohowski, lub innne silniki mające troszkę więcej niż tylko dwa przełożenia.
Serwis ACO pod wezwaniem świętego nikasilu
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 14-03-2018 07:43:46 przez seler1500.)
|
|
14-03-2018 07:32:23 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
|
|