![]() |
Prędkość Kadeta - Wersja do druku +- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl) +-- Dział: Motorowery i motocykle Romet (/forumdisplay.php?fid=13) +--- Dział: Problemy techniczne - Silnik, przeniesienie napędu (/forumdisplay.php?fid=221) +--- Wątek: Prędkość Kadeta (/showthread.php?tid=46199) |
Prędkość Kadeta - jenek - 13-03-2018 21:28:25 Witam. Z swojego doświadczenia wiem , że raczej nic się nie da , ale wole się upewnić. Da się coś w silniku od Kadeta zmienić aby wyciągał więcej niz 50 km/h ? RE: Prędkość Kadeta - seler1500 - 13-03-2018 23:46:42 Ohohoho, i to ile ![]() Dowiercanie kanałów płuczących + zmiana przełożeń Podcięcie 1-2 mm płaszcza tłoka od strony dolotu Membrana do komory korbowej Większy gaźnik Ogólnie, szeroko pojęty porting cylindra (tyczy się wszystkich kanałów, UWAGA, robienie tego na oślep bez obliczeń lub jakiejś mapki kończy się tragicznym przyspieszaniem z wolnych obrotów lub ogólnym brakiem mocy i wysokim spalaniem) Lepszy tłok z cieńszymi pierścieniami Wyważenie układu tłokowo-korbowego Wypełnienie wału korbowego (zmniejszanie pojemności szkodliwej komory korbowej) Odpowiednie dobranie długości dolotu, jeśli nie mamy zamiaru pakować się w membranę Wydech z dyfuzorem (komorą rezonansową) i tu również uwaga - obliczenia wykonujemy na faktycznych danych pobranych z cylindra, a nie przepisujemy z internetu, taki wydech na seryjnym silniku bez innych przeróbek da ogromny spadek elastyki, a moc maksymalna nie przekroczy uzyskiwanej ze standardowym tłumikiem, a nawet jeśli, to z górki, bo inaczej silnik nie uzyska odpowiednich obrotów (brak mocy w średnich partiach). To tylko kilka przykładów, ale doświadczenie pokazuje, że jeśli zabawisz się w ostry tuning, to będziesz ostro wymieniać wałki główne, a rama (szczególnie Kadeta) nie wytrzyma przeciążeń wynikających z większej mocy silnika. Mam tu na myśli głównie pękające główki ramy i urywające się mocowania silnika (spawy puszczają). RE: Prędkość Kadeta - Patryko350 - 14-03-2018 00:37:16 Myślę że można by jeszcze posunąć się krok dalej i doczepić się przełożeń przekładni stałej czyli zwiększenie ilości zębów na koszu sprzęgłowym a zmniejszenie na drugim kole zębatym. Ale to już więcej zabawy by było+ to co jest opisane wyżej bo bez niczego to ciężko to będzie. RE: Prędkość Kadeta - seler1500 - 14-03-2018 07:32:23 Zapomniałem dopisać ![]() Można założyć zębatkę 14/15z od Simsona, przeróbka taka jest opisana na forum przez Feiro, jeśli poszukasz, na pewno znajdziesz ![]() Aha, jeśli bazą do tuningu ma być słabeńki 023, a na liczniku mamy już troszkę kilometrów, rozpoczynamy od kapitalki, inaczej silnik rozpadnie się po kilku, kilkunastu kilometrach. I przede wszystkim - wszystkie przeróbki wykonujemy z głową, konsultujemy je wcześniej na forum lub u kogoś, kto ma doświadczenie jeśli chodzi o tuning silników dwusuwowych. Jak już wspominałem, nieumiejętnie przeprowadzony tuning przynosi odwrotne do oczekiwanych efektów. Poza tym, tuning tego silniczka nie jest prosty, musimy uważać na skrzynię biegów, wałek główny (ten od zębatki atakującej łańcucha), wielokarb na wale korbowym, choinka i wszystko co tam jeszcze może się popsuć. Ten silniczek nie jest zbyt dobrą bazą do tuningu, lepszy jest silnik Charta, co pokazuje nam kolega z forum - hohowski, lub innne silniki mające troszkę więcej niż tylko dwa przełożenia. |