| 
	
	 
		
	 
	
	
		
		  
		Ocena wątku:
		
			
				- 0 głosów - 0 średnio
 
				- 1
 
				- 2
 
				- 3
 
				- 4
 
				- 5
 
			 
		 
 
	
		
			| 
				
				 
					[Chart] jest iskra ale nie odpala
				 
			 | 
		 
		
			| Autor | 
			Wiadomość | 
		 
		
	 
	
		
		
		
	
		
		BigSoft 
 
 
		
			Pomocny użytkownik 
			
			
			
  
 
			
Liczba postów: 1,006 
Imię: Przemo 
Skąd: SI 
Pojazd: Romet Chart 
	
		
	 | 
	
		
 | 
 
	| 13-03-2015 21:15:30 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 
		
	 | 
 
 
	
		
		BigSoft 
 
 
		
			Pomocny użytkownik 
			
			
			
  
 
			
Liczba postów: 1,006 
Imię: Przemo 
Skąd: SI 
Pojazd: Romet Chart 
	
		
	 | 
	
		
			
RE: jest iskra ale nie odpala 
			 
			
				No proszę...   
Wał podeprzeć na drewnianym klocku (tak aby się na nim opierał). W klin  lekko uderzyć młotkiem poprzez jakiś punktak, lub coś innego, ostrego. Oczywiście nie w środek klina, a w jeden jego końców, tak aby mógł wyskoczyć z gniazda.
 Jak wymienisz klin na nowy, to pod nakrętkę podłóż podkładkę sprężystą i następnie dokręć porządnie (ale z czuciem)
			 
			
			
 
 citroen-XM.pl
			
				
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 13-03-2015 23:18:29 przez BigSoft.)
 
				
			 
		 |  
	 
 | 
 
	| 13-03-2015 23:14:16 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 
		
	 | 
 
 
	
		
		BigSoft 
 
 
		
			Pomocny użytkownik 
			
			
			
  
 
			
Liczba postów: 1,006 
Imię: Przemo 
Skąd: SI 
Pojazd: Romet Chart 
	
		
	 | 
	
		
			
RE: jest iskra ale nie odpala 
			 
			
				Sprawdź czy aby na pewno masz dobrze ustawiony zapłon, choć w Charcie teoretycznie powinien odpalić na każdym ustawieniu, o ile nie były rozwiercane fasolki w podstawie prądnicy... 
Próbowałeś po zamontowaniu klina - nalać paliwa na tłok i odpalić?
 
Koniecznie zmierz napięcie na wyjściu transformatora (jedna sonda do masy, druga do przewodu, który umieszczony jest w miejscu "ZAS" modułu gl133) podczas kopania. Ustawiasz miernik na zakres pomiaru napięcia  AC do 750V. Zmierz na podłączonym kabelku do modułu i na odłączonym (tym od "ZAS").
 
Ewentualnie możesz spróbować zamienić jedną parę uzwojeń transformatora ze sobą -  ale tylko jedną!
 
Zmodyfikowałem Twój rysunek, który zamieściłeś w temacie   [FAQ] Jak podłączyć transformator do cewki zasilającej lub ładowania - Romet Chart 
Zamieniasz ze sobą parę 1 i 2  albo 3 i 4. Nie inaczej i tylko jedną z nich. Jeżeli zamienisz ze sobą np 1 i 2, to 3 i 4 zostaje tak jak było.
 
Jeżeli nadal będą problemy, to możesz zrobić inny myk. Całkowicie odseparować cewkę zasilającą i zrobić ją tzw. cewką "bezmasową". Wtedy układ będzie wyglądał tak (i musi działać):
  
PS. Pamiętaj, że te dwa styki obok "ZAS" muszą być połączone z masą. O ile dobrze pamiętam do jednego z nich podłączony jest czarny przewód prądnicy, a do drugiego przewód przykręcony do ramy pojazdu (w schowku, w lewym, górnym rogu bodajże, tam gdzie  jest śruba).
			  
			
			
 
 citroen-XM.pl
			
				
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 14-03-2015 16:22:25 przez BigSoft.)
 
				
			 
		 |  
	 
 | 
 
	| 14-03-2015 16:20:51 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 
		
	 | 
 
 
	 
	
	
		
	 
	
		
  
	 
	 
	
	
	
	 
	
 
  
	
		
		
	 
	 
	
 
Użytkownicy przeglądający ten wątek:     1 gości
 
	
 
			
			
 | 
 
  
  
 
 
 
      |